
Jak pozyskać stałe zlecenie transportowe? Porady dla flotowców
Ciągłość zleceń jest niezmiernie ważna w każdym biznesie. Jak o nią zadbać w firmie transportowej? Czy istnieje sposób na to, aby zapewnić sobie stałe zlecenia transportowe? Oto najlepsze porady dla flotowców.

Autor Shell Commercial Road Transport Team w dniu kwi 13, 2024
Spis treści
5. Możliwość rozwoju i większa konkurencyjność
6. Jak pozyskiwać stałe zlecenia transportowe?
7. Giełdy transportowe i przetargi
8. Samodzielna analiza ogłoszeń
9. Konferencje i targi branżowe
10. Strona internetowa oraz działania marketingowe
11. Zlecenia transportowe – rodzaje towarów
12. Podsumowanie
Stałe zlecenia transportowe – korzyści z posiadania stałych zleceń
1. Jeżeli jesteś managerem floty, na pewno wiesz jak dużo pracy i czasu kosztuje pozyskanie atrakcyjnych zleceń transportowych.
Oczywiście charakter tych zleceń (oraz stopień trudności ich pozyskiwania) zależy od rodzaju działalności firmy. Innych klientów szuka firma działająca na rynku lokalnym (np. w obrębie jednego miasta), a innych firma działająca na rynku krajowym lub międzynarodowym.
Wspólnym mianownikiem każdej firmy transportowej jest chęć pozyskania zleceń stałych, czyli regularnych zleceń od jednego klienta. Wówczas umowa pomiędzy zleceniodawcą a firmą transportową jest zawierana na dłuższy termin (liczony w miesiącach czy latach) lub na czas nieokreślony.
2. Stabilność finansowa
Największą zaletą posiadania stałych zleceń transportowych jest zapewnienie firmie stabilności finansowej. Jako manager floty nie musisz wówczas nerwowo poszukiwać nowych zleceń w obawie przed utratą płynności finansowej.
Podpisanie umowy na zlecenie stałe pozwala dokładnie przewidzieć wysokość przychodów w danym miesiącu lub w innym okresie rozliczeniowym. Oczywiście stałe zlecenie transportu nie wyklucza przyjmowania zleceń jednorazowych, które możesz traktować jako dodatkowe źródło przychodu.
3. Budowanie marki
Stabilność przychodów to główna, ale nie jedyna korzyść z posiadania stałych zleceń transportowych. Długoletnie stałe zlecenia budują markę firmy. Jeśli jako manager floty utrzymasz wysoką jakość usług transportowych, śmiało możesz liczyć na lojalność swoich klientów. A to z kolei pomoże Ci łatwiej pozyskiwać kolejnych kontrahentów, którzy trafią do Ciebie z polecenia lub na podstawie referencji.
4. Sprawna logistyka
Stałe zlecenia z natury rzeczy są powtarzalne. W miarę wykonywania kolejnych przejazdów, ryzyko wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń jest coraz mniejsze, ponieważ Ty oraz Twoi pracownicy wiecie, jak postępować w konkretnych sytuacjach.
Dobrze przeprowadzony proces logistyczny pozwala lepiej zaplanować trasę, a to przekłada się na oszczędności, np. w postaci krótszego czasu przejazdu oraz mniejszych kosztów eksploatacyjnych.
5. Możliwość rozwoju i większa konkurencyjność
Stałe zlecenia transportowe to świetna okazja do rozwoju specjalności w określonej branży. Wykonywanie zleceń danego rodzaju pomaga w opracowaniu i wdrożeniu unikalnych rozwiązań. W ten sposób możesz zdobywać przewagą konkurencyjną nad innymi firmami transportowymi, które działają na Twoim terenie.
6. Jak pozyskiwać stałe zlecenia transportowe?
Stałe zlecenia transportowe można pozyskiwać na wiele sposobów. Oczywiście każdy z nich wymaga nakładu czasu i pracy, jednak docelowe korzyści są do tego najlepszą motywacją. Zatem jak zdobyć zlecenie transportu na czas nieokreślony?
7. Giełdy transportowe i przetargi
Obecnie większość zleceń w branży transportowej pozyskuje się w Internecie. Istnieje wiele platform internetowych zrzeszających firmy transportowe oraz poszukujących ich zleceniodawców.
Aby przeglądać i zdobywać nowe zlecenia, po prostu załóż konto na wybranej przez siebie platformie i uzupełnij potrzebne informacje. Największe platformy oferują tysiące różnych zleceń na każdy rodzaj nadwozia. W obszernej bazie zleceń bez problemu znajdziesz stałe zlecenia na busa do 3,5 tony, stałe zlecenia dotyczące transportu ciężkiego oraz na inne rodzaje pojazdów.
Te same platformy organizują przetargi, czyli konkursy dla firm transportowych na najbardziej korzystną ofertę. Przystępując do przetargu, będziesz musiał przedstawić swoją ofertę, np. podać parametry pojazdów, czas realizacji zlecenia, częstotliwość wykonywania transportu (w przypadku zleceń stałych) oraz koszt realizacji zlecenia. Przed przystąpieniem do przetargu dokładnie przeanalizuj swoje możliwości. Możesz to zrobić na podstawie doświadczeń z już zakończonych zleceń.
Przed rejestracją swojej firmy na platformie sprawdź jej wiarygodność. Rejestruj się tylko na popularnych platformach, które zapewniają bezpieczeństwo przetwarzania informacji i szczegółowo weryfikują swoich użytkowników – zarówno przewoźników, jak i załadowców.
8. Samodzielna analiza ogłoszeń
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, abyś jako manager floty samodzielnie rozpoczął poszukiwania potencjalnych klientów. W tym celu możesz przeglądać strony internetowe firm oraz organizacji, których działalność wymaga korzystania z usług firmy transportowej.
Przykładowo, jeśli Twoim celem są stałe zlecenia transportowe do 3,5t – wówczas możesz szukać ofert wśród firm zajmujących się handlem detalicznym, firm remontowych, budowlanych, ogrodniczych czy gastronomicznych. Nie ograniczaj się tylko do jednej branży. Branżę i wielkość działalności swoich potencjalnych klientów uzależnij od rodzaju posiadanej floty.

9. Konferencje i targi branżowe
Różne firmy lub instytucje związane z transportem często organizują konferencje branżowe. Takie wydarzenia są znakomitą okazją do nawiązania kontaktów z innymi osobami z branży, np. nowymi partnerami lub potencjalnymi klientami. Dlatego śledź aktualności branżowe za pośrednictwem Internetu, prasy oraz innych kanałów komunikacyjnych.
10. Strona internetowa oraz działania marketingowe
Równie ważnym aspektem świadczenia usług transportowych jest budowanie atrakcyjnego wizerunku w Internecie. Zainwestuj w stronę internetową, na której zamieścisz najważniejsze informacje na temat świadczonych usług.
Jeśli posiadasz referencje, dobrym pomysłem będzie zamieszczenie ich na stronie. W celu dotarcia do konkretnej grupy odbiorców, zainwestuj także w pozycjonowanie strony, np. poprzez prowadzenie bloga firmowego.
11. Zlecenia transportowe – rodzaje towarów
Stałe zlecenia transportowe można podzielić na dwa rodzaje: LTL i FTL. Transport LTL (ang. Less Than Truck Load) oznacza przewóz towarów, które nie wypełniają całej powierzchni załadunkowej pojazdu. Wówczas w pojeździe jest jeszcze wolne miejsce, które można wykorzystać do przewozu towaru w ramach pojedynczych zleceń. Najbardziej popularne są pojedyncze zlecenia transportowe na busa.
Z kolei transport FTL (ang. Full Truck Load) to inaczej transport kompletny, kiedy przestrzeń załadunkowa pojazdu jest całkowicie wypełniona. W zależności od rodzaju towaru, przewozy FTL mogą obejmować zarówno stałe zlecenia transportowe do 3,5t, jak i zlecenia transportowe tir – wykonywane autami ciężarowymi na rzecz dużych podmiotów.
12. Podsumowanie
Znalezienie stałych zleceń transportowych wymaga zaangażowania, ale gwarantuje stabilność finansową na długi czas. Dzięki temu jako manager floty nie musisz martwić się czasowym brakiem pojedynczych zleceń.
Jeśli posiadasz flotę transportową, zapraszamy do skorzystania z usługi Shell Card – nowoczesnego systemu kart flotowych. Karta paliwowa Shell pozwala w prosty i wygodny sposób zarządzać firmową flotą. Szczegółowe informacje na temat Shell Card znajdziesz na stronie internetowej Shell.
Źródła:
Podobne artykuły

Autor Shell Commercial Road Transport Team w dniu lut 15, 2024

Autor Shell Commercial Road Transport Team w dniu lut 16, 2024

Autor Shell Fleet Solutions Team w dniu lut 16, 2024

Jak otrzymać kartę Shell Card
Krok 1
Wypełnij formularz po prawej stronie
Krok 2
Przedstawiciel Shell skontaktuje się z Tobą, by lepiej poznać potrzeby Twojej firmy
Krok 3
Otrzymasz dopasowaną i niezobowiązującą ofertę Shell Card skrojoną na miarę Twoich potrzeb