
Shell i Ducati na mistrzostwach Superbike World Championship
Shell przedstawia wszelkie niezbędne informacje na temat Superbike World Championship (SBK), w tym historię, wyścigi w bieżącym sezonie oraz motocykl Ducati 1199 Panigale.

Mistrzostwa Superbike World Championship
Najpierw kierowane przez FGSport, następnie w ostatnich latach przez Infront Sports, obecnie mistrzostwa są organizowane przez Dorna. Od 2014 roku, między innymi dzięki wprowadzeniu serii Evo przebiegającej równolegle do mistrzostw w klasie superbike, liczba zawodników znacząco wzrosła, a obecnie w zawodach bierze udział ośmiu międzynarodowych producentów i około 25 zawodników z co najmniej dziewięciu różnych krajów.
Wyścigi są organizowane na najważniejszych na świecie torach, a motocykliści biorą udział w dwóch wyścigach w każdej rundzie, co oznacza, że w każdy weekend wyścigów do przyznania jest 50 punktów mistrzowskich. W tym roku kalendarz mistrzostw składa się z 13 imprez zaplanowanych w 12 różnych krajach na pięciu kontynentach – po dwa wyścigi w każdy weekend.
Aktualnym mistrzem świata jest francuski motocyklista Sylvain Guintoli, który tryumfował na mistrzostwach w 2014 roku w Aprilii, przed takimi brytyjskimi gwiazdami jak Tom Sykes (Kawasaki) i Jonathan Rea (Honda).
Zawodnicy
Chaz Davies
Chaz Davies
Zespół Aruba.It World Superbike
Chaz Davies urodził się 10 lutego 1987 roku w Knighton w Walii. Jego ojciec był właścicielem lokalnego toru gokartów, dlatego Davies szybko zafascynował się światem silników. Wkrótce przesiadał się z czterech na dwa kółka. Natychmiast stało się jasne, że ma talent. W wieku 9 lat zdobył tytuł juniora Minimoto w Wielkiej Brytanii.
W 2001 roku startował w Mistrzostwach Wielkiej Brytanii w klasie 125 cm3, a w kolejnym roku zaistniał na arenie międzynarodowej podczas Mistrzostw Świata w klasie 125 cm3. Następie przez kilka lat brał udział w Mistrzostwach Świata w klasie 250 cm3, nie osiągając upragnionych rezultatów.
Po przeprowadzce do Ameryki, w sezonie 2007 Davies wystartował w mistrzostwach AMA Supersport i Stock Extreme Championship, plasując się na szóstej i piątej pozycji, a także wygrywając na popularnej imprezie Daytona 200.
Davies wrócił do zawodów międzynarodowych w 2010 roku, co okazało się mądrym posunięciem, ponieważ kolejny rok okazał się najlepszym w jego karierze. Za kierownicą modelu Yamaha, z zespołem ParkinGo, Davies wygrał sześć wyścigów i wielokrotnie w sezonie docierał do podium, aby ostatecznie zdobyć tytuł World Supersport Champion w 2011 roku.
Jego sukces został doceniony, gdy w 2012 roku dostał możliwość przejścia wraz zespołem ParkinGo do Mistrzostw Świata w swojej klasie, gdzie zakończył swój debiutancki sezon na dziewiątym miejscu, aby następnie przejść do zespołu BMW w 2013 roku.
W 2014 roku Davies dołączył do zespołu fabrycznego Aruba.It Ducati Superbike, gdzie poprowadził 1199 Panigale R. Sezon zakończył w pierwszej piątce w dniach wyścigów i na szóstej pozycji w mistrzostwach. W 2015 roku większe tempo przyniosło lepsze rezultaty – w tym wygraną na wyścigu na torze Aragón – stawiając go w gronie utytułowanych gwiazd.
Davide Giugliano
Davide Giugliano
Zespół Aruba.It World Superbike
Davide Giugliano urodził się 28 października 1989 roku w Rzymie. W świecie motocykli zaistniał przez przypadek, po nieplanowanej wycieczce na tor minibike'ów, jako młody chłopak – wystarczyło jedno popołudnie, aby złapał bakcyla.
Jego kariera nabrała tempa w 2004 roku, kiedy wystartował w Mistrzostwach Włoch GP w klasie 125 cm3, a w kolejnym sezonie został mistrzem Włoch w zespole Kawasaki. W następnych latach startował w mistrzostwach Supersport, a następnie Superstock 1000.
Giugliano zaczął osiągać rezultaty w 2010 roku, kiedy ukończył mistrzostwa Stock na piątej pozycji, co pozwoliło mu przejść do Team Althea w 2011 roku. Za kierownicą Ducati, o którym tak długo marzył, Giugliano zaliczył wybitny sezon. Spośród dziewięciu wyścigów, w których wystartował, tryumfował w czterech, a do podium dotarł na trzech kolejnych. Nie było zaskoczeniem, gdy Giugliano zdobył tytuł 2011 Superstock 1000 na torze Magny-Cours, w przedostatniej rundzie mistrzostw.
Team Althea odwdzięczył się za sukces, awansując Giugliano do klasy superbike w kolejnym roku, podczas którego ścigał się z mistrzem Superbike Champion z 2011 roku, Carlosem Checa. 2012 rok to okres nauki dla młodego Włocha. W 2013 roku za kierownicą Aprilia Giugliano zaczął ujawniać swój prawdziwy potencjał. Po okresie wielkich wyścigów i kilkukrotnym dotarciu do podium, Giugliano zakończył sezon na szóstej pozycji.
W 2014 roku Giugliano powrócił do Ducati, aby ścigać się podczas mistrzostw World Superbike Championship wraz z zespołem fabrycznym, za kierownicą 1199 Panigale R i kończąc ostatecznie na ósmej pozycji w rankingu punktowym. W 2015 roku, przy wsparciu zespołu, dalej odnosił sukcesy.