Shell Spirax S5 CVT X

Shell Spirax S5 CVT X to najwyższej jakości olej syntetyczny przystosowany do przekładni CVT z łańcuchem i pasem napędowym. Olej przekładniowy Shell Spirax S5 CVT X spełnia wymagania wielu dostępnych na rynku samochodów osobowych z przekładniami CVT, zapewniając im doskonałą ochronę, a także zapobiegając ich przedwczesnym awariom.
Olej przekładniowy Shell Spirax S5 CVT X– charakterystyka
Olej przekładniowy Shell Spirax S5 CVT X powstał z myślą o samochodach osobowych, w których zastosowano bezstopniową skrzynię biegów (CVT). Wykorzystanie najnowocześniejszych, unikalnych technologii pozwoliło inżynierom Shell stworzyć produkt odpowiedni dla większości przekładni tego typu dostępnych na rynku.
Olej do automatycznej skrzyni biegów Shell Spirax S5 CVT X dzięki swojej zaawansowanej formulacji i odpowiednio dobranym dodatkom zapewnia optymalne warunki pracy skrzyni biegów. Skutecznie przedłuża jej bezawaryjność, jednocześnie poprawiając komfort jazdy poprzez zwiększenie płynności działania przekładni.
Wykorzystanie najnowocześniejszych zdobyczy technicznych pozwala zapewnić doskonałą lepkość i właściwości oleju Shell Spirax S5 CVT X niezależnie od tego czy przekładnia pracuje w skrajnie wysokich, czy niskich wartościach temperatury.
Olej Shell Spirax S5 CVT X – główne cechy i właściwości
Olej syntetyczny Shell Spirax S5 CVT X wzbogacony dodatkami zapewniającymi doskonałą odporność na wysokie temperatury i utlenianie, zadba o odpowiednie smarowanie przez wiele tysięcy kilometrów.
Zaawansowana technologicznie formulacja zapewnia odpowiednią lepkość oleju niezależnie od jego temperatury, pozwalając na zoptymalizowanie procesu jego zużywania, a odpowiednio dobrany współczynnik tarcia pozytywnie wpływa na doznania z jazdy, dzięki zwiększonej płynności działania skrzyni biegów.
Doskonałe właściwości smarne sprawiają, że olej Shell Spirax S5 CVT X zabezpiecza nawet najdelikatniejsze elementy przekładni CVT, zapewniając jej długoletnią bezawaryjność.
Zastosowanie i normy
Olej Shell Spirax S5 CVT X może być stosowany w wielu modelach pojazdów z automatyczną skrzynią bezstopniową (CVT), w tym również w wielu skrzyniach chińskich producentów. Spełnia on wszystkie poniższe normy i wymagania:
- VW/Audi G052 516,
- VW G052 180 (TL 521 80),
- Nissan NS-2/NS-3,
- Toyota CVTF-FE/TC,
- Honda HCF-2,
- Subaru CVTF skrzynie CVT Lineartronic i High Torque,
- Mitsubishi CVTF-J1 i J4,
- Jeep CVTF +4,
- Suzuki CVTF,
- odpowiada normie MB-Approval 236.20.
Wybierając odpowiedni olej do przekładni CVT w swoim samochodzie, zawsze kieruj się informacjami udostępnionymi bezpośrednio przez jej producenta. Znajdziesz je w instrukcji obsługi swojego pojazdu.
Zobacz oleje inne przekładniowe Shell Spirax
FAQs
Do jakich pojazdów przeznaczony jest olej przekładniowy Shell Spirax S5 CVT X?
Do jakich pojazdów przeznaczony jest olej przekładniowy Shell Spirax S5 CVT X?
Shell Spirax S5 CVT X to olej przekładniowy stworzony z myślą o bezstopniowych przekładniach typu CVT wykorzystujących zarówno łańcuch jak i pas napędowy.
Jakie są główne zalety Shell Spirax S5 CVT X?
Jakie są główne zalety Shell Spirax S5 CVT X?
Jedną z głównych zalet Shell Spirax S5 CVT X jest jego uniwersalność, olej ten może być stosowany w większości bezstopniowych skrzyń biegów CVT dostępnych na rynku. Jego zaawansowana formulacja zapewnia mu wyjątkową odporność na wysokie wartości temperatury oraz utlenianie, jednocześnie umożliwiając uzyskanie maksymalnych parametrów pracy przy niższych wartościach temperatury, co pozytywnie wpływa na okres użytkowania oleju oraz samej przekładni.
Jak często należy wymieniać olej Shell Spirax S5 CVT X?
Jak często należy wymieniać olej Shell Spirax S5 CVT X?
Częstotliwość wymiany oleju w przekładniach CVT jest specyficzna dla każdej skrzyni biegów, dlatego zaleca się przestrzeganie interwałów serwisowych określonych przez producenta przekładni zamontowanej w konkretnym pojeździe.
Czy Shell Spirax S5 CVT X można mieszać z innymi olejami?
Czy Shell Spirax S5 CVT X można mieszać z innymi olejami?
Mieszanie różnych olejów przekładniowych w skrzyniach CVT nie jest rekomendowane, ponieważ może prowadzić do nieprawidłowego funkcjonowania przekładni. W nagłych przypadkach, gdy konieczne jest uzupełnienie oleju, należy zastosować produkt o identycznych parametrach, który jest zgodny z wymaganiami producenta pojazdu opisanymi w instrukcji obsługi. Jednak w późniejszym czasie warto wykonać pełną wymianę oleju na nowy.
Powyższa charakterystyka produktowa jest typowa dla obecnej produkcji. Przyszłe partie produkcyjne będą spełniać specyfikacje produktowe Shell, niemniej mogą wystąpić pewne odchylenia od w/w wartości średnich.