Na stacjach Shell w Trzciance i Sękocinie Starym (woj. mazowieckie) oraz w Radomsku (woj. łódzkie) uruchomiono szybkie ładowarki Shell Recharge. Pierwsze ładowarki marki Shell Recharge w Polsce są jednymi z najnowocześniejszych urządzeń tego typu dostępnych na rynku. Klienci mogą korzystać z ładowarek za pomocą aplikacji mobilnej Shell Recharge, karty flotowej Shell Card, skanując kod QR dostępny na urządzeniu lub za pomocą karty płatniczej.

Firma planuje dalszy rozwój sieci Shell Recharge w Polsce. We współpracy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Shell pracuje nad planem uruchomienia 75 ultraszybkich ładowarek z 150 punktami ładowania do końca 2027 r. To zgodne z globalnymi aspiracjami firmy, by zostać światowym liderem w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych, spełniając potrzeby klientów zarówno w domu, w pracy, jak i w podróży. Shell planuje stać się przedsiębiorstwem energetycznym o zerowych emisjach netto do 2050 roku. Ambicją firmy jest uruchomienie ok. 70 000 publicznych punktów ładowania do 2025 roku i 200 000 do 2030 roku, co stanowi istotny krok w realizacji tego celu.

Firma rozwija również tzw. destination points, czyli punkty ładowania znajdujące się poza stacjami paliw – na parkingach restauracji czy centrów handlowych. Już w przyszłym roku ładowarki Shell Recharge pojawią się w pierwszych lokalizacjach szwedzkiej sieci MAX Premium Burgers, która w Polsce obecna jest w takich miastach jak Warszawa, Gdańsk, Poznań, czy Wrocław.

— Szybkie ładowarki są potrzebne w Polsce. Szczególnie przy stacjach autostradowych. Wielu klientom zależy na szybkości i komforcie ładowania, stąd nasze inwestycje w tym obszarze. Aby tempo rozwoju było odpowiednie, musi istnieć współpraca pomiędzy firmami oraz organizacjami branżowymi i rządowymi – mówi Monika Kielak-Łokietek, prezeska zarządu Shell Mobility i członkini zarządu Shell Polska. — Niezmiernie cieszę się, że klienci mogą korzystać z naszych ładowarek na stacjach Shell, ale na tym nie koniec. Aktywnie działamy w partnerstwach z innymi firmami, stąd instalowanie naszych urządzeń w innych lokalizacjach poza stacjami paliw i poszerzanie dostępu do sieci roamingowej — dodaje.

- Realizacja ogłoszonych planów przyczyni się do wzrostu liczby ultraszybkich punktów ładowania w Polsce i budowy jakościowego rynku w zakresie infrastruktury ładowania. Użytkownicy BEV chcą spędzać przy ładowarkach jak najmniej czasu. Infrastruktura DC jest zatem niezbędna z perspektywy kierowców samochodów elektrycznych nowej generacji, a w szczególności osób pokonujących pojazdami zeroemisyjnymi dłuższe trasy - mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA. - Udział stacji z punktami o mocy powyżej 150 kW nie przekracza dziś w naszym kraju 4%. Polska ma w tym zakresie wiele do nadrobienia. Zapowiedziane przez Shell inwestycje potwierdzają także, że rozbudowie infrastruktury ładowania sprzyjają programy wsparcia ze środków publicznych, które muszą być kontynuowane - dodaje.

Shell już kilka lat temu we współpracy w IONITY rozpoczął wdrażanie szybkich ładowarek w lokalizacjach autostradowych i aktualnie oferuje 29 takich punktów. Co więcej, klienci biznesowi korzystający z karty Shell Card EV mają dostęp do jednej z największych sieci roamingowych w Polsce. W ciągu dwóch lat powiększyła się ona o ponad 3000 punktów. Obecnie jest ich ponad 4400, dzięki partnerstwom z GreenWay, EV+, Power Dot, Elocity, Noxo Energy, Last Mile Solutions, Pure City, Go-Blue, Horyzont EV oraz ostatnio nawiązanym współpracom z Budimex, APCOA Charging, Porsche, Columbus Energy oraz Qwello. W Europie Shell oferuje już ponad 600 tys. punktów ładowania Shell Recharge i sieci partnerskich.

Dodatkowo Shell zapewnia rozwiązania, które pomagają firmom w dekarbonizacji ich biznesu. Karta flotowa Shell Card EV umożliwia ładowanie pojazdów elektrycznych, a aplikacja Shell Recharge pozwala na planowanie trasy elektryka z uwzględnieniem jego poziomu energii w baterii i rodzaju samochodu. Z jej pomocą można sprawdzić dostępność ładowarek, ich moc i lokalizację. Shell oferuje także indywidualne wsparcie w dekarbonizacji floty swoich klientów biznesowych w ramach programu Accelerate to Zero.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.shell.pl/kierowcy/ladowanie-samochodow-elektrycznych.html

lub na https://www.shell.pl/klienci-biznesowi/karta-paliwowa/elektromobilnosc-z-shell-card.html

Perspektywa 2050
Plan operacyjny, perspektywy i budżety Shell są prognozowane na okres dziesięcioletni i są aktualizowane co roku. Odzwierciedlają one aktualne otoczenie ekonomiczne i to, czego możemy realistycznie oczekiwać w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Odpowiednio odzwierciedlają nasze cele w zakresie emisji w zakresie 1, 2 oraz intensywności netto emisji węgla (NCI) na przestrzeni następnych dziesięciu lat. Jednak plany operacyjne Shell nie mogą odzwierciedlać naszego celu zerowych emisji netto do 2050 roku oraz celu NCI na 2035 rok, ponieważ te cele znajdują się obecnie poza naszym okresem planowania. W przyszłości, w miarę jak społeczeństwo dąży do osiągnięcia zerowych emisji netto, oczekujemy, że plany operacyjne Shell będą odzwierciedlać ten ruch. Jednakże, jeśli społeczeństwo nie będzie osiągnęło zerowych emisji netto w 2050 roku, to obecnie istnieje znaczne ryzyko, że Shell nie spełni tego celu.