Skroplony gaz ziemny (LNG i BioLNG) jest przejrzystą, bezbarwną i nietoksyczną cieczą, powstałą po schłodzeniu do temperatury -162° Celsjusza. Niska temperatura powoduje skroplenie gazu i zmniejszenie jego objętość aż 600-krotnie. Dzięki temu, LNG można łatwo i niedrogo przechowywać oraz transportować. To niskoemisyjne paliwo jest doskonałą alternatywą dla długodystansowego transportu ciężkiego.

Wybór Shell LNG może pomóc Twojej flocie działać w sposób bardziej zrównoważony w porównaniu do konwencjonalnego oleju napędowego.1 Kolejnym krokiem w kierunku dekarbonizacji jest Shell BioLNG, pochodzące w 100% z odnawialnych źródeł energii, co umożliwia jeszcze większą redukcję emisji.

Dodatkowe korzyści wynikające z zastosowania BioLNG

  • Obniżenie emisji CO₂e²

    Paliwo BioLNG powstaje z naturalnych surowców, co umożliwia znaczną redukcję wskaźnika CO₂e w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.³⁴ Redukcja ta jest także większa niż w przypadku paliwa LNG.⁵

  • Brak konieczności modernizacji pojazdów

    LNG i BioLNG są niemal identyczne pod względem właściwości chemicznych, dlatego można ich używać zamiennie, bez konieczności modernizacji pojazdów o napędzie LNG.

  • Rozwój infrastruktury

    Sieć stacji Shell ciągle się rozwija, a karta Shell LNG daje możliwość tankowania na licznych stacjach na terenie całej Europy.

  • Dekarbonizacja transportu drogowego

    Paliwo BioLNG jako paliwo pozyskiwane z odnawialnych źródeł, pomaga zrealizować cele środowiskowe w dobie coraz większych społecznych i rządowych oczekiwań w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Element z tekstem po prawej stronie

Jak powstaje Shell BioLNG?

Paliwo Shell BioLNG Blend jest mieszanką skroplonego gazu ziemnego (LNG) i skroplonego biometanu (bioLNG). Składniki Shell BioLNG pozyskiwane są z odnawialnych źródeł, takich jak odchody zwierzęce, odpady organiczne i osady ściekowe, dlatego charakteryzuje się ono niższą emisyjnością niż olej napędowy, a nawet LNG.

Shell BioLNG w praktyce

Od 2020 roku ściśle współpracujemy z firmami Nordsol i Renewi w celu przekształcania odpadów organicznych w zrównoważone paliwo do transportu ciężkiego. Firma Renewi zbiera odpady i przekształca je w biogaz, natomiast firma Nordsol przekształca go w mieszankę bioLNG, którą Shell dystrybuuje za pośrednictwem stacji Shell LNG.

Shell BioLNG truck

Oferta Shell BioLNG

BioLNG w Niemczech – 100% redukcji CO2e34

Dzięki otwarciu skraplarni w Kolonii, już od 2024 r. jesteśmy w stanie oferować w Niemczech paliwo Shell BioLNG Blend ze 100% redukcją CO2e w porównaniu do paliwa Diesel B7.

Dla klientów wybierających tę ofertę, Shell będzie co kwartał wydawał specjalnie zawiadczenia o wysokości redukcji CO2e, które mogą byś wykorzystywane w celu raportowania lub marketingu.

BioLNG w Niderlandach – średnio 30% redukcji CO2e3

Shell jest pierwszym dostawcą paliw w Niderlandach, który oferuje BioLNG blend (mieszankę BioLNG) dla wszystkich klientów, umożliwiając redukcję emisji CO2e na poziomie około 30%.

Karta Shell LNG

Zamów kartę Shell LNG i tankuj skroplony gaz ziemny w całej Europie. Sieć akceptacji Shell LNG Card to łącznie ponad 150 punktów tankowania zarówno własnych, jak i partnerskich.

Skontaktuj się z nami, aby poznać ofertę

1. Nawet 22% redukcji emisji gazów cieplarnianych na wszystkich etapach łańcucha paliwowego (ang. „well-to-wheel”), opierają się na aktualnych normach ISO 9001 dotyczących analiz i wartości emisji EPA i GREET. Termin „emisja gazów cieplarnianych” obejmuje CO₂, metan i N₂O.

2. CO₂e (ekwiwalent CO₂) odnosi się do CO₂, CH₄, N₂O.

3. BioLNG stosowane w mieszance Shell BioLNG posiada certyfikat ISCC i pochodzi z odpadów odnawialnych oraz pozostałości surowców, opisanych w załączniku IX-A do dyrektywy RED II. Zmniejszenie emisji CO₂e oblicza się, porównując ją z bazową intensywnością emisji gazów cieplarnianych wynoszącą 90 g CO₂e/MJ w analizie od wydobycia do wykorzystania (ang. „well-to-wheel”), którą reprezentuje Diesel B7 na rynku Unii Europejskiej. Intensywność emisji dwutlenku węgla w Dieslu B7 jest obliczana przez Shell przy użyciu współczynników emisji z JEC Raport Well-to-Tank v5 i badań wewnętrznych Shell.

4. Intensywność emisji dwutlenku węgla w BioLNG oblicza się zgodnie z dyrektywą RED II, z uwzględnieniem emisji, których udało się uniknąć, co oznacza, że Shell BioLNG nie jest paliwem zeroemisyjnym, ponieważ emisje występują w całym cyklu życia Shell BioLNG. Efekt netto jest taki, że w całym cyklu życia od produkcji do wykorzystania, paliwo Shell BioLNG emituje o 100% mniej emisji CO₂e w porównaniu z ze standardowym w Europie olejem napędowym B7. Aby osiągnąć powyższą redukcję emisji CO₂e o 100%, elementy zrównoważonego rozwoju (w tym surowce i związana z nim wartość CI) są odpowiednio uwzględniane.

5. Bazowe emisje gazów cieplarnianych LNG oblicza się, analizując emisję LNG od wydobycia do wykorzystania (ang. „well-to-wheel”) dla wysokoprężnych silników z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego (HDPI) badanie "Greenhouse Gas Intensity of Natural Gas" przeprowadzone przez Thinkstep dla NGVA Europe (2017). Szczegółowe obliczenia redukcji emisji CO₂e przy wykorzystaniu bio-LNG w porównaniu z LNG mogą się różnić w zależności od regionu, wykorzystywanych surowców i metodyki obliczania dozwolonej na rynku.

MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE

Paliwo LNG z kartą Shell Card

LNG to paliwo wykorzystywane w transporcie drogowym. Dowiedz się więcej o skroplonym gazie ziemnym – LNG!

Opłaty drogowe i zwrot VAT

Bezpieczeństwo jest kluczowe dla kart paliwowych Shell. To po to są dogodne środki kontroli użytkowania, alerty i specjalne zespoły do zwalczania oszustw. Wszystkie wygody karty paliwowej, plus spokojna głowa.