Working with the Car

Zmiana terenu w Rajdowych Mistrzostwach Świata

Jako współsponsor tytularny zespołu Hyundai Shell-Mobis World Rally, Shell wspierał Hyundai Motorsport w związku z ich wymaganiami w zakresie olejów silnikowych od momentu ich przystąpienia do WRC w 2014 roku.

Nasze partnerstwo z Hyundai

Będąc partnerem Hyundai od 2005 roku, naszą ambicją było wyniesienie tego związku na elitarny poziom światowych rajdów samochodowych. W 2014 roku nasze partnerstwo techniczne weszło na kolejny poziom i zaczęliśmy współtworzyć zwycięską przewagę Hyundai Motorsport.

Kierowcy walczą z ekstremalnymi temperaturami, które mogą spadać do prawie -30°C i rosnąć nawet do 30°C, a także dużymi wysokościami i wymagającą nawierzchnią. Dlatego kalendarz Rajdowych Mistrzostw Świata FIA wymaga od inżynierów Shell dostarczenia elitarnych olejów silnikowych, które zapewniają wysoką wydajność.

Uzbrojony w olej silnikowy Shell Helix Ultra, zespół rajdowy Hyundai Shell-Mobis World Rally może swoimi samochodami pokonywać limity dzięki dodatkowej mocy 1,5 KM. A to w połączeniu z Shell Helix Ultra i technologią PurePlus sprawia, że nasi kierowcy mogą brać udział w rywalizacjach na całym świecie. Biorąc pod uwagę wymagające warunki, gdzie potrzebne są możliwie najlepsze produkty, zdajemy sobie sprawę, że nasi Klienci zasługują na jednakową jakość. To oznacza, że również Twoje samochody mogą osiągać najlepsze wyniki, niezależnie od pogody czy terenu.

Poznaj Zespół

Thierry i Nicolas

Meet the team Thierry and Nicolas

Thierry i Nicolas

Thierry Neuville po raz pierwszy znalazł się w centrum uwagi w światowych rajdach po tym, jak w 2008 roku odniósł pierwsze w karierze zwycięstwo w RACB Rally Content, belgijskich zawodach mających na celu wyłonienie najlepszego młodego kierowcy rajdowego. Jego kariera była z sukcesami kontynuowana, jako że w 2010 roku odniósł pierwsze zwycięstwo w swoim debiutanckim sezonie w juniorskich Rajdowych Mistrzostwach Świata.
Thierry, którego przeznaczeniem było wzięcie udziału w największych zawodach, w 2012 roku został wybrany na kierowcę Mistrzostw Świata FIA. W 2014 roku dołączył do zespołu Hyundai Shell World Rally, dla którego był to debiutancki sezon, zdobywając dla zespołu w tym samym roku pierwsze zwycięstwo w Rajdzie Niemiec oraz wyprzedzając kolegę z zespołu, Daniego Sordo. Wraz ze swoim pilotem, Nicolasem Gilsoulem, Thierry po raz trzeci z rzędu oraz czwarty w historii zajął w 2018 roku drugie miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Nicolas Gilsoul zaczął od rywalizacji w regionalnych wyścigach samochodowych w 2000 roku i od tamtego czasu zakochany jest w świecie rajdów. W 2004 roku zadebiutował na arenie międzynarodowej, po czym w 2007 roku wystartował w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Obecnie Belg pełni w zespole Hyundai Motorsport funkcję pilota Thierry’ego Neuville’a, piastując to stanowisko od 2011 roku.
Nicolas pomógł zapewnić zespołowi Hyundai Motorsport pierwsze w historii zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 2014 roku w Rajdzie Niemiec. U boku Neuville’a zajął również drugie miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 2018 roku.

Dani i Carlos

Meet the team Dani and Carlos

Dani i Carlos

Pierwsze doświadczenia w sportach motorowych Dani zdobywał na dwóch kółkach, ścigając się w zawodach motocrossowych, gdy miał zaledwie 12 lat. Po krótkim eksperymencie na motocyklach, Dani Sordo zdecydował się zamienić dwa kółka na cztery i wylądował w ekscytującym świecie rajdów samochodowych. Dani, urodzony w Torrelavegga w Hiszpanii, po raz pierwszy wystartował w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 2003 roku w Rajdzie Katalonii. Jego pierwsze zwycięstwo przyszło 10 lat później podczas Rajdu Niemiec, jeszcze zanim dołączył do zespołu Hyundai Motorsport. Jego pilotem jest inny Hiszpan – Carlos del Barrio.
Dani jest obecnie uznawany za jednego z bardziej doświadczonych i stałych bywalców na torze rajdowym. Wziął udział w ponad 150 rajdach, stając na podium łącznie 40 razy w swojej dotychczasowej karierze.

Carlos del Barrio ma w rajdach duże doświadczenie, gdyż po raz pierwszy pojawił się w tym sporcie w roku 1987, ale to w 1994 postawił swoje pierwsze kroki w WRC. Po licznych sukcesach Carlos połączył w 2004 roku swoje siły z młodym rodakiem Danim Sordo.
Po przerwie partnerzy znów usiedli obok siebie w samochodzie, aby w 2011 roku wziąć udział w dłuższym programie WRC, który zaowocował trzykrotnym podium oraz zwycięstwem w Rajdzie Niemiec w 2013 roku. W 2019 roku duet po raz czwarty połączył siły celem wzięcia udziału w wybranych zawodach WRC.

Sebastien i Daniel

Meet the team Sebastien and Daniel

Sebastien i Daniel

Jeden z najbardziej utytułowanych kierowców w historii WRC, Sébastien Loeb, zdobył w swojej znakomitej karierze dziewięć tytułów mistrza świata rajdów samochodowych. Loeb, trenujący w młodości gimnastykę, w połowie lat dziewięćdziesiątych skierował swoje zainteresowania ku sportowi motorowemu i zdominował go. Pierwsze zwycięstwo w WRC odniósł w 2002 roku w Niemczech, a w 2004 roku zapoczątkował niezwykłą serię tytułów mistrzowskich. W 2013 roku Loeb wycofał się z WRC, ale sensacyjnie powrócił w roku 2018. Legendarny kierowca dołączył do zespołu Hyundai Motorsport w 2019 roku, aby wziąć udział w kampanii obejmującej sześć rajdów.

Dzięki 79 zwycięstwom u boku Sébastiena Loeba, Daniel Elena jest najbardziej utytułowanym pilotem w historii WRC. Daniel został pilotem rajdowym w 1997 roku i szybko nawiązał współpracę z Sébastienem. Razem wcześnie osiągnęli sukces i szybko awansowali do klasy WRC. Rok 2002 zapoczątkował jeden z najbardziej udanych okresów w historii tego sportu. Zapewnili sobie oni wtedy pierwsze zwycięstwo w Niemczech, a w następnym roku zaledwie jeden punkt dzielił ich od zdobycia tytułu. W 2004 roku rozpoczęła się niesamowita passa dziewięciu kolejnych tytułów. Daniel powrócił do WRC w 2019 roku, aby wraz z Sébastienem wziąć udział w sześciu zawodach, startując w barwach Hyundai Motorsport.

Andreas i Anders

Meet the team Sheldon van der Linde

Andreas i Anders

Po pełnym sukcesów dzieciństwie, podczas którego Andreas Mikkelsen startował w zawodach narciarskich, w wieku 16 lat po doznaniu kontuzji przeniósł się on do świata rajdów. Norweg został najmłodszym kierowcą, który zdobył punkt w Mistrzostwach WRC, mając zaledwie 17 lat, i nie ustawał w robieniu imponującego wrażenia, zdobywając tytuły w Intercontinental Rally Challenge zarówno w 2011, jak i 2012 roku.
Awans do WRC przyniósł Andreasowi jego pierwsze zwycięstwo w mistrzostwach podczas Rajdu Katalonii w 2015 roku. Dołączył do zespołu Hyundai Motorsport na trzy imprezy w 2017 roku oraz na cały sezon w 2018 roku, który dał mu szóste miejsce w mistrzostwach.

Anders Jæger-Synnevaag został pilotem rajdowym relatywnie późno, rozpoczynając swoją karierę w Rajdowych Mistrzostwach Norwegii w 2014 roku. Szybko jednak udowodnił swoje umiejętności i wkrótce wziął udział w juniorskich zawodach WRC i Rajdowych Mistrzostwach Europy. Dołączył do swojego wieloletniego przyjaciela Andreasa, zajmując miejsce w samochodzie WRC w 2016 roku, co natychmiast zaowocowało sukcesem. Po wzięciu udziału w trzech ostatnich zawodach sezonu 2017 z Hyundai Motorsport, Anders partnerował Andreasowi w pełnej kampanii WRC w 2018 roku, zajmując szóste miejsce w mistrzostwach.

Polecane artykuły

Paliwa Shell

Dowiedz się więcej o najwyższej jakości paliwach Shell.

Oleje silnikowe Shell Helix

 Opracowane, by spełniały potrzeby Twojego samochodu – niezależnie od warunków jazdy. Odkryj pełną gamę produktów.