Olej mineralny Shell Rimula R4 L

Shell Rimula R4 L 15W-40
Olej Shell Rimula R4 L zawiera niskopopiołowe dodatki zabezpieczające pracujace w najcięższych warunkach elementy silników niskoemisyjnych. Zabezpieczajaca moc jest dodatkowo wzmocniona dzięki zastosowaniu wysokiej czystości oleju bazowego grupy drugiej, co dodatkowo zapewnia zwiększenie aktywności dodatków. Zapewnia to znacznie lepsze zabezpieczenia przed zużyciem, tworzeniem sie osadów oraz zwiekszoną odporność na rozkład termiczny.
Niskopopiołowa formulacja zabezpiecza katalizatory i filtry cząstek stałych montowane w układach wydechowych pojazdów o niskiej emisji zanieczyszczeń.
Może być stosowany w silnikach spełniajacych normy ograniczenia emisji zanieczyszczeń na poziomie Euro 4, 5, US 2007, jak również do starszych modeli. Odpowiedni do stosowania w urzadzeniach rolniczych i maszynach budowlanych:
API CK-4, CJ-4, CI-4 Plus, CI-4, CH-4, SN
ACEA E9, E7
Allison TES 439
Caterpillar ECF-3, ECF-2
CNH MAT 3521, 3522 (spełnia wymagania)
Cummins CES 20086, 20081
Detroit Fluids Specification (DFS) 93K222, 93K218
Deutz DQC III-10 LA; MAN M 3775
MB-Approval 228.31
MTU Category 2.1
JASO DH-2
IVECO T2 E7 (spełnia wymagania)
Volvo VDS-4.5, VDS-4
Mack EOS-4.5, EO-O Premium Plus
Renault Truck RLD-4, RLD-3
Shell Rimula R4 L 15W-40 to zaawansowany olej silnikowy zaprojektowany specjalnie dla wysokoobciążonych silników Diesla. Dzięki wyjątkowej niskopopiołowej formule zapewnia wzmocnioną ochronę przed zużyciem, tworzeniem osadów oraz rozkładem termicznym. Doskonały wybór dla nowoczesnych flot pojazdów ciężarowych, maszyn budowlanych i sprzętu rolniczego pracujących w najcięższych warunkach.
Jak Shell Rimula R4 L 15W-40 chroni silniki niskoemisyjne?
Silniki niskoemisyjne, spełniające rygorystyczne normy Euro 4, 5 i US 2007, wymagają specjalistycznej ochrony, którą zapewnia Shell Rimula R4 L 15W-40. Ten zaawansowany olej został stworzony z myślą o ekstremalnych warunkach pracy, które często towarzyszą eksploatacji maszyn budowlanych i rolniczych.
Głównym elementem ochrony silnika jest zdolność oleju do neutralizacji kwasów powstających podczas spalania paliwa. Olej Shell Rimula 15W-40 wyposażono w ulepszoną formułę neutralizacji kwasów, która skutecznie zabezpiecza komponenty silnika przed korozją nawet przy wydłużonych okresach między wymianami.
Wysoka jakość bazy olejowej grupy II zastosowana w Shell Rimula R4 L zapewnia lepszą stabilność termiczną i odporność na utlenianie. W praktyce oznacza to skuteczne smarowanie nawet w ekstremalnie wysokich temperaturach, które są typowe dla nowoczesnych silników o zapłonie samoczynnym Diesla pracujących pod dużym obciążeniem.
Formuła niskopopiołowa w Shell Rimula R4 L 15W-40
Jedną z najważniejszych innowacji w Shell Rimula R4 L 15W-40 jest zaawansowana formuła niskopopiołowa. Współczesne silniki Diesla wyposażone są w złożone systemy oczyszczania spalin, które są niezwykle wrażliwe na skład chemiczny stosowanego oleju. Zbyt wysoka zawartość popiołów, fosforu i siarki może prowadzić do uszkodzenia tych systemów i znaczącego skrócenia ich żywotności.
Formuła niskopopiołowa zawiera w sobie precyzyjnie zbalansowaną kompozycję dodatków uszlachetniających. Olej Shell Rimula R4L 15W-40 ma mniej niż 1% popiołu siarczanowego, co jest wartością znacznie niższą niż w przypadku konwencjonalnych olejów do silników wysokoprężnych. Taka kompozycja zapewnia doskonałą ochronę silnika przy jednoczesnym zabezpieczeniu katalizatorów i filtrów cząstek stałych przed przedwczesnym zużyciem.
Shell Rimula R4 L 15W-40 zabezpiecza katalizatory i filtry cząstek stałych
Ochrona systemów kontroli emisji spalin to główny aspekt współczesnych olejów do silników wysokoprężnych. Shell Rimula R4 L 15W-40 został specjalnie zaprojektowany, aby zapewnić maksymalną żywotność katalizatorów SCR oraz filtrów cząstek stałych (DPF).
W wysokich temperaturach panujących w układzie wydechowym, składniki oleju, które przedostają się do komory spalania, mogą osadzać się na powierzchni katalizatora, powodując jego stopniowe zatruwanie. Zjawisko to prowadzi do znaczącego spadku skuteczności redukcji szkodliwych składników spalin. Niskopopiołowa formulacja Shell Rimula R4L 15W40 (20l i w innych pojemnościach) skutecznie minimalizuje to ryzyko, zapewniając długotrwałą i efektywną pracę katalizatorów.
Równie istotna jest ochrona filtrów cząstek stałych, które wychwytują cząstki sadzy z gazów wydechowych. Standardowe oleje silnikowe mogą przyspieszać zapychanie się ich poprzez tworzenie trudnych do usunięcia osadów popiołowych. Shell Rimula R4 L 15W-40 znacząco ogranicza ilość popiołu trafiającego do układu wydechowego.
Dzięki zaawansowanej formulacji olej ten zapewnia utrzymanie emisji spalin na właściwym poziomie przez cały okres eksploatacji pojazdu, co jest kluczowe dla spełnienia rygorystycznych norm środowiskowych i uniknięcia kosztownych napraw systemów oczyszczania spalin.