Zero waste – nie generuj śmieci!

Zero waste polega na świadomym podejściu do konsumpcji, aby jak najbardziej zminimalizować wytwarzanie odpadów, a dzięki temu nie zanieczyszczać środowiska. Pomoże w tym korzystanie z torby wielokrotnego użytku, ograniczanie zużycia wody czy zrezygnowanie z plastikowych talerzy i sztućców. W Europie zaczęły pojawiać się także rozwiązania, które umożliwiają ponowne wykorzystanie opakowań np. zakup szamponu czy płynu do prania na wagę do własnego pojemnika. Podobne rozwiązanie dostępne jest także na wybranych stacjach Shell w Polsce, gdzie klienci mogą skorzystać z dystrybutora z dodatkiem paliwowym AdBlue lub płynem do spryskiwaczy.

Kupuj produkty ze zrównoważonych źródeł

Decydując się na konkretny produkt zwróć uwagę na to skąd pochodzi, czy został wyprodukowany bez szkody dla środowiska i zasobów naturalnych i zgodnie z normami dotyczącymi warunków utrzymania zwierząt. Dotyczy to zarówno samych artykułów spożywczych, ale również ich opakowań. Zwracaj uwagę na certyfikację np. przez organizację Forest Stewardship Council (FSC), która dba o to, aby drewno służące do produkcji etykiet pozyskiwane było bez naruszenia bogactw biologicznych i struktury lasów. Właśnie takie potwierdzenia znajdziesz na opakowaniach produktów z oferty gastronomicznej deli by Shell, która z początkiem roku wzbogaciła się o wiele nowości.

Wśród propozycji deli by Shell każdy znajdzie coś dla siebie. W nowościach pojawiło się wiele opcji dla osób, które chcą ograniczyć spożycie mięsa m.in. bagietka z idealnie gładkim hummusem i grillowanymi warzywami, Focaccia 4 sery z suszonymi pomidorami i rukolą czy bagietka z jajkiem. Shell chce używać produktów ze zrównoważonych źródeł, dlatego w wegekanapce i innych produktach używane są jajka od kur z wolnego wybiegu, a w Ziarnelli – łosoś pacyficzny. Będąc w podróży, zatrzymaj się na Shell, gdzie możesz zjeść pyszną kanapkę i napić się aromatycznej kawy z porcelanowej filiżanki w nowej promocji już za 4 zł.

Więcej informacji znajdziesz na stronie www.shell.pl.

1 Międzynarodowy Raport GfK "Who cares? Who does?" na temat opinii i postaw konsumentów wobec problemów ekologicznych