Przejdź do głównej treści
mineralne oleje silnikowe

Mineralne Oleje Silnikowe

Technologia Dynamic Protection obejmująca oleje grupy Shell Rimula R3–R4 sprawia, że oleje lepiej dopasowują się pod względem fizycznym i chemicznym do silnika, zapewniając jego dynamiczną ochronę

Mineralne oleje silnikowe

Shell Rimula R4 L

Shell Rimula R4 X

Shell Rimula R4 X zapewnia potrójną ochronę, nie tylko samochodu, ale również Twojego biznesu. Zawiera on specjalną mieszankę dodatków gwarantujących, że silnik będzie trwalszy, czystszy i jeszcze lepiej chroniony.

Shell Rimula R4 X

Poznaj inne typy olejów Shell Rimula

Oleje mineralne

Dzięki zastosowaniu technologii Dynamic Protection Plus Shell oferuje oleje mineralne wysokiej jakości, które bardzo dobrze współpracują z silnikiem, zapewniając optymalną ochronę. Oleje mineralne Shell, wykorzystywane są nie tylko w samochodach ciężarowych, ale również urządzeniach rolniczych i maszynach budowalnych.

Jednosezonowe oleje mineralne do samochodów – niezawodna ochrona silnika od producenta Shell

Oleje są przeznaczone głównie do różnorodnych zastosowań w starszych pojazdach wyposażonych w silniki o zapłonie samoczynnym. Jednosezonowe oleje mineralne znajdują zastosowanie również w układach hydraulicznych i przekładniach niektórych maszyn roboczych, czy urządzeniach stacjonarnych, takich jak pompy działające w stałych warunkach.

Jednosezonowe oleje mineralne – zastosowanie i korzyści

Opracowana przez Shell formuła olejów mineralnych zapewnia efektywną pracę silnika, chroniąc go przed gromadzeniem się szkodliwych osadów. Odpowiednia stabilność termiczna, a także odporność na czynniki utleniające sprawia, że tłoki pozostają czyste. Oleje Shell Rimula są akceptowane przez wiodących producentów pojazdów.

Zabezpieczenie dla starszych pojazdów i maszyn roboczych – mineralne oleje silnikowe

Starannie wyselekcjonowane dodatki zapewniają korzyści na trzech poziomach:

  • Kontrola korozji i powstających kwasów – szkodliwe kwasy pochodzące ze spalania paliw zostają zneutralizowane poprzez zastosowane w oleju środki detergentowe.
  • Zmniejszenie zużycia silnika – w skład oleju wchodzą środki tworzące ochronną warstwę na powierzchniach metalowych. Zapewniają aktywną ochronę prowadnicy zaworów, pierścieni tłokowych oraz cylindrów. Potwierdziły to testy laboratoryjne oraz próby terenowe.
  • Zmniejszenie ilości wytrącających się osadów – zastosowane środki dyspersyjne zapobiegają powstawaniu gęstych osadów, utrzymując silnik w czystości.

Użycie olejów mineralnych Shell pozwala zabezpieczyć silniki starszych pojazdów, zwiększyć ich bezawaryjność i znacznie obniżyć koszty obsługi. Rimula to produkt odpowiedni do większości wysokoobciążonych silników Diesla bez turbodoładowania i z turbodoładowaniem.

Oleje silnikowe mineralne – oznaczenia a typ pojazdu

Oznaczenia stosowane przy olejach określają parametry i przeznaczenie poszczególnych produktów. Klasyfikacja opracowana została przez ACEA (Stowarzyszenie Konstruktorów Samochodowych) oraz API (Amerykański Instytut Naftowy). Każdy z olejów mineralnych posiada oznaczenie, które informuje o zastosowaniu go w odpowiedniej grupie pojazdów.

ACEA dzieli normy klasyfikacji olejów silnikowych na cztery klasy oznaczone literami:

A – oleje do silników benzynowych

B – oleje do silników diesla

C – oleje niskopopiołowe do silników benzynowych z układami katalitycznymi i diesli z filtrami DPF

E – oleje do silników diesla do samochodów ciężarowych

Po każdej z tych liter stosuje się cyfry. W grupie A i B od 1 do 5, w C od 1 do 4, a w grupie E od 1 do 9. Im wyższa cyfra, tym lepsze właściwości oleju w zakresie zabezpieczenia silnika.

API dzieli oleje na grupy oznaczone literami:

S – olej do silników benzynowych

C – olej do silników diesla

F – olej do silników diesla opracowany do użytku w wybranych wysokoobrotowych czterosuwowych jednostkach wysokoprężnych

Za każdą literą występuje kolejna, która mówi o kategorii oleju. Za silniki benzynowe odpowiadają litery od A do P, natomiast w silnikach diesla od A do K.

Oleje mineralne – oznaczenia

Każdy olej mineralny posiada oznaczenie, które informuje o zastosowaniu go w odpowiedniej grupie pojazdów. Shell Rimula R4 X w klasyfikacji ACEA ma oznaczenia: E7, E5 i E3, co oznacza, że jest olejem o wysokim zakresie zabezpieczenia silników diesla dla samochodów ciężarowych. Z kolei olej Rimula R3 w klasyfikacji API posiada oznaczenie: CF, co oznacza, że jest przeznaczony jest zarówno do silników diesla jak i do silników wysokoobrotowych, czy czterosuwowych jednostek wysokoprężnych.

FAQ

Czym różni się olej mineralny od syntetycznego?

Podstawową różnicą pomiędzy olejem mineralnym a syntetycznym jest sposób ich produkcji. Pierwsze z nich powstają na bazie olejów otrzymywanych jako uboczny produkt rafinacji ropy naftowej, a drugie to produkty chemiczne tworzone sztucznie.

Ze względu na skład oraz właściwości czyszczące, mineralne oleje silnikowe polecane są szczególnie do starszych modeli samochodów (producenci aut przekazują wytyczne dotyczące używania optymalnego rodzaju oleju). Najlepsze oleje mineralne Shell wykonane w technologii Dynamic Protection Plus, doskonale sprawdzają się w pojazdach wyposażonych w silniki niskoemisyjne.

Czy oleje mineralne można mieszać?

Mieszanie olejów mineralnych z innymi rodzajami olejów (syntetycznymi lub półsyntetycznymi) nie jest zalecane. Każdy rodzaj oleju ma inną bazę oraz zestaw dodatków, które mogą reagować w sposób nieprzewidywalny. Może to prowadzić do zmniejszenia wydajności smarowania, szybszego zużycia oleju, powstawania osadów czy problemów z pracą silnika. Zaleca się pełną wymianę oleju wraz z filtrem, aby uniknąć mieszania resztek.

Jak często należy wymieniać mineralny olej w samochodzie?

Częstotliwość wymiany mineralnego oleju silnikowego zależy przede wszystkim od zaleceń producenta pojazdu, które są opisane w każdej instrukcji. Pamiętaj jednak o tym, że niektóre samochody mogą wymagać częstszej wymiany, szczególnie gdy są wykorzystywane do jazdy w trudnych warunkach.

Rekomendowane treści