Prezentacja produktu Shell Rimula R6 LM

smary

Niska emisja, obniżenie kosztów eksploatacji

Bez względu na temperaturę, tryb pracy czy zapylenie środowiska musisz mieć pewność, że olej ochroni silnik w każdych warunkach.

Energetyczna ochrona silników wysokoprężnych dzięki olejom Shell Rimula przeznaczonym do pracy w ciężkich warunkach:

  1. Kontrola kwasowości – przetestowane dodatki pomagają chronić silnik przed korozją spowodowaną kwasami powstającymi podczas spalania paliwa.
  2. Kontrola zanieczyszczeń – wyższy poziom czystości bezpośrednio przekłada się na wydajność i bezawaryjną pracę podzespołów.
  3. Kontrola zużycia – separacja ruchomych części silnika zapewnia długotrwałą i bezawaryjną pracę

Shell Rimula R6 LM

Shell Rimula R6 LM zapobiega korozji, gwarantuje separację podzespołów ruchomych i obniża zużycie części

Shell Rimula R6 LM opracowano z zastosowaniem innowacyjnej technologii spełniającej wymagania silników wysokoprężnych, zasilanych gazem CNG, jednostek napędowych w ciężarówkach oraz autobusach. Wszechstronna ochrona, którą daje olej Shell Rimula R6 LM, pozytywnie wpływa na operacje transportowe poprzez:

Obniżenie emisji: olej można stosować w silnikach wyposażonych w katalizatory i filtry cząstek stałych, zapewniając niezmienioną wydajność i trwałość układów emisji spalin.

Zmniejszenie kosztów serwisowania: długi cykl wymiany i uniwersalność zastosowania ułatwiają zarządzanie kosztami serwisowania oraz powodują obniżenie kosztów związanych z utylizacją odpadów olejowych.

Moc ochrony

W Shell Rimula R6 LM zapewnia trzyetapowy system ochrony:

  1. Syntetyczna baza olejowa zapewnia wydajniejsze wykorzystywanie dodatków olejowych
  2. Unikatowa technologia dodatków
  3. Wyjątkowe dodatki obniżające zużycie podzespołów

Dzięki tym rozwiązaniom olej zapewnia niezrównaną wydajność silnika, a wymianę oleju można przeprowadzać w dłuższych cyklach, bez obniżania jego właściwości.

Technologia niskopopiołowa chroni również katalizatory i redukuje zanieczyszczenia odkładające się w silnikach zasilanych gazem CNG. Dzięki temu jest to idealny olej dla przedsiębiorstw, w których wykorzystywane są różnego typu jednostki napędowe w autobusach i samochodach ciężarowych oraz silniki niskoemisyjne.

Nasze doświadczenie – ochrona Twojego biznesy

Opracowany przez naszych technologów dodatek obniża zużycie części silnika narażonych na największe obciążenia. Podczas symulacji w laboratoriach wykazano obniżenie zużycia podzespołów nawet o 50%.

Niska emisja

Zapewnienie sprawnej pracy układów kontroli emisji jest wymagane nie tylko ze względu na obowiązujące przepisy prawne, ale przede wszystkim z uwagi na zapewnienie wysokiej sprawności silnika. Zabrudzony filtr cząstek stałych (DPF) może być na przykład przyczyną zwiększonego zużycia paliwa. Olej Shell Rimula R6 LM został opracowany w technologii niskopopiołowej i niskosiarkowej, co zapewnia wysoką wydajność najnowszych silników, które już są dostępne na rynku, oraz takich, które dopiero się pojawią.

Testy i badania ochronne wykazały, że zawartość siarki i fosforu w oleju Shell Rimula R6 LM jest niższa niż wymogi firm Mercedes-Benz, MAN oraz innych producentów.

Obniżenie emisji – korzyści

Stosowanie niewłaściwego oleju może przyczyniać się do szybszego zużywania podzespołów układu emisji spalin (np. filtrów cząstek stałych), a w konsekwencji i podwyższenia kosztów serwisowania oraz zwiększać zużycie paliwa. Zostało to potwierdzone przez producentów filtrów cząstek stałych i firmy transportowe.

Rzeczywisty wpływ

Testy w terenie dowiodły, że olej Shell Rimula R6 LM, w przeciwieństwie do standardowych olejów wysokopiołowych o długim okresie eksploatacji (zazwyczaj zgodnych z normą
ACEA E4/MB 228.5), zmniejsza tempo zapychania się filtra cząstek stałych. Oznacza to obniżenie przeciwciśnienia (poniżej), co przekłada się na mniejsze zużycie filtra cząstek stałych i/lub obniżenie spalania.

Obniżenie kosztów eksploatacji

Shell Rimula R6 LM zmniejsza koszty serwisowania dzięki: 

  • Długiemu okresowi pomiędzy wymianami oleju i rzadszym wizytom w serwisie. 
  • Zwiększeniu trwałości silnika i ograniczeniu nieplanowanych napraw. 
  • Redukcji liczby wymaganych olejów – jeden olej można stosować w praktycznie wszystkich rodzajach siników benzynowych, wysokoprężnych i CNG.

Doskonałe wyniki oleju Shell Rimula R6 LM podczas testów odkładania się zanieczyszczeń w tłokach silnika przeprowadzonych np. przez Mercedes-Benz i MAN umożliwiły uzyskanie dopuszczenia pozwalającego na wydłużenie okresów pomiędzy wymianami oleju.

Ponadto olej Shell Rimula R6 LM doskonale chroni tłoki i skrzynię korbową przed zużyciem i zanieczyszczeniami, co bezpośrednio przekłada się na wydłużenie bezawaryjnej pracy silnika. Uzyskane wyniki znacznie przekraczają wartości wymagane w testach zużycia Mercedes-Benz OM 602A.

Czy stosować olej Shell Rimula R6 LM?

Shell Rimula R6 LM doskonale sprawdza się we wszystkich zastosowaniach drogowych, gdzie kluczowym czynnikiem jest duża wytrzymałość. Shell Rimula spełnia wymagania wielu amerykańskich, europejskich i japońskich firm konstruujących silniki. Dlatego jest szczególnie zalecany flotom pojazdów wyposażonych w silniki różnego typu i w różnym wieku oraz w transporcie ciężarowym i publicznym w nowoczesnych niskoemisyjnych samochodach.

Olej ten uzyskał dopuszczenie pozwalające na stosowanie go w wysokowydajnych silnikach napędzanych gazem CNG stosowanych przez firmy Mercedes-Benz, MAN i Volvo. Dzięki temu jest doskonałym rozwiązaniem dla transportu publicznego i flot pojazdów wyposażonych w różnorodne typy silników wysokoprężnych i napędzanych gazem.

Wyniki uzyskiwane przez olej Shell Rimula R6 LM przekraczają wymogi branżowe określone w normach API CI-4, ACEA E6 i E7, a olej jest szczególnie zalecany do stosowania w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych.

Dane techniczne

Klasa lepkości SAE: 10W-40

ACEA:E7, E6,E4-99; API: CI-4, CH-4, CG-4, CF-4 Caterpillar: ECF-1-A; Cummins: CES 20077; DAF: Zgodność z normą ACEA E6 & E4-99; Mack: EO-M+; MAN: 3477, 3271-1; dopuszczenie MB: 228.51, 226.9; MTU; Kategoria 3.1; samochody ciężarowe Renault: RD-2; Volvo: CNG, VDS-2.

Powyższe specyfikacje produktów mogą się zmieniać, a produkty mogą nie być dostępne w sprzedaży w Wielkiej Brytanii. W celu uzyskania konkretnej rekomendacji dla danego pojazdu skoryztsaj z wyszukiwarki Shell LubeMatch.

Bezpieczne stosowanie olejów R6 LM

Oleje Shell Rimula R5 LM nie stwarzają poważnego zagrożenia dla zdrowia ani życia, o ile są stosowane zgodnie z zaleceniami. W przypadku zużytego oleju należy unikać kontaktu ze skórą i stosować nieprzepuszczalne rękawice. Jeśli dojdzie do kontaktu oleju ze skórą, należy natychmiast przemyć skórę wodą z mydłem. W celu utylizacji zużytego oleju należy go przekazać do autoryzowanego punktu zbiórki. Oleju nie można wylewać do wód, do ziemi ani do kanalizacji.