Przejdź do głównej treści

Shell Spirax S5 ATF X

Shell Spirax S5 ATF X

Shell Spirax S5 ATF X zapewnia znakomite parametry pracy przekładni automatycznej w samochodach osobowych oraz tych, które na co dzień pracują w ciężkich warunkach. Olej przekładniowy Shell Spirax S5 ATF X odpowiada na wymagania wielu azjatyckich i amerykańskich producentów automatycznych skrzyń biegów.

Olej przekładniowy Shell Spirax S5 ATF X – charakterystyka

Shell Spirax S5 ATF X to syntetyczny olej przekładniowy przeznaczony zarówno do automatycznych skrzyni biegów w pojazdach osobowych, jak i w pojazdach pracujących w ciężkich warunkach i pod dużym obciążeniem. Sprawdzi się więc również do przekładni w autach terenowych czy dostawczych. Olej Shell Spirax S5 ATF X stosuje się również w układach wspomagania kierownicy i systemach hydraulicznych wymagających środków smarnych tej klasy. 

Olej do automatycznej skrzyni biegów Shell Spirax S5 ATF X cechuje odporność na degradacje i niska zmienność lepkości przy zmianach temperatury. To pozwala na długotrwałą eksploatację skrzyni biegów w pojeździe nawet w najbardziej wymagających warunkach.

Olej Shell Spirax S5 ATF X – główne cechy i właściwości

  • Dzięki zastosowaniu odpowiednich modyfikatorów tarcia, olej syntetyczny Shell Spirax S5 ATF X zapewnia sprawne funkcjonowanie automatycznych skrzyni biegów w samochodach osobowych.
  • Shell Spirax S5 ATF X utrzymuje przekładnię w czystości, dzięki wyjątkowo wysokiej odporności na utlenianie i degradację.
  • Zastosowanie specjalnego dodatku uszlachetniającego zmniejsza wrażliwość oleju na zmiany temperatury pracy, dbając o jego odpowiednią lepkość w każdych warunkach. Płynność jest utrzymywana nawet w niskich temperaturach.
  • Ten środek smarny cechuje doskonała trwałość nawet w najbardziej wymagających zastosowaniach.

Zastosowanie i normy

Olej przekładniowy Shell Spirax S5 ATF X jest odpowiedni do zastosowań wymagających spełnienia takich norm jak:

  • Allison C-4,
  • Aisin JWS 3309 (wszystkie zastosowania),
  • JASO 1-A, 2A-02,
  • Ford MERCON® V, MERCON®,
  • General Motors Dexron®, Dexron® II, Dexron® III,
  • Toyota T III, T IV,
  • Odpowiedni dla Mitsubishi/Hyundai/Kia SP-III, SP-II, Red 1K, Mazda, Nissan Matic-K/J/D, Honda ATF-Z1 i wybranych zastosowań ZF, Mercedes, Volvo i BMW.

Olej nie może być używany w skrzyniach bezstopniowych CVT oraz skrzyniach z podwójnym sprzęgłem DCT. Nie spełnia również wymagań lepkości dla pojazdów produkowanych od 2006 roku.

Zobacz kartę techniczną Shell Spirax S5 ATF X > (PDF)

Zobacz oleje inne przekładniowe Shell Spirax

FAQs

Do jakich pojazdów przeznaczony jest olej przekładniowy Shell Spirax S5 ATF X?

Olej przekładniowy Shell Spirax S5 ATF X spełnia wymagania wielu azjatyckich oraz amerykańskich producentów samochodów gdzie dopuszczalne jest stosowanie płynów spełniających normy Dexron®/MERCON®/MERCON® V.

Nie sprawdzi się natomiast w skrzyniach typu CVT, oraz DCT, oraz w skrzyniach, w których wymagane są oleje typu F, jak i pojazdach GM wyprodukowanych po 2006 roku (wymagane jest wtedy stosowanie oleju o niskiej lepkości). Szczegółowe informacje dotyczące tego, jakiego rodzaju olej powinien być stosowany w przekładni Twojego pojazdu, znajdziesz w jego instrukcji obsługi. 

Jakie są główne zalety Shell Spirax S5 ATF X?

Olej przekładniowy Shell Spirax S5 ATF X jest wyjątkowo odporny na degradacje oraz zmiany lepkości przy zmianie temperatury pracy, dzięki czemu zapewnia długotrwałą ochronę i eksploatację przekładni działających nawet w najbardziej wymagających warunkach.

Jak często należy wymieniać olej Shell Spirax S5 ATF X?

Olej w przekładni należy wymieniać zgodnie z zaleceniami jej producenta. Szczegółowe informacje dotyczące interwałów wymiany oleju w skrzyni biegów Twojego pojazdu szukaj w instrukcji obsługi lub bezpośrednio u jej producenta.

Czy Shell Spirax S5 ATF X można mieszać z innymi olejami?

Mieszanie różnych olejów przekładniowych nie jest zalecane, ponieważ może prowadzić do problemów z pracą skrzyni biegów lub innych układów przekładniowych. Jeśli zachodzi konieczność uzupełnienia oleju przekładniowego w nagłym przypadku, można dodać ten sam typ oleju (o identycznych parametrach, klasie lepkości i spełniający wymagania producenta pojazdu). Warto jednak później wymienić całość oleju na nowy.

Powyższa charakterystyka produktowa jest typowa dla obecnej produkcji. Przyszłe partie produkcyjne będą spełniać specyfikacje produktowe Shell, niemniej mogą wystąpić pewne odchylenia od w/w wartości średnich.