Od 1 kwietnia każdy taki pojazd musi być wyposażony w elektroniczne urządzenie pokładowe (OBU). Jednocześnie eurowiniety, które obowiązywały w Belgii do dnia 31 marca tego roku, nie są już akceptowne na terenie tego kraju. Eurowiniety nadal pozostają obowiązującą metodą płatności na terenie Danii, Luksemburga, Holandii i Szwecji.

Do Państwa dyspozycji pozostają dwa rodzaje OBU: InterRoutePlus - rekomendowany (zasięg działania: Belgia, Francja, Hiszpania i Portugalia) oraz Satellic (zasięg działania: wyłącznie Belgia). Instrukcje dot. sposobu zamówienia znajdą Państwo pod linkiem zamieszczonym na końcu tej wiadomości. Aktualny okres oczekiwania na urządzenie Satellic to ok. 2 tygodnie, natomiast urządzenie InterRoutePlus to 4-5 tygodni.

Wyszukiwarka automatów na terenie Belgii (tzw. punktów Fast-track), w których można pobrać urządzenie Satellic „od ręki”, bez wcześniejszej rejestracji on-line, znajduje się pod adresem: 

https://www.satellic.be/service-points

Pełna lista punktów w formacie pdf dostępna jest pod adresem: https://www.satellic.be/sites/default/files/20190320%20lijst%20SP_0.pdf

Pod poniższym linkiem można dodatkowo zapoznać się z filmem instruktażowym dot. pobrania urządzenia w automacie:

https://www.satellic.be/news/satellic-introduces-service-point-accounts-30-june-2019

Prosimy mieć na uwadze, że automaty Satellic mają ograniczoną ilość OBU, którą są w stanie wydać (28 szt.) i muszą być systematycznie uzupełniane przez operatora, co powoduje kolejki do ich wydania. Jeśli nie ma w pobliżu osoby, która mogłaby udzielić odpowiedzi na miejscu - w wielu punktach Satellic wysłał swoich przedstawicieli - prosimy postępować wg. poniższych wskazówek:

  • Jeśli jest to stacja paliwowa: udać się do sklepu i poprosić obsługę o pomoc. Jest prawdopodobne, że obsługa już zgłosiła brak urządzeń i wiedzą jak szybko będą dostarczone kolejne, albo gdzie w pobliżu jest inny terminal.
  • Jeśli jest to terminal samoobsługowy lub kierowca nie uzyska odpowiedzi - pozostaje kontakt z Biurem Obsługi Satellic:
    +32 78 15 15 15
    +32 2 416 0 416

Obsługa możliwa w języku angielskim, niemieckim, francuskim i holenderskim.

Z informacji, które na tę chwilę uzyskaliśmy od Klientów wynika też, że próba zapłaty kartą płatniczą VISA powoduje awarię automatu i konieczność jego naprawy/aktulizacji ze strony serwisantów, co dodatkowo wydłuża proces nabywania urządzeń przez kierowców. Trudna dostępność ww. urządzeń spowodowała liczne strajki belgijskich przewoźników, którzy w dniu dzisiejszym zablokowali niektóre z dróg w Belgii.

Jeżeli posiadają już Państwo urządzenia Satellic zarejestrowane on-line w systemie Road User Portal (www.satellic.be), pod linkiem zamieszczonym na końcu tej wiadomości znajduje się instrukcja dot. zmiany metody płatności na kartę Shell Card, którą można zrealizować we wspomnianym serwisie on-line. WAŻNE: aby zmiany dokonywane on-line na urządzeniu Satellic mogły zostać zrealizowane, urządzenie musi zostać wcześniej włączone.

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o OBU Satellic znajdują się pod adresem:

https://www.satellic.be/faq

W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Satellic (dane powyżej).

Jeżeli posiadają już Państwo urządzenia InterRoutePlus, w celu weryfikacji czy będą one działać na terenie Belgii prosimy:

  • Sprawdzić czy wersja firmware’u zainstalowana na urządzeniu to wymagana: 3.00.19 - zgodnie z instrukcją dostępną pod linkiem zamieszczonym na końcu tej wiadomości (jeśli urządzenie nie posiada wymaganej wersji, prosimy postępować zgodnie z instrukcją dostępną pod linkiem zamieszczonym na końcu tej wiadomości).
  • Zweryfikować czy zasięg działania OBU został poszerzony o Belgię – aby tak się stało, niezbędne było przesłanie wykazu pojazdów do aktywacji na Belgię, a aktywacja była potwierdzana przez Biuro Obsługi Klienta Shell Card. Jeżeli nie wykonali jeszcze Państwo tego kroku, prosimy o przesłanie zgłoszenia zgodnie z instrukcją dostępną pod linkiem zamieszczonym na końcu tej wiadomości.

Urządzenie InterRoutePlus sygnalizuje prawidłowe działanie w Belgii poprzez zieloną diodę. Nie wydaje sygnałów dziwiękowych lub dodatkowych komunikatów na ekranie LCD w trakcie jazdy.

W przypadku wystąpienia błędu na posiadanym urządzeniu InterRoutePlus, które jest sygnalizowane czerwoną lub zieloną diodą oraz komunikatem na wyświetlaczu LCD (najczęściej 4- lub 5-cyfrowy numer błędu/ostrzeżenia), prosimy o sprawdzenie niezbędnych czynności, które należy podjąć, zgodnie z załączoną listą błędów dostępną pod linkiem zamieszczonym na końcu tej wiadomości.

Pytania?

Jak otrzymać kartę Shell Card

  • Krok 1

    Wypełnij formularz po prawej stronie

  • Krok 2

    Przedstawiciel Shell skontaktuje się z Tobą, by lepiej poznać potrzeby Twojej firmy

  • Krok 3

    Otrzymasz dopasowaną i niezobowiązującą ofertę Shell Card skrojoną na miarę Twoich potrzeb