Niniejszy regulamin obowiązuje od 23.06.2025 r.
I. Wstęp
1. Regulamin organizowanego przez Shell Programu przeznaczonego dla klientów Stacji paliw, zawiera warunki i zasady uczestnictwa w tym Programie oraz ustala zasady obowiązujące pomiędzy Klubowiczem lub Niezarejestrowanym uczestnikiem a Shell jako jego organizatorem.
2. W Regulaminie znajdziesz informacje dotyczące:
- definicji używanych w Regulaminie
- jak zarejestrować Konto w Programie
- zasad ogólnych Programu
- czym jest Karta, jak z niej korzystać i co zrobić w przypadku jej utraty bądź uszkodzenia
- jak zbierać i wykorzystywać Punkty
- jak korzystać z Ofert
- jak skontaktować się z Shell
- jak przetwarzamy dane osobowe
- co w przypadku zamknięcia Programu
II. Używane definicje
Zwróć uwagę na to, że w Regulaminie używamy zwrotów typu „Ty” oraz „my”:
1. Jeśli piszemy w formie „Ty” (Ciebie, Ci, Twój, itp.) – mamy na myśli Klubowicza lub Niezarejestrowanego uczestnika. Dotyczy to również zdań, gdy używamy słów takich jak np. „możesz”, „zbierasz”, „wymieniasz”.
2. Jeśli piszemy w formie „my” – mamy na myśli Shell. Dotyczy to również zdań, gdy używamy słów takich jak np. „prowadzimy”, „wdrażamy”, „stosujemy”.
3. Definicje:
| Definicja | Punkt Regulaminu | |
|---|---|---|
| Aplikacja | aplikacja mobilna Shell ClubSmart, tj. oprogramowanie umożliwiające, po jego zainstalowaniu na odpowiednim urządzeniu mobilnym, zalogowanie się i korzystanie z udostępnionych tam funkcji, w tym korzystanie z Konta. Zasady dostępu i korzystania z Aplikacji określone zostały w odrębnym regulaminie |
|
| BOK | Biuro Obsługi Klienta Shell ClubSmart | Więcej informacji znajdziesz w punkcie VIII. |
| Informacja Handlowa | każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku Shell, w szczególności Oferta. | Więcej informacji znajdziesz w pkt VI. |
| Karta | Karta wirtualna lub Karta plastikowa | Więcej informacji znajdziesz w punkcie IV. |
| Karta Paliwowa | Karta służąca do rejestracji transakcji zakupu paliwa lub usług na stacji Shell z odroczonym terminem płatności | |
| Karta plastikowa | Karta plastikowa niezarejestrowana lub zarejestrowana | Więcej informacji znajdziesz w punkcie IV. |
| Karta plastikowa niezarejestrowana | Karta w postaci fizycznej wydana przez Shell, niepowiązana z Kontem | Więcej informacji znajdziesz w punkcie IV. |
| Karta plastikowa zarejestrowana | Karta w postaci fizycznej wydana przez Shell, powiązana z Kontem | Więcej informacji znajdziesz w punkcie IV. |
| Karta wirtualna | Karta w formie cyfrowej, dostępna po zalogowaniu się na Konto | Więcej informacji znajdziesz w punkcie IV. |
| Katalog nagród | lista z Nagrodami dostępna na Stronie internetowej i w Aplikacji | Więcej informacji znajdziesz w punkcie V. |
| Klubowicz | uczestnik Programu posiadający Konto | |
| Konto | indywidualne konto Klubowicza w Programie, dostępne na Stronie Internetowej oraz w Aplikacji umożliwiające korzystanie z usług dostępnych dla Klubowiczów, w tym korzystanie z Punktów zdobytych przy użyciu Karty plastikowej zarejestrowanej i Karty wirtualnej | Więcej informacji znajdziesz w punkcie III. |
| Nagrody | produkty lub usługi, wymienione w Katalogu nagród, które można uzyskać w zamian za zgromadzone Punkty | Więcej informacji znajdziesz w punkcie V. |
| Nagroda na stacji | Nagroda dostępna dla Klubowiczów na Stacji paliw, do odbioru za Punkty lub ewentualną dopłatą | Więcej informacji znajdziesz w punkcie V. |
| Nagroda online | Nagroda dostępna dla Klubowiczów w postaci kodu alfanumerycznego, do odbioru za Punkty | Więcej informacji znajdziesz w punkcie V. |
| Niezarejestrowany uczestnik | posiadacz Karty plastikowej niezarejestrowanej i nieposiadający Konta | |
| Oferta | Oferta Partnerska lub Oferta Shell | |
| Oferty Partnerskie | oferty promocyjne przygotowane przez wybranych Partnerów w ramach Programu | Więcej informacji znajdziesz w punkcie VI. |
| Oferty Shell | oferty promocyjne przygotowane przez Shell w ramach Programu | Więcej informacji znajdziesz w punkcie VI. |
| Oferty Spersonalizowane | Oferty oparte na profilowaniu historii zakupów na stacjach Shell oraz na danych przekazanych przez Klubowiczów w związku z uczestnictwem w Programie (takich jak wiek, płeć, preferencje zakupowe, preferowany sposób dostępu do Ofert). | Więcej informacji znajdziesz w punkcie VI. |
| Partner | podmiot współpracujący z Shell | |
| Płatność Punktami | płatność stanowiąca jedną z form płatności dostępnych na stacjach Shell, realizowana wg przelicznika 1 punkt = 0,01zł | Więcej informacji znajdziesz w punkcie V. |
| Profilowanie | forma zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych Klubowiczów przez Shell, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących osobistych preferencji, zainteresowań, lokalizacji lub przemieszczania się | Więcej informacji znajdziesz w punkcie VI. |
| Program | program lojalnościowy Shell ClubSmart, którego organizatorem jest Shell | |
| Promokod | unikalny kod alfanumeryczny umożliwiający uzyskanie dodatkowych Punktów | Więcej informacji znajdziesz w punkcie V. |
| Przekazanie Punktów | przeniesienie Punktów z jednego Konta na inne Konto | Więcej informacji znajdziesz w punkcie V. |
| Punkty | punkty Shell ClubSmart przyznawane za zakup wybranych produktów i usług na Stacjach paliw lub u Partnerów, zbierane na Koncie Klubowicza lub Karcie plastikowej niezarejestrowanej | Więcej informacji znajdziesz w punkcie V. |
| Regulamin | niniejszy dokument określający warunki i zasady uczestnictwa w Programie | |
| Shell | Shell Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-022), przy Al. Jerozolimskie 181B, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000005239, o kapitale zakładowym w wysokości: 880.687.000,00 zł, NIP: 526-10-09-190 oraz posiadającą REGON: 010809811, nr rejestrowy BDO 000005312, posiadającą status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (tj. Dz. U. 2023 poz. 1790 ze zm.) | |
| Stacje paliw | Stacje paliw prowadzone pod marką Shell w Polsce i oznaczone jako uczestniczące w Programie | Lokalizator stacji paliw Shell | Witamy w Shell |
| Strona internetowa | strona www dostępna pod adresem www.shell.pl umożliwiająca zalogowanie się do Konta i korzystanie z udostępnionych tam funkcji | |
| Wymiana Punktów | odebranie Nagrody lub innych dostępnych produktów lub usług, za odpowiednią liczbę zgromadzanych przez Klubowicza Punktów | Więcej informacji znajdziesz w punkcie V. |
III. Zasady ogólne Programu Shell ClubSmart
1. Kto może przystąpić?
1.1. Klubowiczem możesz zostać tylko, jeśli jesteś pełnoletnią osobą fizyczną i zarejestrujesz Konto zgodnie z punktem III.3.
1.2. Zarejestrowanie Konta lub użycie Karty plastikowej niezarejestrowanej oznacza, że przyjmujesz warunki i zasady określone w niniejszym Regulaminie. Jeżeli naruszysz warunki Regulaminu, to możemy zablokować Twoje Konto lub Karty, a zebrane przez Ciebie Punkty mogą zostać usunięte.
2. Gdzie można korzystać?
2.1. Możesz korzystać ze swojej Karty i zbierać Punkty na Stacjach paliw. Z Programu wyłączone są całodobowe samoobsługowe Stacje paliw.
2.2. Stacje paliw są oznaczone na mapie dostępnej na https://www.shell.pl/klienci/stacje-shell/lokalizator-stacji-paliw-shell.html (lokalizator Stacji paliw).
Zastrzegamy możliwość wyłączenia Płatności Punktami na poszczególnych Stacji. Informacja o tym zostanie opublikowana w lokalizatorze Stacji paliw.
3. Jak utworzyć Konto?
3.1. Aby utworzyć Konto, musisz spełnić następujące warunki:
a) Posiadać mobilne urządzenie elektroniczne, podłączone do sieci Internet z wykorzystaniem technologii bezprzewodowej, korzystające z systemu operacyjnego Android lub iOS. Wymagana wersja systemu operacyjnego jest wskazana w Sklep Google Play lub AppStore;
lub
b) Posiadać dostęp do komputera, podłączonego do sieci Internet;
c) Pobrać Aplikację za pośrednictwem urządzenia mobilnego lub wejść na Stronę internetową, kliknąć „Rejestracja”;
d) Utworzyć Konto zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na Stronie internetowej bądź w Aplikacji;
e) Zaakceptować Regulamin i Politykę Prywatności;
f) Jeśli posiadasz już Kartę plastikową niezarejestrowaną, to przy pierwszym logowaniu możesz dodać numer Karty plastikowej niezarejestrowanej do utworzonego Konta.
3.2. Tworząc Konto, podaj swoje prawdziwe dane niezbędne do utworzenia Konta: imię, nazwisko, adres e-mail, datę urodzenia, oraz płeć (dobrowolnie).
3.3. Możesz utworzyć i korzystać tylko z jednego Konta oraz Kart do niego przypisanych.
3.4. Nie możesz tworzyć Konta w imieniu innej osób, grupy lub podmiotu.
3.5. Tylko Ty możesz mieć dostęp do swojego Konta i znać hasło służące do zalogowania się.
3.6. W celu maksymalnego podniesienia bezpieczeństwa dostępu do Twojego Konta i danych tam zawartych, możemy zastosować uwierzytelnianie dwuskładnikowe podczas logowania do Konta. Możesz otrzymać wiadomość e-mail lub inny komunikat przesłany kanałami elektronicznymi zawierający jednorazowe hasło, które ma charakter wyłącznie techniczny i nie wymaga zgody marketingowej. Możesz zmienić sposób przesyłania tej wiadomości na sms, jeśli podasz swój numer telefonu w edycji profilu po zalogowaniu się na Konto. Wiadomości te służą wyłącznie do weryfikacji tożsamości i zabezpieczeniu Konta i nie mogą być udostępniane osobom trzecim.
IV. Karta Shell ClubSmart
1. Warunki ogólne
1.1. W ramach Programu funkcjonują Karty wirtualne, Karty plastikowe zarejestrowane i Karty plastikowe niezarejestrowane, przy czym wydawanie Kart plastikowych zostało wycofane w dniu 03.02.2025.
1.2. Zeskanowanie Karty przed dokonaniem transakcji jest niezbędnym warunkiem do skorzystania z Karty na Stacjach paliw.
1.3. Karta plastikowa niezarejestrowana pozwala wyłącznie na zbieranie Punktów oraz korzystanie z niektórych Ofert Shell lub Ofert Partnerskich, o ile w warunkach danej Oferty nie wskazano inaczej.
1.4. Możesz korzystać równolegle z Karty plastikowej oraz Karty wirtualnej.
1.5. Karty plastikowe muszą być podpisane w przeznaczonym do tego miejscu.
1.6. Każda Karta ma indywidualny numer.
1.7. Karty nie mogą być używane przez osoby inne niż osoba, która – w przypadku Karty plastikowej – ją podpisała, a w przypadku Karty wirtualnej – która utworzyła Konto.
1.8. Karty są przypisane do osoby, a nie do pojazdu. Używanie Kart wymaga fizycznej obecności Klubowicza lub Niezarejestrowanego uczestnika. Niedozwolone jest pozostawianie Karty plastikowej na Stacji paliw w celu zbierania Punktów lub przekazania w tym celu osobie trzeciej danych niezbędnych do zalogowania się na Koncie. Karty takie możemy zablokować, a Twoje Konto może zostać usunięte. Sprawdź szczegóły dotyczące blokowania i usuwania Kont i Kart w pkt. VII.
1.9. W przypadku braku połączenia z Internetem lub błędów systemu, możliwość użycia Karty może być niedostępna.
1.10. W przypadku opisanym w punkcie 1.9. powyżej, Klubowicz w celu dodania Punktów na Konto, kontaktuje się z BOK oraz przedstawia skan/zdjęcie dowodu dokonania transakcji (paragonu/faktury) w terminie do 14 dni od daty zakupu.
1.11. Punkty zostaną dodane po dokonaniu przez BOK weryfikacji zaistniałej sytuacji. Punkty pojawiają się na Koncie lub Karcie plastikowej niezarejestrowanej w przeciągu 10 dni roboczych od daty zgłoszenia reklamacji.
1.12. Każdy Klubowicz może korzystać tylko z jednej Karty plastikowej zarejestrowanej oraz z jednej Karty wirtualnej, przypisanych do tego samego Konta. Dopuszczalne jest, iż Klubowicz będzie posiadał jedynie Kartę plastikową zarejestrowaną lub jedynie Kartę wirtualną.
1.13. Karty nie są kartami kredytowymi, bankomatowymi ani płatniczymi.
2. Karta wirtualna
2.1. Karta wirtualna jest generowana po pierwszym zalogowaniu się przez Klubowicza do Konta za pośrednictwem Aplikacji lub Strony internetowej, zgodnie z punktem III.3.
2.2. Karta wirtualna jest dostępna po zalogowaniu się na Konto w Aplikacji lub w wersji mobilnej Strony internetowej.
2.3. Kartę wirtualną możesz dodać do Google Pay i Apple Pay.
3. Karta plastikowa
3.1. Jeśli nie jesteś jeszcze Klubowiczem, ale posiadasz Kartę plastikową niezarejestrowaną, sprawdź, jak utworzyć Konto w punkcie III.3. Po utworzeniu Konta, możesz do niego dołączyć swoją Kartę plastikową niezarejestrowaną.
3.2. Jeśli jesteś już Klubowiczem, możesz dołączyć swoją Kartę plastikową niezarejestrowaną do Konta wchodząc w ustawienia po zalogowaniu się na Stronie internetowej lub w Aplikacji.
3.3. Wymiana Punktów, Przekazanie Punktów lub Płatność Punktami będzie możliwa po upływie maksymalnie 12 godzin od dołączenia Karty plastikowej do Konta.
3.4. Karty plastikowe stanowią własność Shell.
3.5. Karty plastikowe nie są zbywalne i nie można ich przekazywać osobom trzecim.
3.6. Karta plastikowa zarejestrowana może także zostać zablokowana w przypadku podejrzenia podania nieprawdziwych danych podczas tworzenia Konta. Odblokowanie Karty może nastąpić po weryfikacji danych z BOK.
4. Uszkodzenie, zgubienie, zniszczenie lub kradzież Karty plastikowej.
4.1. W przypadku zgubienia, uszkodzenia, zniszczenia lub kradzieży Karty plastikowej należy niezwłocznie zgłosić powyższe zdarzenie do BOK w celu jej zablokowania.
4.2. Nie ponosimy odpowiedzialności za szkody wynikłe ze zgubienia lub uszkodzenia Karty plastikowej, jeżeli nie zostało to zgłoszone do BOK.
V. Punkty Shell ClubSmart i Nagrody
1. Zbieranie Punktów
1.1. Punkty (w liczbie i na zasadach opisanych na Stronie internetowej lub w Aplikacji lub informacjami udostępnionymi na Stacjach paliw) możesz zbierać:
- na Stacjach paliw,
- w ramach akcji promocyjnych organizowanych przez Partnerów lub Shell.
1.2. W celu zebrania Punktów za zakupy dokonywane przy użyciu:
1.2.1. Karty plastikowej, przekaż Kartę plastikową kasjerowi przed dokonaniem płatności lub dokonaj jej samodzielnego zeskanowania na prośbę kasjera.
1.2.2. Karty wirtualnej, uruchom:
- Aplikację z ekranem Karty wirtualnej, na której znajduje się jej unikalny numer tj. kod kreskowy
Lub
- podgląd Karty wirtualnej w Google Pay lub Apple Pay
Lub
- podgląd Karty wirtualnej (dostępny po zalogowaniu się na Konto) na Stronie internetowej w wersji mobilnej
i następnie zeskanuj Kartę wirtualną.
1.3. Punkty za zakupy dokonane na Stacjach paliw są zapisywane na Koncie lub przypisywane elektronicznie do oznaczonego numeru identyfikacyjnego na Karcie plastikowej niezarejestrowanej po umieszczeniu Karty plastikowej w czytniku kart lub zeskanowaniu Karty wirtualnej przed zakończeniem transakcji.
1.4. Punkty są naliczane za faktycznie dokonane na Stacji paliw zakupy paliwa, usług automatycznej myjni samochodowej i produktów w sklepie opłacanych przy kasie, z wyjątkiem produktów, których promocja jest zabroniona prawnie, w tym napojów alkoholowych, tytoniowych oraz wyrobów medycznych.
1.5. Punkty mogą być naliczane za zakup produktów lub usług Partnerów. W tym przypadku, zasady te regulują odrębne warunki.
1.6. Jeśli na skutek Twojej reklamacji, zwrócisz towar lub usługę, utracisz Punkty, które za zakup tego towaru lub usługi zostały zebrane. Punkty zostaną odjęte z Twojego Konta w ciągu 30 dni.
1.7. Korzystanie z zebranych lub Przekazanych Punktów przez Klubowiczów jest możliwe najpóźniej po 12 godzinach od momentu dokonania transakcji lub Przekazania Punktów. Punkty zdobyte za transakcje dokonane u Partnerów mogą być zapisywane na Koncie w terminie i na zasadach określonym w opisie danej Oferty Partnerskiej.
1.8. Z zastrzeżeniem IV 1.9. i 1.10. powyżej, Klubowicz lub Niezarejestrowany uczestnik, który nie posiada Kart przy dokonywaniu zakupów lub z jakichkolwiek względów nie przekazał ich kasjerowi lub nie zeskanował ich przed dokonaniem płatności, nie otrzymuje Punktów.
2. Wymiana Punktów na Nagrody
2.1. Punkty możesz wymienić na Nagrody. Nie ma możliwości Wymiany Punktów ani Nagród na pieniądze.
2.2. Istnieje możliwość udostępniania za Punkty na stacji, towarów i usług niefigurujących w Katalogu nagród.
2.3. Przedstawiony w Katalogu nagród asortyment może ulegać zmianom.
2.4. Katalog nagród określa liczbę Punktów i wysokości ewentualnej dopłaty w odniesieniu do każdej Nagrody.
2.5. Etykieta informacyjna określa liczbę Punktów i wysokości ewentualnej dopłaty w odniesieniu do nagród, o których mowa w pkt. 2.2.
3. Nagrody na stacji
3.1. Dostępność Nagród na stacji, na poszczególnych Stacjach paliw może być ograniczona. Ich dostępność można potwierdzić z BOK.
3.2. Nagrodę na stacji otrzymasz po odjęciu z Twojego Konta odpowiedniej liczby Punktów i dokonaniu przez Ciebie ewentualnej dopłaty odpowiedniej kwoty – zgodnie z Katalogiem nagród lub etykietą informacyjną w przypadku pozostałych produktów dostępnych za Punkty.
3.3. Dopłata do Nagrody na stacji może być dokonana jedynie w gotówce lub kartą płatniczą. Nie naliczamy Punktów za dodatkową opłatę do Nagrody na stacji.
4. Nagrody online
4.1. Aktualna oferta Nagród online Programu jest dostępna w Katalogu nagród po zalogowaniu na swoje Konto:
- na Stronie internetowej
- w Aplikacji
4.2. Przykładowe Nagrody online to: voucher, karta upominkowa, bon.
4.3. Każda Nagroda online posiada:
- wartość nominalną lub ilościową
- termin ważności lub aktywacji
- opis i zasady jak ją zrealizować
4.4. Nagrody online:
4.4.1. uprawniają do wymiany ich na towar lub usługę (Nagrody online o wartości ilościowej):
- w sklepie stacjonarnym lub internetowym Partnera
bądź
- na Stacji paliw,
4.4.2. mogą stanowić sposób uregulowania ich ceny (w całości lub części) w kwocie wskazanej w Nagrodzie online (Nagrody online o wartości nominalnej)
- w sklepie stacjonarnym lub internetowym Partnera
bądź
- na Stacji paliw,
4.4.3. Nagrody online nie podlegają zwrotowi.
4.5. Realizacja Nagrody online przez Klubowicza możliwa jest w terminie określonym w opisie Nagrody online – wskazanym jako termin ważności lub aktywacji.
4.6. Zasady realizacji Nagród online określa Parter, u którego taka Nagroda online może być zrealizowana.
4.7. Zasady odbioru
4.7.1. W celu zamówienia Nagrody online, zaloguj się na swoje Konto na Stronie internetowej lub w Aplikacji, a następnie dodać ją do koszyka i zatwierdzić zamówienie.
4.7.2. Po złożeniu zamówienia, z Twojego Konta zostanie odjęta określona w Katalogu nagród liczba Punktów.
4.7.3. Wybraną przez Ciebie Nagrodę online, wysyłamy na adres e-mail podany przez Ciebie jako ostatni aktualny. Nagroda ta będzie jednocześnie widoczna na Twoim Koncie po zalogowaniu się przez Aplikację lub Stronę internetową.
4.7.4. W przypadku nieotrzymania Nagrody online lub braku możliwości realizacji danej Nagrody online możesz skontaktować się z BOK w celu uzyskania dalszego wsparcia.
4.8. Nie przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zamówienia Nagrody online, jeżeli dostarczyliśmy Ci tę Nagrodę za Twoją wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu Cię o utracie prawa odstąpienia.
5. Płatność Punktami
5.1. Możesz dokonać Płatności Punktami za całość lub część zakupu:
- paliwa na Stacji paliw
- produktów w sklepie na Stacji paliw, opłacanych przy kasie, z wyłączeniem zakupów winiet i kuponów loterii
- usługi automatycznej myjni samochodowej - dostępnej na Stacji paliw
5.2. Punkty nie podlegają wymianie na pieniądze. Punkty nie są pieniądzem elektronicznym.
5.3. W przypadku, gdy chcesz dokonać Płatności Punktami:
5.3.1. za całość transakcji: musisz posiadać wymaganą liczbę Punktów, oświadczyć, że chcesz zapłacić Punktami pełną cenę i okazać Kartę wirtualną lub Kartę plastikową zarejestrowaną kasjerowi do zeskanowania.
5.3.2. za część transakcji, a pozostałą część zapłacić inną metodą płatności: musisz oświadczyć jaką część ceny zamierzasz zapłacić Punktami (musisz posiadać wymaganą liczbę Punktów), okazać Kartę wirtualną lub Kartę plastikową zarejestrowaną kasjerowi do zeskanowania i zapłacić resztę ceny wybraną przez siebie metodą płatności tj. gotówką, kartą płatniczą, voucherem lub bonem.
5.4. W przypadku Płatności Punktami, wartość transakcji nie może przekroczyć kwoty 2000 zł brutto, tj. równowartości 200 000 Punktów.
5.5. Za transakcje, w których płacisz Punktami, są również naliczane Punkty.
5.6. Płatności Punktami możesz dokonać także w przypadku transakcji objętych promocjami.
5.7. Z możliwości Płatności Punktami wyłączone są transakcje realizowane przy użyciu Kart paliwowych oraz dopłaty do Nagród na stacji.
6. Przekazanie Punktów
6.1. Możesz dokonać Przekazania Punktów w dowolnej liczbie do wysokości posiadanych przez Ciebie Punktów na Koncie, z którego następuje przekazanie. Równowartość Punktów, które zostały przyznane w ramach bonusu za przystąpienie do Programu nie podlegają przekazaniu. Zabronione jest pobieranie z tego tytułu opłat czy innych korzyści majątkowych.
6.2. Nie ma możliwości Przekazania Punktów z Karty plastikowej na inną Kartę plastikową niezarejestrowaną.
6.3. Przekazanie Punktów odbywa się za pośrednictwem BOK.
6.4. Po Przekazaniu Punktów, możliwość Wymiany Punktów lub Płatności Punktami na nowej Karcie wirtualnej jest dostępna najpóźniej po 12 godzinach.
7. Ważność Punktów
7.1. Punkty zebrane przez Klubowiczów:
- od dnia 01.01.2025 zachowują ważność przez okres 2 lat i są usuwane w dniu 31 grudnia w roku, w którym upłynęła druga rocznica od ich zebrania.
- do dnia 31.12.2024 zachowują ważność przez okres 4 lat i są usuwane co roku w dniu 31 grudnia
7.2. Punkty zebrane przez Niezarejestrowanych uczestników zachowują ważność przez okres 3 miesięcy i są usuwane w cyklach miesięcznych tj. każdego pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym Punkty utraciły ważność. Po dokonaniu rejestracji Konta przez Aplikację lub Stronę internetową, Punkty zachowują swoją ważność i są usuwane odpowiednio na zasadach określonych w ppkt 7.1 powyżej licząc od dnia ich zebrania.
8. Punkty zebrane niezgodnie z Regulaminem
8.1. Punkty zebrane niezgodnie z Regulaminem będą unieważnione, a jeśli Punkty zostały wykorzystane, Klubowicz ma obowiązek do zwrotu ich równowartości. Konto, na którym zostały zebrane Punkty niezgodnie z Regulaminem - zostanie usunięte po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego przez Shell i poinformowaniu Klubowicza o jego wynikach i umożliwieniu zajęcia stanowiska.
8.2. W przypadku, gdy przy Wymianie Punktów zaistnieje uzasadnione podejrzenie, że użyte Punkty zostały zebrane niezgodnie z Regulaminem, Punkty mogą nie zostać wymienione, a Shell ma prawo zatrzymać Kartę plastikową lub dokonać blokady Konta i wstrzymać Wymianę Punktów do czasu wyjaśnienia sprawy.
8.3. W przypadku, w którym zachodzi wątpliwość co do tożsamości osoby posługującej się Kartą podczas zbierania Punktów, Płatności Punktami lub przy Wymianie Punktów, Shell/pracownik Stacji paliw dokonuje weryfikacji tożsamości ww. osoby poprzez okazanie dokumentu tożsamości. W przypadku odmowy okazania dokumentu tożsamości Shell, pracownik Stacji paliw ma prawo odmówić dodania Punktów lub Wymiany Punktów do czasu wyjaśnienia sprawy. W przypadku, jeśli w drodze weryfikacji okaże się, że osoba posługująca się Kartą nie jest Klubowiczem, niezwłocznie po stwierdzeniu takiego faktu, osoba ta zostanie poinformowana o braku możliwości dodania lub Wymiany Punktów.
8.4. Jeżeli Klubowicz lub inna osoba do operacji Przekazania Punktów użyje lub spróbuje użyć Kart cudzych bez udziału właściciela Kart, lub Kart zablokowanych to czyn ten traktowany jest jako naruszenie Regulaminu. W takim przypadku mamy prawo zablokować Karty oraz Konta, a Klubowicz może zostać wykluczony z Programu po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego przez Shell i poinformowaniu Klubowicza o jego wynikach i umożliwieniu zajęcia stanowiska.
8.5. Płatność Punktami, Wymiana Punktów lub Przekazanie Punktów z Karty zablokowanej nie będzie możliwe.
9. Promokody
9.1. Klubowicz samodzielnie wprowadza Promokod na swoim Koncie, za pośrednictwem Aplikacji lub Strony internetowej, aby otrzymać dodatkowe Punkty.
9.2. Każdy Promokod posiada:
- liczbę Punktów
- termin ważności – termin w jakim Promokod powinien być użyty.
9.3. Promokody są wydawane przez Shell lub przez Partnerów na zasadach opisanych w odpowiednich regulaminach.
9.4. Trzykrotna próba wpisania błędnego Promokodu, skutkuje zablokowaniem Konta na 72 godziny.
9.5. W przypadku braku możliwości realizacji Promokodu, skontaktuj się z BOK.
9.6. Promokodu nie można wymienić na pieniądze.
VI. Oferty Shell, Oferty Partnerskie i Oferty Spersonalizowane
1. Zasady ogólne
1.1. Informacje Handlowe, w tym informacje o aktualnych Ofertach Shell i Ofertach Partnerskich mogą zostać opublikowane:
- na Stacji paliw
- na Stronie internetowej
- na Koncie (widoczne po zalogowaniu się na Stronie internetowej lub w Aplikacji)
1.2. Oferty Spersonalizowane są publikowane na Koncie.
1.3. Możemy Cię dodatkowo informować o aktualnych Ofertach Shell, Ofertach Partnerskich oraz Ofertach Spersonalizowanych za pośrednictwem kanałów komunikacji elektronicznej, w zależności od treści udzielonych przez Ciebie zgód dotyczących otrzymywania Informacji Handlowych.
1.4. Możesz cofnąć zgodę w dowolnej chwili poprzez zmianę ustawień Konta w Aplikacji albo na Stronie internetowej, co spowoduje, że nie będziesz otrzymywać Spersonalizowanych Ofert na swoje Konto, ani żadnych Informacji Handlowych na adres mailowy.
1.5. Możemy Ci przesyłać wiadomości e-mail, sms lub inne komunikaty techniczne w przypadkach związanych z rejestracją, resetowaniem hasła, logowaniem lub innymi procesami wymagającymi weryfikacji tożsamości. Wiadomości te mają charakter wyłącznie techniczny i nie zawierają Informacji Handlowych, w związku z czym ich wysyłka odbywa się niezależnie od udzielonych zgód marketingowych.
2. Oferty Shell
2.1. W ramach uczestnictwa w Programie, masz dostęp do Ofert przygotowanych przez Shell tylko dla Klubowiczów lub Niezarejestrowanych uczestników. Z aktualną listą Ofert Shell, możesz zapoznać się na Stronie internetowej bądź w Aplikacji po zalogowaniu się na Konto.
2.2. Aby skorzystać z Oferty Shell, Klubowicz lub Niezarejestrowany uczestnik musi zeskanować Kartę przed dokonaniem zapłaty za transakcję.
2.3. Niektóre Oferty Shell mogą wymagać aktywacji. Aby aktywować Ofertę Shell, należy zalogować się na swoje Konto za pośrednictwem Aplikacji lub Strony internetowej i kliknąć przycisk „Aktywuj” pod interesującą Cię Ofertą Shell. Informacja o konieczności aktywacji Oferty Shell jest każdorazowo wskazana w opisie danej Oferty Shell.
3. Oferty Partnerskie
3.1. W ramach uczestnictwa w Programie, możesz mieć dostęp do Ofert przygotowanych przez Partnerów. Oferty Partnerskie, znajdują się poza standardowym zakresem oferowanych usług i produktów Shell oraz podlegają odrębnym warunkom, określonym przez Partnerów.
3.2. Za pośrednictwem Aplikacji, Strony internetowej i kanałów komunikacji bezpośredniej możesz otrzymywać od Shell informacje o Ofertach Partnerskich.
3.3. Będziemy Ci udostępniać Oferty Partnerskie bezpośrednio lub jako link do odpowiedniej strony internetowej Partnera, na której znajdziesz tę Ofertę Partnerską. Możesz zdecydować, czy chcesz wejść na taką stronę internetową Partnera i skorzystać z Oferty Partnerskiej.
3.4. Nie będziemy udostępniać Twoich danych osobowych naszym Partnerom ani żadnej stronie trzeciej.
4. Oferty Spersonalizowane
4.1. Możemy dostosować Oferty Shell i Oferty Partnerskie, do Twoich zainteresowań i potrzeb na podstawie Profilowania. Oznacza to, że Oferty wyświetlane po zalogowaniu się w Aplikacji lub na Stronie internetowej mogą być oparte na historii Twoich zakupów lub korzystaniu przez Ciebie z usług Shell oraz na danych, które przekazujesz nam w związku z uczestnictwem w Programie.
4.2. Dostarczając Klubowiczom Oferty Spersonalizowane, możemy tworzyć grupy klientów lub "profile osobiste" w oparciu o zainteresowania zakupowe Klubowicza, na przykład: możemy przedstawić Ofertę Spersonalizowaną na automatyczną myjnię samochodową w zależności od tego, czy i kiedy Klubowicz wcześniej zakupił tę usługę.
4.3. Masz prawo wnieść w dowolnym momencie, bezpłatnie sprzeciw wobec Profilowania. W tym celu możesz wysłać e-mail z adresu wskazanego przez Ciebie do Konta, na adres BOK: smart.pl@shell.com o treści „sprzeciw od profilowania” lub o podobnej. Po wniesieniu sprzeciwu wobec Profilowania usuniemy Twoje dane dotyczące zakupów lub korzystaniu przez Ciebie z usług Shell oraz danych, które przekazujesz nam w związku z uczestnictwem w Programie i nie będziesz otrzymywać Ofert Spersonalizowanych.
VII. Usunięcie i blokada Konta lub Karty
1. Zablokowanie Konta lub Karty
1.1. Zastrzegamy sobie prawo do zablokowania Konta, a tym samym wszystkich Kart do niego przypisanych lub Karty plastikowej niezarejestrowanej w przypadku niezgodnego z Regulaminem użycia Karty, Konta lub Punktów, w szczególności:
a) podejrzenia niewłaściwego użycia Karty.
b) użycia Karty przez inną osobę niż Klubowicz, który utworzył Konto.
c) zgłoszenia żądania przez Klubowicza.
1.2. Punkty zostały zebrane niezgodnie z Regulaminem zostaną unieważnione.
1.3. Karta plastikowa, która została zgubiona lub uszkodzona, może zostać zablokowana tylko po wcześniejszym zgłoszeniu odpowiednio Klubowicza lub Niezarejestrowanego uczestnika. Zablokowanej Karty plastikowej nie można dalej używać. W razie odnalezienia zablokowanej Karty plastikowej, skontaktuj się z BOK, aby dokonać jej odblokowania.
1.4. Nie ma możliwości zablokowania Karty wirtualnej bez jednoczesnej blokady Konta.
1.5. Odblokowanie Konta lub Karty plastikowej zarejestrowanej może nastąpić po weryfikacji przez BOK.
2. Usunięcie Konta
2.1. Wykluczamy z Programu Klubowicza, tj. usuwamy Konto i blokujemy Karty do niego przypisane oraz unieważniamy Punkty znajdujące się na jego Koncie, jeżeli Klubowicz nie jest aktywny przez okres 36 miesięcy. Pod pojęciem nieaktywności Klubowicza rozumie się sytuację, w której Klubowicz nie dokonał zakupu, z którym związane było faktyczne zebranie Punktów, nie dokonał transakcji z użyciem Płatności Punktami lub nie dokonał Wymiany Punktów przez okres kolejno następujących po sobie 36 miesięcy.
2.2. Po upływie 36 miesięcy od ostatniej aktywności danego Klubowicza, dokonujemy usunięcia wszelkich danych dotyczących danego Klubowicza, w tym jego danych osobowych, danych dotyczących Kart i Punktów. Shell może zachować numer Kart z danego Konta oraz informację o dacie usunięcia danych.
2.3. Jeśli chcesz usunąć Konto, wyślij zgłoszenie do BOK. Więcej informacji na temat kontaktu z BOK znajdziesz w punkcie VIII.1.
2.4. Możesz również samodzielnie usunąć swoje Konto wraz z przypisanymi do niego Kartami i Punktami, logując się na swoje Konto w Aplikacji i wybierając w edycji profilu opcję „Usuń konto”.
2.5. Pamiętaj, że z chwilą usunięcia Konta tracisz bezpowrotnie możliwość korzystania z Punktów bez prawa do otrzymania od nas z tego tytułu rekompensaty.
VIII. Kontakt z Shell i reklamacje
1. Kontakt z Shell
1.1. Wszelkie informacje i reklamacje związane z funkcjonowaniem Programu i używaniem Kont i Kart możesz uzyskać poprzez:
- czat w Aplikacji lub na Stronie internetowej
- dedykowany formularz kontaktu na Stronie internetowej
- e-mailowo na adres smart.pl@shell.com
- korespondencję listowną na adres: Shell Polska sp. z o.o. Oddział w Krakowie, Biuro Obsługi Klienta, ul. Czerwone Maki 85, 30-392 Kraków.
1.2. Pracownicy BOK zajmują się sprawami blokowania Kart i Kont, pytaniami i reklamacjami odnośnie do Kart oraz wszelkich operacji dokonywanych na Kontach i z użyciem Kart.
1.3. W interesie ochrony danych Klubowiczów oraz Niezarejestrowanych uczestników oraz bezpiecznego stosowania Kart, BOK w przypadku zgłoszenia lub prośby zastosowania blokady przez Klubowicza lub Niezarejestrowanego uczestnika ma prawo zadawać pytania w celu weryfikacji Klubowicza lub Niezarejestrowanego uczestnika. W przypadku odmowy udzielenia odpowiedzi przez Klubowicza lub Niezarejestrowanego uczestnika, BOK nie jest zobowiązany do obsługi danego zgłoszenia.
1.4. Możesz upoważnić inną osobę do reprezentowania Ciebie w kontaktach z BOK wysyłając upoważnienie poprzez e-mail lub korespondencyjnie. BOK w razie wątpliwości może zażądać osobistego kontaktu z Klubowiczem albo pełnomocnictwa poświadczonego notarialnie.
1.5. W przypadku reklamacji, należy je zgłaszać w sposób zawierający możliwie najdokładniejszy opis i niezbędne dowody do jej rozpatrzenia np. zdjęcie paragonu.
2. Reklamacje Nagród
2.1. Reklamację dotyczącą Nagród oraz towarów i usług niefigurujących w Katalogu nagród, za które otrzymałeś za Wymianę Punktów na Stacji paliw, zgłoś na dowolnej Stacji paliw bądź skontaktuj się z BOK w celu uzyskania szczegółowych informacji. W celu złożenia reklamacji należy posiadać potwierdzenie odbioru odpowiednio Nagrody lub towaru lub usługi niefigurującej w Katalogu nagród.
2.2. Reklamację dotyczącą Nagrody online, zgłoś do BOK lub udaj się na dowolną Stację paliw w celu uzyskania szczegółowych informacji.
2.3. Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od daty wpłynięcia reklamacji.
2.4. Gwarancja producenta na Nagrody, towary lub usługi niefigurujące w Katalogu nagród, do których dołączono kartę gwarancyjną, powinna być realizowana zgodnie z zasadami tej gwarancji.
3. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
3.1. Możesz skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, jednak my nie jesteśmy zobowiązani do skorzystania z takiego pozasądowego sposobu rozwiązywania sporów. O naszej decyzji poinformujemy się w odpowiedzi na Twój wniosek - na pisemnie lub mailowo.
3.2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości i zasad skorzystania przez Ciebie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń uzyskasz w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
3.2.1. http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
3.2.2. http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
3.2.3. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
3.3. Przykładowe możliwości pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń to:
3.3.1. stały polubowny sąd konsumencki przy Inspekcji Handlowej;
3.3.2. postępowanie mediacyjne prowadzone przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j.: Dz.U. z 2020, poz. 1706 ze zm.);
3.3.3. bezpłatną pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
IX. Dane osobowe
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy, iż:
1. Przetwarzamy Twoje dane osobowe podane przez Ciebie zgodnie z III.3.2. podczas rejestracji w celu identyfikacji Ciebie jako Klubowicza – imię, nazwisko, adres e-mail, data urodzenia, płeć, jeśli została podana.
2. Administratorem danych osobowych Klubowicza jest Shell (zdefiniowany w pkt II Definicje), Dane kontaktowe: BOK zob. pkt VIII. 1.1.
3. Dane osobowe Klubowiczów i osób upoważnionych do ich reprezentowania przetwarzane będą w celu realizacji Programu, w tym w prawnie usprawiedliwionym celu administratora danych, dokonywania rozliczeń należności, rozpatrywania skarg i wniosków, ustalenia i dochodzenia roszczeń oraz obrony przed roszczeniami z tytułu Programu, co stanowi prawnie uzasadniony interes przetwarzania danych osobowych (art. 6 ust 1 lit. f. RODO).
4. Dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio od Klubowiczów.
5. Dane osobowe Klubowiczów będą przechowywane przez okres aktywności utworzonego Konta a następnie będą usuwane niezwłocznie po ich wykorzystaniu zgodnie z celem.
6. Klubowicze i inne osoby, których dane osobowe są przechowywane przez administratora mają prawo dostępu do treści swoich danych, prawo do ich sprostowania, wyrażenia sprzeciwu przeciw przetwarzaniu danych osobowych oraz prawo do przenoszenia danych. Osoby te posiadają prawo do wniesienia skargi do Organu nadzorczego, gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO. Organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531-03-00, kancelaria@uodo.gov.pl, infolinia: 606-950-000.
7. Podanie przez Klubowicza danych osobowych jest warunkiem korzystania z Konta.
8. Dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w systemach informatycznych obsługi Klubowiczów. Dostęp do danych mają osoby zatrudnione w celu obsługi Programu oraz osoby mające kontakt z Klubowiczem jako przedstawiciele Shell, o ile dostęp ten jest uzasadniony i wynika z ich obowiązków służbowych.
9. Dane nie będą przekazywane do krajów trzecich.
10. Wymagane jest powiadomienie Shell za pośrednictwem BOK o zmianach w danych zawartych w zgłoszeniu lub dokonanie samodzielnej aktualizacji danych za pomocą Aplikacji lub na Stronie internetowej, w terminie 10 dni roboczych od wystąpienia zmiany. Wszelkie ewentualne konsekwencje wynikające z niepowiadomienia obciążają Klubowicza.
11. Możesz w każdej chwili zgłosić do nas prośbę o usunięcie z bazy swoich danych osobowych przekazanych do Shell podczas procesu rejestracji:
- Mailowo pod adresem: smart.pl@shell.com
- listownie na adres: ul. Czerwone Maki 85, 30-392 Kraków
- logując się na swoje konto w Aplikacji i wybierając w edycji profilu „Usuń konto”.
12. Po otrzymaniu zgłoszenia z prośbą o usunięcie z bazy danych osobowych Klubowicza, dokonamy niezwłocznie usunięcia danych z systemu. Wraz z usunięciem danych Klubowicza jednoczesnemu usunięciu ulegają wszystkie zgromadzone i nie wykorzystane do dnia usunięcia danych Punkty, Konto oraz Karty do niego przypisane.
13. Możemy przekazać dane:
- Innym spółkom z grupy Shell;
- Upoważnionym spółkom zewnętrznym współpracującym z Shell, które mogą dostarczać produkty i/lub usługi użytkownikom Aplikacji oraz Programu;
- Za Twoją zgodą innym podmiotom, z którymi Shell planuje nawiązać współpracę w ramach realizowania usług związanych z Programem oraz jego funkcjonowaniem i promocją;
- Upoważnionym dostawcom usług zaangażowanym w mobilne płatności (takim jak PayPal, Apple Pay czy Google Pay);
- Upoważnionym agentom, licencjobiorcom, dostawcom usług i/ lub podwykonawcom Shell;
- Właściwym organom administracji publicznej i władzy sądowniczej, gdy będzie to konieczne ze względu na ciążący obowiązek prawny lub regulacyjny, któremu podlega spółka z grupy Shell lub zgodnie z zakresem dozwolonym przez obowiązujące prawo
- Dowolnej osobie, której Shell proponuje przeniesienie jakichkolwiek praw i/lub obowiązków, w zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa.
14. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności dostępną pod adresem https://www.shell.pl/privacy/b2c-notice.html
X. Zmiany Regulaminu i zamknięcie Programu
1. Zmiana Regulaminu
1.1. Zmiany Regulaminu dokonywane są poprzez opublikowanie tekstu jednolitego Regulaminu (zawierającego zmiany) na Stronie internetowej oraz wskazanie daty, od której zmieniony Regulamin obowiązuje, nie wcześniej jednak niż 30 dni od dnia publikacji. Niezależnie od powyższego, powiadomimy Cię o zmianach Regulaminu na adres e-mail podany przez Ciebie podczas rejestracji Konta. Jeśli nie akceptujesz zmian, do dnia ich wejścia w życie możesz zgłosić w BOK rezygnację z uczestnictwa w Programie. W takim przypadku stosuje się postanowienie pkt VII. Jeśli nie zgłosisz zastrzeżeń do opublikowanych zmian, będą Cię obowiązywać od dnia ich wejścia w życie.
1.2. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany Regulaminu z następujących, ważnych przyczyn:
1.2.1. zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa wprowadzanych w trakcie trwania Programu, które wymuszają konieczność dostosowania brzmienia Regulaminu lub zasad funkcjonowania Programu;
1.2.2. poprawa bezpieczeństwa Programu i zwiększenie skuteczności zapobiegania nadużyciom, w tym poprzez wprowadzenie dodatkowych lub aktualizację istniejących funkcjonalności;
1.2.3. poprawa atrakcyjności Programu, w tym poprzez wprowadzenie dodatkowych lub aktualizacja istniejących funkcjonalności;
1.2.4. usunięcie niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych;
1.2.5. usprawnienia w zakresie obsługi Klubowiczów lub Niezarejestrowanych uczestników;
1.2.6. poprawa ochrony prywatności obsługi Klubowiczów i Niezarejestrowanych uczestników;
1.2.7. zmiana danych rejestrowych Shell np. zmiany w zakresie nazw, adresów lub danych firmowych wskazanych w treści Regulaminu;
1.2.8. zmiany uwarunkowań operacyjnych, ekonomicznych i rynkowych dotyczących przedmiotu Programu;
1.2.9. zmiany technologiczne lub funkcjonalne Aplikacji lub Strony internetowej.
1.3. Zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na prawa nabyte Klubowiczów i Niezarejestrowanych uczestników.
2. Zakończenie funkcjonowania Programu
2.1. Shell może zadecydować o zakończeniu funkcjonowania Programu.
2.2. Zakończenie funkcjonowania Programu zostanie obwieszczone przez Shell na wszystkich Stacjach paliw biorących udział w Programie w dobrze widocznym miejscu, na Stronie internetowej oraz poprzez wysyłkę wiadomości e-mail do Klubowiczów, z wyprzedzeniem przynajmniej 6 miesięcy. Po opublikowaniu obwieszczenia, Punkty mogą być zbierane przez okres 3 kolejnych miesięcy, natomiast Wymiana Punktów i Płatność Punktami są możliwe maksymalnie do daty zakończenia funkcjonowania Programu. Obwieszczenie będzie zawierać szczegółowe warunki zakończenia.
2.3. Z dniem zakończenia funkcjonowania Programu, Punkty niewykorzystane, w tym na Wymianę Punktów lub Płatność Punktami tracą ważność, a Ty nie masz prawa do żadnej rekompensaty z tego tytułu.