Shell Business Operations jest jednym z 5 centrów operacyjnych Shell na świecie. Zespół działający w Krakowie wspiera globalne operacje koncernu w zakresie m.in. finansów, raportowania, usług IT, obsługi klientów i pracowników, logistyki, zakupów i komunikacji zewnętrznej. W ciągu 13 lat działalności firma osiągnęła pozycję jednego z kluczowych pracodawców nie tylko w stolicy Małopolski, ale i całym regionie.

4000 talentów na pokładzie

W grudniu zespół Shell w Krakowie osiągnął liczbę 4000 pracowników, pracujących na rzecz 10 linii biznesowych. W 2019 roku do zespołu firmy dołączyło blisko 1000 osób. Tym samym Shell tylko w ciągu minionych 12 miesięcy stworzył w Krakowie blisko 400 nowych miejsc pracy. Centrum przewiduje dalsze inwestycje w rozwój operacji biznesowych prowadzonych w Polsce.

Równie istotny, co skala zatrudnienia, jest dla nas stały wzrost znaczenia Krakowa na globalnej mapie Shell. Z każdym rokiem przyciągamy do Małopolski coraz bardziej zaawansowane projekty. Tylko w 2019 r. stworzyliśmy 75 nowych typów stanowisk. Inaczej mówiąc, intensywnie rekrutujemy specjalistów, którzy przejmują kolejne międzynarodowe zadania w obszarach m.in. raportowania, analizy danych czy zarządzania ryzykiem. Tworzymy przestrzeń do rozwoju dla talentów z Krakowa i ekspertów, którzy się do niego przeprowadzają – mówi Agnieszka Pocztowska, Dyrektor Generalna Shell Business Operations Kraków.

Nowy biurowiec w Krakowie i 70 globalnych menedżerów

Dynamiczny wzrost krakowskiej kadry Shell w ostatnich latach sprawił, że Polska stała się dla firmy trzecim największym rynkiem w Europie pod względem skali zatrudnienia. W I kwartale 2019 roku Shell otworzył w Krakowie biurowiec Topaz, by odpowiedzieć na rosnące dynamicznie rosnącej kadry. W I półroczu 2020 ma do niego dołączyć kolejny budynek, w którego przestrzeni będzie mogło pracować kolejnych 1000 osób.

Rozwój centrum w ostatnich latach dostrzec można nie tylko po rosnącej skali zatrudnienia. Poszerzającą się rolę Shell w Krakowie widać także po dużym znaczeniu i różnorodności zadań menedżerów działających w Krakowie. Obecnie w centrum zlokalizowanych jest 70 stanowisk o globalnym zasięgu. Menedżerowie należący do tej grupy odpowiadają w strukturach Shell m.in. za operacje podatkowe, zamówienia, kontrakty, HR czy procesy IT.

W stronę zrównoważonego biznesu

Jak podkreśla Agnieszka Pocztowska, centrum stawia nie tylko na wzrost kadry i rozwój projektów, ale także działanie zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju biznesu. Oznacza to zaangażowanie zespołu m.in. w inicjatywy proekologiczne czy wsparcie lokalnej społeczności w regionie, m.in. poprzez akcje promujące bezpieczeństwo na drodze czy wspierające osoby w złej sytuacji materialnej.

Ostatnie lata w Krakowie pokazują, że skoordynowane działania władz związane z dbałością o środowisko czy lokalną społeczność to nie mrzonki i przynoszą realne efekty. Cieszy nas to, bo w Shell takie postawy wspieramy od początku działalności w Małopolsce, co doceniają nasi pracownicy. Staramy się dokładać swoją cegiełkę do kształtowania dobrego życia w Krakowie. Dlatego w minionym roku zredukowaliśmy w Shell Business Operations liczbę emitowanego przez naszych pracowników CO2 o 2 tony, o 22% zredukowaliśmy zużycie energii elektrycznej, a o 20% ilość emitowanych odpadów. Było to możliwe mimo dalszego wzrostu kadry
-– komentuje Agnieszka Pocztowska. 

20 języków, 50 narodowości

Międzynarodowa skala działalności Shell w Krakowie odzwierciedla się w jej wielokulturowej i różnorodnej kadrze. Firma zatrudnia w stolicy Małopolski około 700 cudzoziemców, reprezentujących ponad 50 narodowości, a projekty biznesowe realizowane są w 20 językach. Do zespołu w Krakowie należy ponad 30 osób z orzeczeniem niepełnosprawności. Kwestie różnorodności widoczne są także w strukturze menedżerskiej centrum - aż 67% osób zajmujących stanowiska kierownicze w Shell w Krakowie stanowią kobiety.