Shell Spirax S6 ATF X

Shell Spirax S6 ATF X to olej syntetyczny, który spełnia normy stawiane olejom przekładniowym przez wielu światowych producentów – zarówno europejskich, jak i azjatyckich, czy amerykańskich. Olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF X może być stosowany w automatycznych skrzyniach biegów, które potrzebują olejów o niskiej lepkości, m.in.: GM DEXRON®-VI, Ford MERCON LV czy Toyota WS.
Olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF X – charakterystyka
Olej Shell Spirax S6 ATF X powstał z myślą o wykorzystaniu go w automatycznych skrzyniach biegów w pojazdach osobowych, a także w przekładniach i układach hydraulicznych pojazdów użytkowych. Ponadto sprawdzi się również w układach wspomagania kierownicy.
Odpowiednie modyfikatory tarcia w Shell Spirax S6 ATF X zapewniają sprawne i bezproblemowe funkcjonowanie przekładni, chroniąc ją przed awariami w całym okresie użytkowania pojazdu.
Nowoczesna technologia produkcji oraz zastosowanie odpowiednich formulacji sprawia, że olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF X zachowuje swoje właściwości zarówno w niskich jak i wysokich wartościach temperatury.
Dodatkowo zawiera substancje, które nie dopuszczają do pęcznienia uszczelnień, zapewniając pełną wydajność przekładni po pierwszej i kolejnych wymianach oleju.
Olej Shell Spirax S6 ATF X – główne cechy i właściwości
Olej syntetyczny Shell Spirax S6 ATF X z dodatkiem odpowiednich modyfikatorów tarcia, zapewnia bezproblemowe funkcjonowanie skrzyni biegów przez wiele tysięcy kilometrów. Jego najważniejsze cechy to:
- Ochrona elementów przekładni podczas długotrwałej eksploatacji,
- Zapobieganie pęcznieniu uszczelnień,
- Minimalizowanie zmian lepkości oleju przy zmianach wartości temperatury. To pozwala zapewnić odpowiednie warunki pracy skrzyni biegów, niezależnie od warunków.
Zastosowanie i normy
- Olej do automatycznej skrzyni biegów Shell Spirax S6 ATF X przewyższa wymagania stawiane przez wielu producentów przekładni m.in.:
- Ford MERCON® LV (MLV210916, MLV210917, MLV210918, MLV210919,
- General Motors DEXRON® – VI oraz wszystkich wcześniejsze normy General Motors do automatycznych skrzyni biegów w pojazdach osobowych,
- JASO 1-A-LV,
- Olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF X jest odpowiedni do stosowania w większości automatycznych skrzyń biegów, m.in. w pojazdach japońskich i azjatyckich producentów. Jest kompatybilny np. z Toyota T-IV/WS, Nissan Matic C/D/J/K/S, Honda ATF Z-1/DW-1, Mitsubishi/Hyundai/Kia SP-II/III/IV/IV M/IV RR, Mazda, Suzuki, Subaru, Isuzu, Aisin Warner JWS 3309/3324, Allison C-4, Volvo Ce 97340, Mini, Saab i Mercedes-Benz ATFs 236.1 do 236.10. Sprawdzi się także w niektórych modelach BMW, Porsche, Jaguar i Fiat.
Przed zastosowaniem oleju przekładniowego w skrzyni biegów koniecznie zapoznaj się z informacjami dotyczącymi specyfikacji oleju, który powinien być zastosowany w danej skrzyni biegów. Shell Spirax S6 ATF X nie może być stosowany w skrzyniach bezstopniowych (CVT), dwusprzęgłowych (DCT), typ F oraz nowych skrzyniach Mercedes Benz wymagających olejów ATF 134 lub MB 236.12, 236.14, 236.15, 236.16.
Zobacz oleje inne przekładniowe Shell Spirax
FAQs