man standing

W jaki sposób dobra stacja benzynowa może poprawić samopoczucie kierowcy?

Lepsza jakość dla kierowców i managerów flot: dlaczego Shell inwestuje w stacje paliw? Bo stacja benzynowa to już nie tylko miejsce tankowania pojazdów!

Autor Joy Molan w dniu cze 12, 2019

Nie jest tajemnicą, że stacje paliw nie zawsze zachęcają swoim standardem do postoju. Warto jednak mieć na uwadze, że jakość usług oraz wystrój i wyposażenie stacji benzynowej mogą mieć wpływ na samopoczucie kierowców, a co za tym idzie, także na bezpieczeństwo ich jazdy.

Badania satysfakcji w branży motoryzacji przeprowadzone przez serwis Wybór Kierowców w kategorii „Stacje paliw” wykazały, że atrakcyjna oferta paliw nie jest dziś czynnikiem decydującym o ocenie stacji benzynowej. Dla uczestników ankiety ważniejsze okazały się być „estetyka obiektów, czystość toalet, oferta gastronomiczną oraz sprawna obsługa”.1 Co więcej, dwie najwyżej ocenione przez kierowców firmy dostały pięć na pięć punktów zarówno za jakość paliw, jak i swoich usług gastronomicznych.

Ten trend zdają się także potwierdzać badania przeprowadzone w 2017 r. Wyniki pokazały, że poziom obsługi „może okazać się kluczem do sukcesu” i to właśnie ten obszar jest najbardziej istotny dla klientów Shell.2

Dlatego tak ważne jest, aby dobra jakość usług była regułą, a nie wyjątkiem. Jeśli postój na stacji benzynowej będzie przyjemnym doświadczeniem, podejście kierowców do ich pracy może radykalnie się zmienić. Dążąc do zwiększenia ich satysfakcji firma Shell stworzyła duży globalny program uznania dla najlepszych pracowników – „People Make the Difference Real”. Ma on docenić najlepszych specjalistów obsługi klienta. Program kończy się corocznym wydarzeniem „Smiling Stars”, w którym ukoronowani są najlepsi pracownicy placówek i sklepów oraz nasi najlepsi partnerzy biznesowi. W 2018 roku w Dubaju nagrodę wręczono Polce – pracownikom stacji benzynowej w Czechowicach-Dziedzicach, która jest w Shell już 17 lat.

Ponadto od 2015 roku w Shell prowadzony jest program inwestycji w modernizację stacji benzynowych, który obejmuje: remont części sklepowo-gastronomicznych, toalet oraz podjazdów. Tylko w 2018 roku 94 stacje zostały gruntownie wyremontowane, a obecnie już prawie 160 stacji jest w nowym formacie.

Rafał Molenda, dyrektor działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej Shell, twierdzi, że w 2019 r. Shell będzie kontynuować intensywny program inwestycyjny i kolejne 25-30% sieci ma zostać zmodernizowane. Molenda pokreśla także, że w 2018 r. firma odświeżyła swoją ofertę gastronomiczną i wprowadziła nową markę deli by Shell, dostępną w całej polskiej sieci. Na klientów czeka oferta „Jesz co chcesz”, dzięki której mogą skomponować swoją kanapkę, zapiekankę czy sałatkę z produktów, które sami wybiorą.

Stacja benzynowa na miarę XXI wieku

„Zdajemy sobie sprawę, że jakość naszych usług przekłada się na to, jak efektywny będzie odpoczynek kierowcy, który ma do pokonania długą trasę. To duża odpowiedzialność, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby nasi klienci mogli się zrelaksować oraz poczuli się mile widziani na naszej stacji. Regenerująca przerwa może sprawić, że kierowca będzie prowadził pojazd bezpieczniej i bardziej wydajnie na kolejnym etapie drogi” – dodaje Rafał Molenda.

Opracowano na podstawie tekstu Joy Molan


1 Badanie „Wybór Kierowców” w kategorii „Stacje paliw”
2 Badanie „Monitor satysfakcji klientów sieci stacji paliw”

Chcesz uzyskać więcej informacji na temat wpływu stacji benzynowej na samopoczucie kierowcy?Wypełnij formularz kontaktowy.

Pytania?

Jak otrzymać kartę Shell Card

  • Krok 1

    Wypełnij formularz po prawej stronie

  • Krok 2

    Przedstawiciel Shell skontaktuje się z Tobą, by lepiej poznać potrzeby Twojej firmy

  • Krok 3

    Otrzymasz dopasowaną i niezobowiązującą ofertę Shell Card skrojoną na miarę Twoich potrzeb