Ochrona
Zostały opracowane w celu ochrony komponentów automatycznych skrzyń biegów oraz zapobieganiu zużyciu, wżerom i korozji.
W związku z przewidywaniami, że do 2025 roku blisko jedna czwarta samochodów będzie wyposażona w automatyczną skrzynię biegów1, firma Shell przez ostatnie lata opracowywała, testowała i doskonaliła oleje do automatycznych skrzyń biegów (ATF), tak aby spełniały one wymagania tysięcy różnych modeli samochodów.
Jeżeli jeździsz samochodem z automatyczną skrzynią biegów, olej przeznaczony do takiej skrzyni (ATF) będzie zapewne jednym z najistotniejszych płynów eksploatacyjnych w Twoim pojeździe, na równi z olejem silnikowym i płynem chłodniczym. A to dlatego, że od momentu włączenia zapłonu, olej ATF zaczyna pełnić szereg kluczowych funkcji, w tym:
Oznacza to, że olej ATF może być również jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie środków smarnych, jakich kiedykolwiek będziesz używać w pojeździe. Jeżeli weźmiemy pod uwagę rozmaite elementy przekładni i materiały, z którymi oleje ATF muszą być kompatybilne, a także konieczność zagwarantowania stałych osiągów w szerokim zakresie temperatur, łatwo dojść do wniosku, że przy tej decyzji nie ma miejsca na błąd.
Jako największy na świecie dostawca olejów silnikowych2 firma Shell może poszczycić się bogatą wiedzą technologiczną, która pomoże Ci chronić automatyczną skrzynię biegów i zapewnić jej efektywną pracę — niezależnie od tego, ile pojazd ma za sobą przejechanych kilometrów.
Nasz zespół specjalistów z całego świata pracuje nad tym, aby tak się działo, a nasze produkty spełniały z nawiązką najnowsze standardy i specyfikacje branżowe. W tym celu łączymy wiedzę Shell na temat środków smarnych i doświadczenie płynące z wieloletniej współpracy z producentami takimi jak BMW, Daimler, Nissan i Volvo. Efekt? Rodzina Shell Spirax·ATF — gama najbardziej zaawansowanych olejów do automatycznych skrzyń biegów dostępnych na rynku.
Zostały opracowane w celu ochrony komponentów automatycznych skrzyń biegów oraz zapobieganiu zużyciu, wżerom i korozji.
Im dłużej olej jest w stanie chronić krytyczne części i komponenty, tym mniej czynności serwisowych będzie wymagać pojazd w ciągu swojego okresu eksploatacji.
Dzięki dobrej ochronie elementów pojazd może pracować wydajnie każdego dnia.
Najwyższej jakości olej syntetyczny do wielu azjatyckich i północnoamerykańskich automatycznych skrzyń biegów, spełniający ponad 70 specyfikacji producentów.
Najwyższej jakości olej syntetyczny o wyjątkowej technologii formulacji, odpowiedni do skrzyń dwusprzęgłowych (DCT) w szerokim zakresie specyfikacji producentów.
Najwyższej jakości olej syntetyczny o wyjątkowej technologii formulacji, odpowiedni do skrzyń bezstopniowych (CVT) w szerokim zakresie specyfikacji producentów wykorzystujących CVT z łańcuchem lub pasem.
Najwyższej jakości olej syntetyczny ATF przystosowany do wymagań obniżonej lepkości występujących w wielu automatycznych skrzyniach biegów zaprojektowanych w Azji, Europie i Ameryce Północnej.
Najwyższej jakości olej ATF przeznaczony specjalnie do 5- i 7-biegowych automatycznych skrzyń Mercedes-Benz, jak również wszystkich 5-biegowych skrzyń ze sprzęgłem z kontrolą momentu obrotowego do pojazdów z napędem na tylne koła.
Olej do napełniania wstępnego i serwisowego przeznaczony do 9-biegowych automatycznych skrzyń najnowszej generacji zoptymalizowanych pod kątem zużycia paliwa, wykorzystywanych w samochodach osobowych Mercedes-Benz.
Olej do napełniania wstępnego i serwisowego przeznaczony specjalnie do 7-biegowych automatycznych skrzyń Mercedes-Benz.
1 Statista. „Udział typów skrzyń biegów w światowym rynku motoryzacyjnym w latach 2015–2025”. 19 marca 2021 r
2 Raport firmy Kline (2021)
Opracowane z myślą o zmniejszeniu emisji i zużycia paliwa — odkryj gamę naszych całkowicie syntetycznych olejów, neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.
Przekonaj się, w jaki sposób wysokiej jakości płyn chłodniczy może pomóc Ci chronić układ chłodzenia, dzięki czemu unikniesz stresujących awarii i kosztownych napraw.
Odkryj wymyślony na nowo olej silnikowy: oto pierwszy olej syntetyczny opracowany na bazie gazu ziemnego, który zapewnia długotrwałą wydajność silnika.