
Półsyntetyczne oleje silnikowe
Technologia Dynamic Protection Plus, obejmująca oleje grupy Shell Rimula R5, łączy w sobie zalety Technologii Shell PurePlus i Adaptive Additive, przyczyniając się do wydłużenia czasu eksploatacji silnika i obniżenia kosztów związanych ze zużyciem paliwa. Wpływa także na wydłużenie żywotności oleju, co przekłada się na dłuższe przerwy między jego wymianami.
Półsyntetyczne oleje silnikowe
Oleje półsyntetyczne Shell wykorzystują bazy syntetyczne i mineralne. Dzięki temu mogą osiągnąć wyższe parametry niż oleje mineralne. Dzięki zastosowaniu aktywnej technologii czyszczącej chronią silnik, wspomagając jego wydajną pracę. Są przeznaczone przede wszystkim do starszych samochodów z dużym przebiegiem, jednak kierowcy nowych pojazdów również stosują ten typ produktu.
Oleje półsyntetyczne Shell – optymalna równowaga między ochroną a wydajnością
Dzięki wdrożeniu Synthetic Technology półsyntetyczne oleje silnikowe Shell skutecznie zabezpieczają silnik i zwiększają jego wydajność. Ich podstawowym zadaniem jest ochrona wszystkich elementów układu silnikowego, które wymagają odpowiedniego smarowania. Jednocześnie dobrze dopasowany produkt ma wpływ na znaczne wydłużenie czasu eksploatacji silnika oraz obniżenie zużycia paliwa.
Półsyntetyczne oleje silnikowe Shell to nowoczesne i wielosezonowe produkty. Powstają na bazie mineralnej z domieszką oleju syntetycznego, co gwarantuje bezproblemową pracę pojazdu, ograniczając jednocześnie koszty eksploatacji. Technologie wykorzystywane w tracie produkcji oraz doskonale dobrane składanki aktywne wydłużają żywotność płynu. Dzięki temu odstępy między wymianami oleju stają się znacznie dłuższe, a utrzymanie pojazdu w dobrym stanie generuje mniejsze wydatki. Oleje półsyntetyczne do diesla oraz do samochodów zasilanych benzyną i LPG zapewniają doskonałą równowagę między ochroną a wydajnością!
Kluczowe zalety stosowania olejów półsyntetycznych w silnikach
Półsyntetyki charakteryzują się dobrą wydajnością, optymalnym chłodzeniem i skuteczną ochroną silnika. Syntetyczny składnik oleju podnosi wskaźnik lepkości w wysokich temperaturach. Dzięki temu bardzo dobrze chroni napęd poddawany dużym obciążeniom. Wysoka stabilność termiczna sprawia, że oleje silnikowe półsyntetyczne zużywają się wolniej niż oleje mineralne. Skutkiem jest dłuższe i skuteczniejsze działanie, a także redukcja wytwarzania kwaśnych związków.
Najważniejsze zalety olejów półsyntetycznych Shell
- aktywna ochrona przed szkodliwymi osadami
- skuteczne usuwanie szlamu
- wydajność przy niskich temperaturach
- możliwość stosowania z różnymi paliwami i dla różnych typów silników
- niskie zużycie oleju i zwiększenie jego żywotności
- pomoc w utrzymaniu ochrony w okresie między wymianami oleju
Formuła Shell Cleaning – dla jeszcze lepszej ochrony silnika
Nowoczesna formuła Shell Cleaning pozwala utrzymać silnik w należytej czystości. Pakiet aktywnych dodatków czyszczących zapobiega powstawaniu osadów i zanieczyszczeń, które obniżają moc i wydajność silnika. Równocześnie oczyszczają cały układ od nagaru i szlamu. Wszystko to pozwala wydłużyć okres eksploatacji silnika.
Najnowocześniejsze technologie Shell w środkach smarnych znacznie poprawiają ich parametry, co przekłada się na maksymalną ochronę silnika przed dużymi obciążeniami oraz zużyciem technicznym.
Zastosowanie olejów półsyntetycznych w różnych typach pojazdów
Bogaty skład olejów Shell jest odpowiedzią na potrzeby wymagających klientów, którzy chcą zabezpieczyć silnik na wysokim poziomie. Gama produktów półsyntetycznych przeznaczona jest do samochodów zasilanych różnymi paliwami.
Można stosować je w starszych samochodach z dużym przebiegiem oraz pojazdach zabytkowych. Doskonale sprawdzają się także w nowych pojazdach. Mieszanina bazowych olejów mineralnych i syntetycznych Shell będzie odpowiednia do silników benzynowych, wysokoprężnych oraz z instalacją LPG. Wykorzystuje się ja również w silnikach napędzanych biodieslem, a także mieszankami etanolu i benzyny.
Oleje półsyntetyczne – znaczenia SAE, ACEA, API
Oznaczenia stosowane przy olejach określają najważniejsze parametry. Jedną z najbardziej charakterystycznych klasyfikacji jest ta odnosząca się do lepkości oleju. Wyróżnia się 8 klas w lepkości SAE wysokich temperatur oraz 6 klas niskich temperatur. Oleje półsyntetyczne oznaczane są symbolami od 10W40 do 10W60.
Klasyfikacja opracowana przez ACEA (Stowarzyszenie Konstruktorów Samochodowych) wyróżnia cztery klasy, które przyporządkowują olej do odpowiedniej grupy pojazdów:
A – oleje do silników benzynowych
B – oleje do silników diesla
C – oleje niskopopiołowe do silników benzynowych z układami katalitycznymi i diesli z filtrami DP
E – oleje do silników diesla do samochodów ciężarowych
Po każdej z tych liter stosuje się cyfry. W grupie A i B od 1 – 5, w C od 1-4, a w grupie E od 1-9. Im wyższa cyfra, tym lepsze właściwości oleju w zakresie zabezpieczenia silnika.
API (Amerykański Instytut Naftowy) dzieli oleje na grupy oznaczone literami:
S – olej do silników benzynowych
C – olej do silników diesla
F – olej do silników diesla opracowany do użytku w wybranych wysokoobrotowych czterosuwowych jednostkach wysokoprężnych
Za każdą literą występuje kolejna, która mówi o kategorii oleju. Do silników benzynowych zostały przyporządkowane litery od A do P, natomiast w silnikach diesla od A do K.
Oznaczenie olejów półsyntetycznych informuje o zastosowaniu go w odpowiedniej grupie pojazdów.