Jump menu

Main content |  back to top

Shell Eco-marathon car

Witamy na stronie poświęconej polskim zespołom biorącym udział w Shell Eco-marathon, jednym z najbardziej innowacyjnych konkursów inżynierskich odbywających się co roku w Europie, Ameryce i Azji. 

Shell Eco-marathon - polska reprezentacja

 

Najnowsze informacje o SEME 2015

Polacy zawalczą o zwycięstwo na Shell Eco-marathon Europe 2015

Polacy zawalczą o zwycięstwo na Shell Eco-marathon Europe 2015

24/04/2015

W tym roku do finałowych zawodów Shell Eco-marathon Europe, jednego z najważniejszych inżynieryjnych konkursów na świecie, zakwalifikowało się 11 zespołów studenckich z sześciu polskich uczelni technicznych. Energooszczędne pojazdy, zaprojektowane i zbudowane przez studentów, zaprezentują swoje możliwości na torze wyznaczonym na ulicach Rotterdamu w dniach 21-24 maja.

30-lecie innowacji na Shell Eco-marathon Europe 2015

30-lecie innowacji na Shell Eco-marathon Europe 2015

23/02/2015

Trzydzieści lat technologicznych innowacji, wybitnych osiągnięć i niepowtarzalnych doświadczeń to istotny kamień milowy Shell Eco-marathon Europe, jednego z najbardziej wymagających inżynierskich konkursów studenckich na świecie. 230 zespołów studenckich z 30 krajów Europy (i nie tylko) zakwalifikowało się do tegorocznego konkursu w Rotterdamie. W dniach 21 – 24 maja po raz kolejny przesuwać oni będą granice energooszczędnej jazdy.

O SHELL ECO-MARATHON

Shell Eco-marathon to jeden z najbardziej innowacyjnych konkursów dla młodych konstruktorów, odbywający się od 30 lat w Europie, Ameryce i Azji. Zespoły ze szkół średnich oraz uczelni wyższych z całego świata stają przed wyzwaniem zaprojektowania, zbudowania i przetestowania pojazdów jak najbardziej wydajnych pod względem energetycznym. Zwycięża drużyna, której pojazd może pokonać najdłuższy dystans na ekwiwalencie jednego litra paliwa lub jednej kWh.

Poprzez Shell Eco-marathon, pracując wspólnie z młodzieżą i partnerami na całym świecie, firma Shell angażuje się w działania mające na celu sprostać rosnącym potrzebom energetycznym. Wydarzenie jest także wyjątkową okazją do zaangażowania obecnych i przyszłych liderów, którzy z pasją szukają zrównoważonych rozwiązań dla wyzwania energetycznego, przed jakim stoi świat.

Sezon 2015 zapowiada się bardzo obiecująco dla edycji europejskiej. Świętując 30-lecie konkursu z całą rodziną Shell Eco-marathon, chcemy powrócić do najważniejszych momentów z ostatnich trzech dekad i podkreślić ich wagę, a co ważniejsze, spojrzeć na nowe technologie, które pozwolą nam zmierzyć się z globalnymi wyzwaniami w zakresie energii i mobilności. Nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć, co studenci przygotowali w tym roku i jakich zaskakujących osiągnięć dokonają

Norman Koch, Dyrektor ds. Technicznych Shell Eco-marathon

 

POZNAJ POLSKIE DRUŻYNY

Iron Warrios

Shell Eco-marathon Europe 2014

Zespół z Politechniki Łódzkiej. Twórcy napędzanego benzyną pojazdu „EcoArrow II” zaprezentują swoją konstrukcję w kategorii „Prototype”. Pojazd jest zasilany silnikiem Hondy o pojemności 35cm3.

ELVIC Team

Shell Eco-marathon Europe 2014

Zespół z Politechniki Lubelskiej. Twórcy napędzanego energią elektryczną pojazdu „ELVIC 3 epsilon”, który wystartuje w kategorii „Prototype”. W 2014 roku drużyna zajęła siedemnaste miejsce wśród dwudziestu czterech zespołów startujących w tej samej kategorii.

SKAP

Shell Eco-marathon Europe 2014

Zespół z Politechniki Warszawskiej. Twórcy pojazdu „Kropelka 2015” wystartują w kategorii „Prototype”. Napędzany etanolem pojazd jest mniejszy, lżejszy i ma lepsze właściwości aerodynamiczne niż jego poprzednia wersja z 2012 roku.

SKAP 2

Shell Eco-marathon Europe 2014

Zespół z Politechniki Warszawskiej. Twórcy pojazdu „PAKS+” wystartują w kategorii pojazdów „UrbanConcept” napędzanych benzyną. W 2013 roku zespół zdobył pierwsze miejsce w rywalizacji pojazdów w swojej kategorii z wynikiem 334,2km przy zużyciu 1 litra benzyny.

Simr Team

Shell Eco-marathon Europe 2014

Zespół z Politechniki Warszawskiej. Twórcy pojazdu „Hussar” będą rywalizować w kategorii pojazdów „Prototype” napędzanych benzyną. Zespół wyposażył „Hussara” w lekką, stalową ramę nośną oraz silnik benzynowy o pojemności 25cm3. 

Green Arrow

Shell Eco-marathon Europe 2014

Zespół z Politechniki Warszawskiej. Twórcy napędzanego baterią elektryczną auta o takiej samej nazwie wystartują w kategorii „UrbanConcept”. W  ubiegłorocznym wyścigu zespół zajął piętnaste miejsce w tej samej kategorii z wynikiem 42,66km/kWh.

WAT Eco Team

Shell Eco-marathon Europe 2014

Zespół z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Twórcy trzykołowego bolidu „WAT GREEN 2”, zasilanego baterią elektryczną, zaprezentują swój pojazd w kategorii „Prototype”. Celem zespołu jest osiągnięcie w wyścigu dużo lepszego wyniku niż w 2014 roku, kiedy to bolid osiągnął rezultat 80,6km/kWh.

Hydrogen CarPG

Shell Eco-marathon Europe 2014

Zespół z Politechniki Gdańskiej. Twórcy pojazdu „Eco CarPG 15” wystartują w kategorii „Prototype” z napędem wodorowym.

Smart Power Urban

Shell Eco-marathon Europe 2014

Zespół z Politechniki Śląskiej. Twórcy pojazdu „BYTEL” wystartują w kategorii „UrbanConcept” z napędem na wodór. W 2014 roku, z wynikiem 59.7km/kWh, zespół zajął dwunaste miejsce, ale wówczas pojazd był zasilany baterią elektryczną.

Smart Power

Shell Eco-marathon car

Zespół z Politechniki Śląskiej. Twórcy napędzanego baterią elektryczną pojazdu „MuSHELLka” zgłoszonego w kategorii „Prototype”. W 2014 roku „MuSHELLka” uplasowała się w swojej kategorii na dwunastym miejscu z wynikiem 487.3km/kWh.

KNKP Racing

KNKP Racing

Zespół z Politechniki Gdańskiej. Twórcy pojazdu „Sagitta” wystartują w kategorii „UrbanConcept”. Auto ma aluminiową ramę i elektryczny, napędzany akumulatorowo silnik o mocy 750 W. Drużyna weźmie udział po raz pierwszy w Shell Eco-marathon.

 

Zobacz zdjęcia z Shell Eco-marathon

 

Filmy z Shell Eco-marathon

 

Wyniki Polaków w Shell Eco-marathon Europe

Wyniki Polaków w
Miejsce Nazwa zespołu Kraj Uczelnia Kategoria pojazdu Rodzaj zasilania Najlepszy wynik 2014
1 Microjoule-La Joliverie Francja Lycee  Saint-Joseph La Joliverie Prototype spalinowe, banzyna 3314,9 km/l
26 Simr Team Polska Politechnika Warszawska Prototype spalinowe, banzyna 375,9 km/l
1 UT GMP Valenciennes Francja I.U.T Valenciennes Prototype spalinowe, olej napędowy 1300,1 km/l
1 TERA TU Graz Austria T.U. Graz Prototype elektryczne, akumulator 1091,6 km/kWh
12 Smart Power Polska Politechnika Śląska Prototype elektryczne, akumulator 487,3 km/kWh
28 WAT ECO TEAM Polska Wojskowa Akademia Techniczna Prototype elektryczne, akumulator 80,6 km/kWh
1 Toulouse Ingénierie Multidisciplinaire Francja INSA de Toulouse - Université Paul Sabatier Toulouse III Prototype spalinowe, ethanol 2757,2 km/l
1 Team H2A Holandia Hogeschool Van Amsterdam Prototype elektryczne, wodór 428,5 km/kWh
1 Lycee Louis Delage Francja Lycee Louis Delage UrbanConcept spalinowe, banzyna 468,8 km/kWh
2 SKAP Polska Politechnika Warszawska UrbanConcept spalinowe, banzyna 376,5 km/kWh
1 Schluckspecht_  Niemcy University Of Applied Sciences Offenburg UrbanConcept spalinowe, olej napędowy 389,0 km/l
2 Eco-Zone 505 Polska Politechnika Lubelska UrbanConcept spalinowe, olej napędowy 45,5 km/l
1 Electricar Solution Francja Lycee Des Metiers De L Energie Arles UrbanConcept elektryczne, akumulator 312,1 km/kWh
12 Smart Power Urban Polska Politechnika Śląska UrbanConcept elektryczne, akumulator 59,7 km/kWh
15 Green Arrow Polska Politechnika Warszawska UrbanConcept elektryczne, akumulator 42,7 km/kWh
1 DTU Roadrunners Dania Technical University Of Denmark UrbanConcept spalinowe, ethanol 599,0 km/l
1 La joliverie Polytech Nantes Francja Polytech Nantes UrbanConcept elektryczne, wodór 150,5 km/kwh

 

SEME w mediach społecznościowych