Shell Spirax S6 ATF D971

Shell Spirax S6 ATF D971 jest olejem najwyższej jakości, powstającym na bazie olei syntetycznych przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii Shell i najwyższej jakości dodatków.
Olej przekładniowy Shell S6 ATF D971 – charakterystyka
Olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF D971 jest dedykowany do dziewięciostopniowej skrzyni biegów 9G-Tronic stosowanej w autach osobowych Mercedes-Benz.
Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, olej ten wyróżnia się wyjątkową stabilnością oksydacyjną i termiczną, co pozwala mu zachować swoje właściwości nawet w ekstremalnych warunkach pracy.
Jego wysoka trwałość oraz długotrwałe utrzymywanie właściwości ciernych zapewniają skuteczną ochronę i płynność działania podzespołów skrzyni biegów, co przekłada się na zwiększoną niezawodność i komfort jazdy.
Shell Spirax S6 ATF D971 to idealny wybór dla właścicieli samochodów Mercedes-Benz wyposażonych w skrzynię biegów 9G-Tronic.
Olej Shell S6 ATF D971 – główne cechy i właściwości
Shell Spirax S6 ATF D971 to zaawansowany technologicznie olej syntetyczny do najnowszej generacji dziewięciostopniowych automatycznych skrzyń biegów Mercedes-Benz.
- Wysoka stabilność oksydacyjna i termiczna pozwala mu utrzymać swoje właściwości przez długi czas, bez wpływania na lepkość nawet przy wysokich temperaturach pracy. Skutecznie chroni elementy przekładni, przedłużając jej żywotność.
- Znakomita odporność na ścinanie pozwala utrzymać płynność działania przekładni, pozytywnie wpływając na komfort jej użytkowania i przyjemność z jazdy.
- Olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF D971 charakteryzuje się doskonałą wydajnością. Skutecznie tworzy ochronny film smarny, redukując straty energii wynikające z tarcia i zapewniając płynne działanie nawet w ekstremalnych warunkach.
Zastosowanie i normy
Olej do automatycznej skrzyni biegów Shell Spirax S6 ATF D971 jest olejem dedykowanym do skrzyni 9G-Tronic – 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów stosowanej w samochodach osobowych Mercedes-Benz. Olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF D971 spełnia wymaganą przez producenta tej skrzyni biegów normę MB-Approval 236.17.
Dodatkowo olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF D971 odpowiada specyfikacji części zamiennej A0029890603, co oznacza, że jest to olej klasy OEM, który może być wykorzystywany w jej serwisowaniu.
Jednocześnie olej Shell Spirax S6 ATF D971 nie może być stosowany w starszych 5 i 7-biegowych skrzyniach biegów Mercedes-Benz, które wymagają olejów ATF spełniających normy 236.10, 236.12, 236.14, 236.15.
Zanim użyjesz oleju przekładniowego w skrzyni biegów, upewnij się, że spełnia on specyfikację zalecaną dla danej przekładni
Zobacz oleje inne przekładniowe Shell Spirax
FAQs
Do jakich pojazdów przeznaczony jest olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF D971?
Do jakich pojazdów przeznaczony jest olej przekładniowy Shell Spirax S6 ATF D971?
Shell Spirax S6 ATF D971 przeznaczony jest do przekładni 9G-Tronic stosowanych w samochodach osobowych Mercedes-Benz. To 9-biegowe automatyczne skrzynie biegów najnowszej generacji, zoptymalizowane pod kątem zużycia paliwa.
Jakie są główne zalety Shell Spirax S6 ATF D971?
Jakie są główne zalety Shell Spirax S6 ATF D971?
Główną zaletą Shell Spirax S6 ATF D971 jest jego ogólna wysoka wydajność. Dzięki temu zapewnia świetną ochronę przed skutkami nadmiernego wyeksploatowania elementów przekładni pracującej nawet w najtrudniejszych warunkach.
Jak często należy wymieniać olej Shell Spirax S6 ATF D971?
Jak często należy wymieniać olej Shell Spirax S6 ATF D971?
Częstotliwość wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów zależy od specyfiki danej przekładni. Dlatego ważne jest, aby stosować się do zaleceń serwisowych podanych przez producenta skrzyni biegów w konkretnym pojeździe.
Czy Shell Spirax S6 ATF D971 można mieszać z innymi olejami?
Czy Shell Spirax S6 ATF D971 można mieszać z innymi olejami?
Nie zaleca się mieszania różnych olejów przekładniowych, ponieważ może to wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie skrzyni biegów. W przypadku nagłej potrzeby uzupełnienia oleju należy wybrać produkt tego samego typu, o identycznych parametrach, klasie lepkości oraz zgodny z zaleceniami producenta pojazdu. Po takiej awaryjnej wymianie warto jednak przeprowadzić pełną wymianę oleju na nowy.
Powyższa charakterystyka produktowa jest typowa dla obecnej produkcji. Przyszłe partie produkcyjne będą spełniać specyfikacje produktowe Shell, niemniej mogą wystąpić pewne odchylenia od w/w wartości średnich.