Technologia Shell PurePlus to innowacyjna technologia pozwalająca na produkcję syntetycznych olejów bazowych wytwarzanych z gazu ziemnego. Baza olejowa stanowi około 75-90% całej objętości oleju silnikowego, jest to więc niezwykle ważna zmiana najbardziej istotnego składnika oleju.

Zalety oleju Shell Helix Ultra

Wydajność

Ilustracja szybszego przepływu oleju Shell Helix Ultra w porównaniu z olejem mineralnym

Wyjątkowa niezawodność w skrajnych temperaturach

Shell Helix Ultra przez dłuższy czas nie traci swoich właściwości w ekstremalnie wysokich temperaturach i lepiej chroni silnik. Cechuje się on wyjątkową odpornością na zużycie (nawet do 32% lepszą niż wymaga tego norma branżowa*).

Dzięki niezrównanej odporności na działanie niskich temperatur Shell Helix Ultra z Technologią Shell PurePlus zapewnia nawet trzykrotnie szybszy przepływ oleju przy temperaturze -40°C, co przekłada się na szybsze uruchamianie i rozgrzewanie silnika**.

*W porównaniu ze specyfikacją API SN i w oparciu o test utleniania Sequence IIIG

**W porównaniu ze specyfikacją API SN i w oparciu o test ASTM D484

Czysty silnik

Ilustracja pozytywnego wpływu oleju Shell Helix Ultra na silnik

Niezrównana ochrona przed osadami

Shell Helix Ultra z technologią PurePlus Technology chroni wysokowydajne silniki przed szkodliwymi osadami obniżającymi wydajność i moc jednostek.

Działanie oleju zostało udowodnione w warunkach drogowych. W testach Shell Helix Ultra z technologią PurePlus Technology zapewnił doskonałą czystość silnika. Wyniki spalania i wydajności naszych samochodów testowych były takie same jak w dniu, kiedy pojazdy opuściły fabrykę*.

Żaden inny olej nie zapewnia czystszego silnika**.

*W oparciu o wyniki flotowe na dystansie 100 000 km

**W oparciu o wyniki testów Sequence VG (osady) z użyciem oleju OW-40

Rzadsze dolewanie oleju

Ilustracja niższego zużycia oleju Shell Helix Ultra w porównaniu z olejami niższej klasy

Formuła zapewniająca niski współczynnik odparowania gwarantuje oszczędność czasu i pieniędzy

Parowanie niższe nawet o 50% w porównaniu z olejami niższej klasy.* Dlaczego jest to ważne? Syntetyczna formuła zapewniająca niskie parowanie powoduje, że oleju nie trzeba uzupełniać tak często, co pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy.

*W oparciu o test lotności ASTM D5800 NOACK

Zużycie paliwa

Ilustracja mniejszego współczynnika tarcia między podzespołami silnika podczas używania oleju Shell Helix Ultra

Niższe zużycie paliwa

Obniżony współczynnik tarcia między podzespołami silnika oznacza, że części poruszają się płynnie, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Olej Shell Helix Ultra z Technologią Shell PurePlus cechuje się niską lepkością i obniżonym współczynnikiem tarcia, co pozwala obniżyć zużycie paliwa nawet o 3%.*

*W oparciu o wyniki spalania ACEA M 111 porównane z olejem referencyjnym.

Rewolucyjny proces

Produkcja krystalicznie czystej bazy olejowej z gazu ziemnego

1. Gazyfikacja 2. Synteza 3. Hydrokraking 4. Produkty GTL
Metan z gazu ziemnego reaguje z tlenem i powstaje gaz syntezowy Gaz syntezowy w reaktorze jest przekształcany w ciecz nazywaną ropą syntetyczną (z ang. syncrude) Ropa syntetyczna podczas hydrokrakingu jest rozbijana na cząsteczki i łączona do postaci nowych związków Nowe związki są destylowane do produktów GTL w tym do baz olejowych PurePlus

Jak to działa

Shell stosuje własną Technologię Aktywnego Oczyszczania (Active Cleansing Technology) w bazach olejowych Shell PurePlus, produkując Shell Helix Ultra – najbardziej zaawansowany olej silnikowy. Dzięki unikatowemu połączeniu składników Shell Helix Ultra zapewnia jeszcze lepszą ochronę oraz gwarantuje czystość silnika porównywalną do czystości fabrycznej.

W jakim celu w Shell opracowano technologię PurePlus?

Technologie produkcji silników w ostatnich latach niebywale się rozwinęły, a producenci samochodów wymagają olejów silnikowych zapewniających coraz wyższy poziom oczyszczania i ochrony silnika. Spowodowało to przesunięcie trendu w stronę produkcji olejów syntetycznych premium (oleje o niższej lepkości i wyższej jakości). Dzięki tego typu olejom kierowcy mogą w pełni wykorzystywać moc silników swoich samochodów.

Shell stale poszukuje nowych rozwiązań i sukcesywnie wdraża je w swoich olejach. Dzięki czystym technologiom opartym na przetwarzaniu gazu ziemnego Shell stworzył zupełnie nowe oleje syntetyczne i zwiększył ich wydajność.

Rekomendowane przez najlepszych

Ferrari

Kierowca Ferrari F1 napełnia silnik olejem Shell Helix Ultra

Partner technologiczny

Współpraca Shell z Enzo Ferrari rozpoczęła się w latach 30. dwudziestego wieku. Silnik pierwszego Ferrari, który opuścił fabrykę w Maranello w 1947 roku, był smarowany produktami Shell. I tak jest do dziś. Silnik każdego Ferrari, czy to modelu 458 Italia czy też najnowszych modeli, wykorzystuje olej Shell Helix Ultra z Technologią Shell PurePlus.

Świadomość, że dany produkt jest stosowany w samochodach takich jak Ferrari, daje kierowcom pewność, że w ich samochodach również pracuje olej, któremu mogą zaufać.

Formula One™ również stanowi pole testów wytrzymałościowych oleju Shell Helix Ultra. Naukowcy firmy Shell przywiązują niezwykłą wagę do optymalizacji działania olejów przeznaczonych do samochodów wyścigowych Scuderia Ferrari, aby zapewniały one maksymalną moc i osiągi na torze*

„Nasze silniki znajdują się w grupie najbardziej zaawansowanych technologicznie jednostek na świecie. Olej również musi być najlepszy. Dlatego wybraliśmy Shell Helix Ultra z Technologią Shell PurePlus”. – Scuderia Ferrari

„Shell Helix Ultra z Technologią PurePlus to jedyny olej, któremu ufamy”. – Kimi Räikkönen, kierowca Scuderia Ferrari

*Oleje Shell Helix Ultra z Technologią Shell PurePlus przeznaczone do zastosowań w silnikach wyścigowych są opracowywane z zachowaniem tych samych zasad, co oleje do samochodów seryjnych jeżdżących po drogach; oleje wyścigowe różnią się tylko dostosowaniem niektórych parametrów wymaganych w ekstremalnych warunkach wyścigów samochodowych.

BMW Motorsport

Kierowca BMW Motorsport pochyla się nad samochodem, w którym stosowany jest olej Shell Helix

Partner technologiczny

BMW Motorsports i Shell Helix Ultra to partnerzy technologiczni — naukowcy Shell współpracują z inżynierami BMW Motorsport i wspólnie prowadzą badania. Wszystkie samochody BMW M4 DTM będą się ścigać, korzystając ze specjalnie przygotowanej mieszanki Shell Helix Ultra, która została stworzona na bazie Technologii Shell PurePlus. Skorzystają na tym kierowcy drogowi, ponieważ podczas wyścigów Shell testuje oleje w ekstremalnych warunkach, co umożliwia opracowywanie mieszanek nowej generacji takich jak Shell Helix Ultra z Technologią Shell PurePlus.

„DTM to wymagająca seria. Tory wyścigowe są trudne, a konkurencja zażarta. Aby wygrać, nie można popełnić najmniejszego błędu, wiec i olej silnikowy musi spełniać najwyższe wymagania Shell Helix Ultra doskonale chroni silnik mojego samochodu. W każdej chwili mam do dyspozycji pełną moc samochodu”. – Augusto Farfus, kierowca BMW Works

*Oleje Shell Helix Ultra z Technologią Shell PurePlus przeznaczone do zastosowań wyścigowych są opracowywane z zachowaniem tych samych zasad, co oleje do samochodów seryjnych jeżdżących po drogach; oleje wyścigowe różnią się tylko dostosowaniem niektórych parametrów wymaganych w ekstremalnych warunkach wyścigów samochodowych.

Maserati

Ilustracja silnika Maserati smarowanego olejem Shell Helix Ultra z technologią Shell PurePlus

Partner technologiczny

Silnik każdego Maserati zjeżdżającego z linii produkcyjnej pracuje na oleju Shell Helix Ultra z Technologią Shell PurePlu. Shell Helix Ultra i Maserati mają wspólną, ambitną wizję przyszłości rynku samochodów luksusowych, a także misję dostarczania tylko najwyższej jakości produktów. Takim właśnie produktem jest olej silnikowy Shell Helix Ultra zwiększający wydajność silnika i zapewniający kierowcom Maserati większą przyjemność z jazdy. Shell Helix Ultra jest również sponsorem w wyścigach Maserati Trofeo World Series.

„Premiera rewolucyjnego oleju Shell Helix Ultra z Technologią Shell PurePlus to ważny krok w kierunku rozwoju oferty olejów premium Shell dla takich producentów samochodów jak Maserati”. – Cara Tredget, kierownik technologiczny Shell Auto OEM Technology Manager

więcej na stronie dla kierowców