Przejdź do głównej treści

Shell Spirax S6 ATF 134ME

Shell Spirax S6 ATF 134ME

Shell Spirax S6 ATF 134ME to wysokiej jakości olej przekładniowy, oparty na bazie syntetycznych olejów bazowych i najwyższej jakości dodatków. Olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF 134ME może być stosowany w najnowszych 7-biegowych skrzyniach automatycznych produkowanych przez Mercedes-Benz.

Olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF 134ME – charakterystyka

Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii Olej Shell Spirax S6 ATF 134 ME charakteryzuje się doskonałą stabilnością oksydacyjną oraz termiczną. To sprawia, że zachowuje pełnię swoich właściwości nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy.

Wysoka trwałość i zachowanie właściwości ciernych przez długi czas eksploatacji zapewnia skuteczną ochronę skrzyni biegów oraz płynność działania jej podzespołów. To pozwala zwiększyć bezawaryjność skrzyni biegów i podnieść komfort podróżowania.

Shell Spirax S6 ATF 134 ME to znakomity wybór dla użytkowników aut osobowych Mercedes-Benz wyposażonych w skrzynię biegów NAG2FE+.

Olej Shell Spirax S6 ATF 134ME – główne cechy i właściwości

Wysokowydajny olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF 134ME powstaje na bazie syntetycznych olejów i najwyższej jakości dodatków.

  • Znakomita trwałość właściwości ciernych zapewnia płynne działanie elementów skrzyni biegów, jednocześnie minimalizując ich zużycie.
  • Wysoka stabilność oksydacyjna i termiczna pozwala utrzymać odpowiednie właściwości smarne nawet w najtrudniejszych warunkach.
  • Doskonała wydajność zapewnia długotrwałą eksploatację i redukuje opory wewnątrz skrzyni biegów, prowadząc do lepszej efektywności układu napędowego.

Shell Spirax S6 ATF 134ME utrzymuje odpowiednią lepkość nawet przy ekstremalnym obciążeniu przekładni, poprawiając komfort jej użytkowania i zapewniając płynność działania.

Zastosowanie i normy

Olej do automatycznej skrzyni biegów Shell Spirax S6 ATF 134ME jest dedykowany do najnowocześniejszych 7-biegowych automatycznych przekładni Mercedes-Benz o oznaczeniu NAG2FE+. To środek smarny, który spełnia wszystkie postawione przez producenta wymagania, w tym wszystkie warunki normy MB-Approval 236.15.

Olej Shell Spirax S6 ATF 134 ME nie może być stosowany w starszych 5- i 7-biegowych przekładniach automatycznych produkcji Mercedes-Benz, które wymagają stosowania olejów ATF spełniających normy MB 236.10, 236.12 lub 236.14.

Przed użyciem oleju przekładniowego w skrzyni biegów należy dokładnie sprawdzić specyfikację oleju zalecaną dla konkretnej przekładni.

Zobacz kartę techniczną Shell Spirax S6 ATF 134ME (PDF)

Zobacz oleje inne przekładniowe Shell Spirax

FAQs

Do jakich pojazdów przeznaczony jest olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF 134ME?

Olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF 134ME przeznaczony jest do najnowszych 7-biegowych przekładni automatycznych NAG2FE+ produkowanych i montowanych w samochodach marki Mercedes-Benz. Nie sprawdzi się natomiast w starszych skrzyniach, które wymagają olejów ATF  spełniających normy MB 236.10, 236.12 lub 236.14.

Jakie są główne zalety Shell Spirax S6 ATF 134ME?

Shell Spirax S6 ATF 134ME to olej klasy OEM, który z powodzeniem może być stosowany do celów serwisowych. Zapewnia długotrwałą, bezawaryjną obsługę 7-biegowych automatycznych skrzyń biegów najnowszej generacji zoptymalizowanych pod kątem zużycia paliwa, stosowanych w autach osobowych Mercedes-Benz.

Jak często należy wymieniać olej Shell Spirax S6 ATF 134ME?

Częstotliwość wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów zależy od charakterystyki konkretnej przekładni, dlatego kluczowe jest przestrzeganie zaleceń serwisowych określonych przez producenta skrzyni zastosowanej w danym pojeździe.

Czy Shell Spirax S6 ATF 134ME można mieszać z innymi olejami?

Mieszanie różnych olejów przekładniowych nie jest wskazane, ponieważ może prowadzić do problemów z prawidłowym działaniem skrzyni biegów lub innych elementów układu przekładniowego. W nagłej sytuacji, wymagającej uzupełnienia oleju, należy zastosować produkt tego samego rodzaju, o takich samych parametrach, klasie lepkości i zgodny z zaleceniami producenta pojazdu. Po takiej doraźnej wymianie warto jednak wymienić cały olej na nowy.

Powyższa charakterystyka produktowa jest typowa dla obecnej produkcji. Przyszłe partie produkcyjne będą spełniać specyfikacje produktowe Shell, niemniej mogą wystąpić pewne odchylenia od w/w wartości średnich.