Shell Spirax S6 ATF X

Shell Spirax S6 ATF X to olej syntetyczny, który spełnia normy stawiane olejom przekładniowym przez wielu światowych producentów – zarówno europejskich, jak i azjatyckich, czy amerykańskich. Olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF X może być stosowany w automatycznych skrzyniach biegów, które potrzebują olejów o niskiej lepkości, m.in.: GM DEXRON®-VI, Ford MERCON LV czy Toyota WS.
Olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF X – charakterystyka
Olej Shell Spirax S6 ATF X powstał z myślą o wykorzystaniu go w automatycznych skrzyniach biegów w pojazdach osobowych, a także w przekładniach i układach hydraulicznych pojazdów użytkowych. Ponadto sprawdzi się również w układach wspomagania kierownicy.
Odpowiednie modyfikatory tarcia w Shell Spirax S6 ATF X zapewniają sprawne i bezproblemowe funkcjonowanie przekładni, chroniąc ją przed awariami w całym okresie użytkowania pojazdu.
Nowoczesna technologia produkcji oraz zastosowanie odpowiednich formulacji sprawia, że olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF X zachowuje swoje właściwości zarówno w niskich jak i wysokich wartościach temperatury.
Dodatkowo zawiera substancje, które nie dopuszczają do pęcznienia uszczelnień, zapewniając pełną wydajność przekładni po pierwszej i kolejnych wymianach oleju.
Olej Shell Spirax S6 ATF X – główne cechy i właściwości
Olej syntetyczny Shell Spirax S6 ATF X z dodatkiem odpowiednich modyfikatorów tarcia, zapewnia bezproblemowe funkcjonowanie skrzyni biegów przez wiele tysięcy kilometrów. Jego najważniejsze cechy to:
- Ochrona elementów przekładni podczas długotrwałej eksploatacji,
- Zapobieganie pęcznieniu uszczelnień,
- Minimalizowanie zmian lepkości oleju przy zmianach wartości temperatury. To pozwala zapewnić odpowiednie warunki pracy skrzyni biegów, niezależnie od warunków.
Zastosowanie i normy
- Olej do automatycznej skrzyni biegów Shell Spirax S6 ATF X przewyższa wymagania stawiane przez wielu producentów przekładni m.in.:
- Ford MERCON® LV (MLV210916, MLV210917, MLV210918, MLV210919,
- General Motors DEXRON® – VI oraz wszystkich wcześniejsze normy General Motors do automatycznych skrzyni biegów w pojazdach osobowych,
- JASO 1-A-LV,
- Olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF X jest odpowiedni do stosowania w większości automatycznych skrzyń biegów, m.in. w pojazdach japońskich i azjatyckich producentów. Jest kompatybilny np. z Toyota T-IV/WS, Nissan Matic C/D/J/K/S, Honda ATF Z-1/DW-1, Mitsubishi/Hyundai/Kia SP-II/III/IV/IV M/IV RR, Mazda, Suzuki, Subaru, Isuzu, Aisin Warner JWS 3309/3324, Allison C-4, Volvo Ce 97340, Mini, Saab i Mercedes-Benz ATFs 236.1 do 236.10. Sprawdzi się także w niektórych modelach BMW, Porsche, Jaguar i Fiat.
Przed zastosowaniem oleju przekładniowego w skrzyni biegów koniecznie zapoznaj się z informacjami dotyczącymi specyfikacji oleju, który powinien być zastosowany w danej skrzyni biegów. Shell Spirax S6 ATF X nie może być stosowany w skrzyniach bezstopniowych (CVT), dwusprzęgłowych (DCT), typ F oraz nowych skrzyniach Mercedes Benz wymagających olejów ATF 134 lub MB 236.12, 236.14, 236.15, 236.16.
Zobacz oleje inne przekładniowe Shell Spirax
FAQs
Powyższa charakterystyka produktowa jest typowa dla obecnej produkcji. Przyszłe partie produkcyjne będą spełniać specyfikacje produktowe Shell, niemniej mogą wystąpić pewne odchylenia od w/w wartości średnich.