Shell Spirax S5 DCT X

Olej Shell Spirax S5 DCT X to najwyższej jakości olej do dwusprzęgłowych skrzyń biegów (DCT) z mokrym sprzęgłem, który powstał na bazie unikalnej technologii. Olej do automatycznej skrzyni biegów Shell Spirax S5 DCT X spełnia wymagania wielu najpopularniejszych producentów przekładni dwusprzęgłowych na rynku.
Olej przekładniowy Shell Spirax S5 DCT X – charakterystyka
Olej przekładniowy Shell Spirax S5 DCT X to syntetyczny olej, który powstał z myślą o skomplikowanych dwusprzęgłowych przekładniach automatycznych, powszechnie stosowanych dzisiaj przez wielu najpopularniejszych producentów samochodów osobowych takich jak VW czy BMW.
Shell Spirax S5 DCT X powstał w celu poprawy płynności jazdy dzięki odpowiednio dostosowanemu współczynnikowi tarcia, a doskonała wytrzymałość i odporność na degradacje skutecznie zapobiegają przedwczesnym awariom skrzyni biegów.
Wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz odpowiedniej formulacji pozwoliło uzyskać olej przekładniowy o wysokiej odporności na wysokie wartości temperatury i utlenianie, zapewniając tym samym możliwość jego dłuższego wykorzystywania bez konieczności wymiany, pozytywnie wpływając na długość interwałów serwisowych.
Olej Shell Spirax S5 DCT X – główne cechy i właściwości
- Olej syntetyczny o wydłużonym okresie wymiany, dzięki odporności na wysokie temperatury i utlenianie uzyskanej poprzez wykorzystanie zaawansowanej technologicznie formulacji, umożliwia lepsze zoptymalizowanie harmonogramu serwisowego przekładni,
- Odpowiednio dobrany współczynnik tarcia pozwala zapewnić optymalną pracę podzespołów skrzyni biegów, gwarantując płynność jej działania, co przekłada się na lepsze wrażenia z jazdy.
- Shell Spirax S5 DCT X doskonale chroni podzespoły skrzyni biegów w Twoim aucie, zapobiegając ich nadmiernemu zużyciu oraz awariom, przedłużając czas eksploatacji przekładni dwusprzęgłowej w Twoim samochodzie.
Zastosowanie i normy
Olej Shell Spirax S5 DCT X spełnia wymagania stawiane olejom przekładniowym przez następujące normy:
- VW TL 521 82 (VW DQ 250, DQ 500 & DL382),
- Przekładnie Getrag 6DCT150 & 7DCT300,
- BMW 83 22 2 148 578, 83 22 2 148 579, 83 22 0 440 214 i 83 22 2 147 477.
Pamiętaj o tym, aby wybierając olej przekładniowy do skrzyni biegów w swoim samochodzie zawsze stosować się do wymogów jej producenta i informacji zawartych w instrukcji obsługi.
Zobacz oleje inne przekładniowe Shell Spirax
FAQs
Do jakich pojazdów przeznaczony jest olej przekładniowy Shell Spirax S5 DCT X?
Do jakich pojazdów przeznaczony jest olej przekładniowy Shell Spirax S5 DCT X?
Shell Spirax S5 DCT X zaprojektowany został z myślą o stosowaniu go w samochodach osobowych wyposażonych w przekładnie dwusprzęgłowe (DCT) z tzw. mokrym sprzęgłem. Z powodzeniem może być zastosowany w większości najpopularniejszych przekładni typu DCT na rynku, takich producentów jak VW czy BMW.
Jakie są główne zalety Shell Spirax S5 DCT X?
Jakie są główne zalety Shell Spirax S5 DCT X?
Główną zaletą oleju Shell Spirax S5 DCT X jest jego odporność na wysokie wartości temperatury oraz utlenianie, jednocześnie zachowując płynność w niskich wartościach temperatury, co pozwala wydłużyć okres jego użytkowania, przy zachowaniu optymalnej ochrony podzespołów przekładni. Dodatkowo odpowiednio dobrany współczynnik tarcia nie tylko chroni elementy przekładni przed zużyciem, ale zapewnia również ich płynne działanie, potęgując pozytywne odczucia z jazdy.
Jak często należy wymieniać olej Shell Spirax S5 DCT X?
Jak często należy wymieniać olej Shell Spirax S5 DCT X?
Częstotliwość wymiany oleju w przekładniach DCT jest indywidualną cechą każdej skrzyni biegów, dlatego też należy stosować się do interwału wymiany oleju przewidzianego przez producenta skrzyni biegów znajdującej się w danym samochodzie.
Czy Shell Spirax S5 DCT X można mieszać z innymi olejami?
Czy Shell Spirax S5 DCT X można mieszać z innymi olejami?
Łączenie różnych olejów przekładniowych nie jest zalecane, ponieważ może powodować nieprawidłowe działanie skrzyni biegów. W sytuacji awaryjnej, gdy konieczne jest uzupełnienie oleju, należy użyć produktu o tych samych parametrach, klasie lepkości oraz zgodnego z wymaganiami producenta pojazdu. Mimo to warto później przeprowadzić pełną wymianę oleju na nowy.
Powyższa charakterystyka produktowa jest typowa dla obecnej produkcji. Przyszłe partie produkcyjne będą spełniać specyfikacje produktowe Shell, niemniej mogą wystąpić pewne odchylenia od w/w wartości średnich.