Przejdź do głównej treści

Shell Rimula R5 LE

Prezentacja produktu Shell Rimula R5 LE

Shell Rimula R5 LE 10W-40

Shell Rimula R5 LM 10W-40 to olej w technologii syntetycznej z dodatkami niskopopiołowymi "Low-SAPS". Ochrona silnika została zwiększona dzięki dodatkowi syntetycznych olejów bazowych, które zwiększają efektywność pracy oleju i zapewniają elastyczną ochronę, co skutkuje niższymi kosztami utrzymania oraz wydłużeniem interwałów wymiany oleju. Zapewnia doskonałą czystość silnika i zapobiega powstawaniu osadów na tłokach zwiększając podwyższenie poziom ochrony przed zużyciem oraz niezawodność i trwałość silników.

Olej Shell Rimula R5 LM 10W-40 spełnia wymagania norm na wydłuzone przebiegi firm Mercedes-Benz i MAN.
ACEA E9, E7
API CK-4, CJ-4, CI-4 Plus, CH-4, SN
Caterpillar ECF-2, ECF-3
JASO DH-2
Deutz DQC III-10 LA
Cummins CES 20081
20086
Deutz: DQC III-10 LA
CNH MAT 3521 (spełnia wymagania)
Mack EOS-4.5, EO-O Premium Plus
MTU Category 2.1
MAN M 3775
MB-Approval 228.31
Detroit Fluids Specification (DFS) 93K222, 93K218
Renault Trucks RLD-3
RLD-4
Volvo VDS 4, VDS 4.5
Iveco TLS E9 (spełnia wymagania)

Shell Rimula R5 LE 10W-40 to półsyntetyczny olej silnikowy z technologią niskopopiołową "Low-SAPS". Stworzono go z myślą o wysokoobciążonych silnikach o zapłonie samoczynnym (Diesla). Łączy innowacyjną formułę z syntetycznymi olejami bazowymi i dzięki temu zapewnia wyjątkową ochronę podzespołów, wydłużony czas pomiędzy wymianami oraz oszczędność paliwa. Olej Shell Rimula R5 LE 10W-40 jest wyborem profesjonalistów, którzy wymagają niezawodności i efektywności w ekstremalnych warunkach pracy.

Dlaczego warto wybrać Shell Rimula R5 LE 10W-40?

Shell Rimula R5 LE 10W-40 wyróżnia się na tle konkurencji dzięki zaawansowanej formule, która łączy oleje bazowe z technologią syntetyczną i specjalnie dobranymi dodatkami niskopopiołowymi. Starannie opracowany skład przynosi szereg korzyści dla użytkowników silników wysokoprężnych.

Doskonałe parametry lepkościowe oleju (klasa 10W-40) gwarantują bezproblemowy rozruch silnika nawet w niskich temperaturach. Kiedy temperatura spada do -25°C, olej zachowuje odpowiednią lepkość dynamiczną, co umożliwia szybkie rozprowadzenie oleju po nawet trudno dostępnych elementach silnika.

Shell R5 LE 10W-40 posiada też wysoki wskaźnik lepkości wynoszący 152. Oznacza to, że olej zachowuje stabilność w szerokim zakresie temperatur. Nie gęstnieje nadmiernie przy niskich i nie staje się zbyt rzadki przy wysokich.

Shell Rimula R5 LE 10W-40 - zwiększenie efektywności pracy oleju

Nowoczesna formuła Shell Rimula R5 LE 10W-40 z dodatkiem syntetycznych olejów bazowych zapewnia lepszą płynność w niskich wartościach temperatury, co ułatwia rozruch. W praktyce oznacza to nie tylko mniejsze obciążenie rozrusznika i akumulatora, ale także ograniczenie zużycia paliwa podczas krytycznej fazy rozgrzewania.

Wysoka temperatura zapłonu (237°C) w połączeniu z doskonałą stabilnością termiczną sprawia, że olej zachowuje swoje właściwości ochronne nawet w ekstremalnie wysokich wartościach temperatury. To szczególnie istotne przy długotrwałej eksploatacji pojazdu pod dużym obciążeniem, gdzie tradycyjne oleje mogą tracić swoje właściwości.

Shell Rimula R5 LE 10W-40 umożliwia także wydłużenie częstotliwość między wymianami, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji i mniejszą ilość przestojów. Olej ten spełnia też wysokie wymagania wiodących producentów silników, takich jak Mercedes-Benz (MB-Approval 228.31), MAN (M3575), Volvo (VDS-4.5), Cummins (CES 20086) czy Renault Trucks (RLD-3, RLD-). Tak szeroki wachlarz aprobat technicznych potwierdza jego uniwersalność i najwyższą jakość.

Doskonała czystość silnika z Shell Rimula R5 LE 10W-40

Jedną z najważniejszych zalet oleju Shell Rimula R5 LE 10W-40 jest jego zdolność do utrzymania wyjątkowej czystości silnika przez cały okres eksploatacji. Zaawansowana technologia dodatków detergentowo-dyspergujących skutecznie zapobiega tworzeniu się osadów na tłokach, pierścieniach tłokowych i w komorze spalania. Dzięki temu silnik zachowuje fabryczne parametry mocy i momentu obrotowego, a także utrzymuje niskie zużycie paliwa przez długi czas użytkowania.

Poziom popiołu siarczanowego (1%) jest wyważonym rozwiązaniem między skutecznym oczyszczaniem silnika a minimalizacją szkodliwego wpływu na systemy oczyszczania spalin. Dzięki temu filtry cząstek stałych DPF pracują efektywniej i wymagają rzadszej regeneracji.

Shell Rimula R5 LE 10W-40 wykazuje również doskonałe właściwości przeciwzużyciowe. Specjalna formuła tworzy trwały film olejowy na współpracujących elementach silnika, skutecznie chroniąc je przed tarciem i zużyciem mechanicznym. Olej ten zachowuje stabilne parametry w całym okresie eksploatacji, nawet przy wysokich obciążeniach i w zmiennych warunkach. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko nagłych awarii i kosztownych napraw, a silnik pracuje płynnie i cicho przez długi czas.

Shell Rimula R5 LE 10W-40 to dobry wybór dla użytkowników, którzy cenią niezawodność, wydajność i długą żywotność silników Diesla.

FAQ