Shell Spirax S5 ATF X

Shell Spirax S5 ATF X zapewnia znakomite parametry pracy przekładni automatycznej w samochodach osobowych oraz tych, które na co dzień pracują w ciężkich warunkach. Olej przekładniowy Shell Spirax S5 ATF X odpowiada na wymagania wielu azjatyckich i amerykańskich producentów automatycznych skrzyń biegów.
Olej przekładniowy Shell Spirax S5 ATF X – charakterystyka
Shell Spirax S5 ATF X to syntetyczny olej przekładniowy przeznaczony zarówno do automatycznych skrzyni biegów w pojazdach osobowych, jak i w pojazdach pracujących w ciężkich warunkach i pod dużym obciążeniem. Sprawdzi się więc również do przekładni w autach terenowych czy dostawczych. Olej Shell Spirax S5 ATF X stosuje się również w układach wspomagania kierownicy i systemach hydraulicznych wymagających środków smarnych tej klasy.
Olej do automatycznej skrzyni biegów Shell Spirax S5 ATF X cechuje odporność na degradacje i niska zmienność lepkości przy zmianach temperatury. To pozwala na długotrwałą eksploatację skrzyni biegów w pojeździe nawet w najbardziej wymagających warunkach.
Olej Shell Spirax S5 ATF X – główne cechy i właściwości
- Dzięki zastosowaniu odpowiednich modyfikatorów tarcia, olej syntetyczny Shell Spirax S5 ATF X zapewnia sprawne funkcjonowanie automatycznych skrzyni biegów w samochodach osobowych.
- Shell Spirax S5 ATF X utrzymuje przekładnię w czystości, dzięki wyjątkowo wysokiej odporności na utlenianie i degradację.
- Zastosowanie specjalnego dodatku uszlachetniającego zmniejsza wrażliwość oleju na zmiany temperatury pracy, dbając o jego odpowiednią lepkość w każdych warunkach. Płynność jest utrzymywana nawet w niskich temperaturach.
- Ten środek smarny cechuje doskonała trwałość nawet w najbardziej wymagających zastosowaniach.
Zastosowanie i normy
Olej przekładniowy Shell Spirax S5 ATF X jest odpowiedni do zastosowań wymagających spełnienia takich norm jak:
- Allison C-4,
- Aisin JWS 3309 (wszystkie zastosowania),
- JASO 1-A, 2A-02,
- Ford MERCON® V, MERCON®,
- General Motors Dexron®, Dexron® II, Dexron® III,
- Toyota T III, T IV,
- Odpowiedni dla Mitsubishi/Hyundai/Kia SP-III, SP-II, Red 1K, Mazda, Nissan Matic-K/J/D, Honda ATF-Z1 i wybranych zastosowań ZF, Mercedes, Volvo i BMW.
Olej nie może być używany w skrzyniach bezstopniowych CVT oraz skrzyniach z podwójnym sprzęgłem DCT. Nie spełnia również wymagań lepkości dla pojazdów produkowanych od 2006 roku.
Zobacz oleje inne przekładniowe Shell Spirax
FAQs