Przejdź do głównej treści
Oleje silnikowe Shell Helix

Oleje silnikowe Shell Helix

Rozumiemy Twoją pasję prowadzenia. Odgłos silnika, jego moc, osiągi, jazda nocą. Wiemy, dlaczego prowadzisz. Dlatego w pełni syntetyczne oleje silnikowe Shell Helix na bazie gazu ziemnego zostały opracowane, by zapewniać maksymalną wydajność silnika. Wszytko po to, abyś mógł jechać dalej.

Zalety w pełni syntetycznego oleju silnikowego Shell Helix

Czerwony Jeep z pluskiem przejeżdża przez koryto rzeki, pokazując zalety wydajnego w skrajnych temperaturach produktu.

Wydajność w skrajnych temperaturach

1000°C czy -40°C, olej Shell Helix Ultra został stworzony, by pracować w ekstremalnie skrajnych temperaturach.

Ekstremalne gorąco: Temperatura w silniku może podnieść się do ekstremum (lub może osiągnąć bardzo wysokiej temperatury) zaledwie w ciągu kilku minut. Olej smaruje turbosprężarkę, która pracuje w temperaturze sięgającej nawet 1000°C. Wysokie temperatury mogą przyspieszyć proces utleniania oleju oraz powstawania osadów, które powodują gęstnienie oleju, a co za tym idzie większe zużycie silnika i jego elementów. Wyprodukowany w Technologii Shell PurePlus, olej Shell Helix Ultra zachowuje niezmienne właściwości w ekstremalnie wysokich temperaturach pracy oraz chroni silnik. Zapewnia wyjątkową odporność na zużycie, nawet do 32% lepszą niż wymaga tego norma branżowa*

Ekstremalne zimno: Doskonały przepływ w temperaturze spadającej nawet do -40°C. Wyprodukowany w Technologii Shell PurePlus, olej Shell Helix Ultra ma niższą lepkość, która pozwala na szybszy przepływ oleju w niskich temperaturach*. Shell Helix Ultra zapewnia nawet trzykrotnie szybszy przepływ oleju przy temperaturze -40°C, co przekłada się na szybsze uruchamianie i rozgrzewanie silnika* Gęstnienie oleju spowodowane degradacją w wysokich temperaturach, może spowolnić jego przepływ w niskich temperaturach. Shell Helix Ultra zachowuje swoje właściwości w wysokich temperaturach pracy. Dzięki temu olej lepiej pracuje w niskich temperaturach. Wszytko po to, abyś mógł jechać dalej.

*W porównaniu ze specyfikacją API SN

Olej Shell Helix Ultra na bazie Technologii PurePlus

Olej Shell Helix Ultra na bazie Technologii PurePlus

Oleje silnikowe Shell Helix Ultra do samochodów osobowych zostały wytworzony z zastosowaniem wyjątkowej Technologii Shell PurePlus, w której oleje powstają z gazu ziemnego.

Zobacz różnicę w Technologii Shell PurePlus

Oleje silnikowe Shell Helix są przeznaczone nie tylko do samochodów osobowych, ale także do lekkich pojazdów użytkowych. Dlaczego warto wybrać Shell Helix do samochodów dostawczych?

  • Wyjątkowa ochrona: Zapewnia doskonałą ochronę przed zużyciem i wydłuża żywotność silnika.
  • Zwiększona wydajność1: Optymalny dla dużych przebiegów i intensywnego użytkowania – gwarantuje płynną pracę Twojego vana.
  • Oszczędność paliwa2: Formuła wspomagająca niższe zużycie paliwa, co przekłada się na realne oszczędności.
  • Sprawdzona jakość: Poparta szeroko zakrojonymi badaniami i innowacjami Shell w technologii olejów silnikowych.

1 W porównaniu ze specyfikacją API SN.

2 W oparciu o wyniki oszczędności paliwa ACEA M111 w porównaniu z olejem referencyjnym dla branży

Najlepsi wybierają Shell Helix Ultra, by jechać dalej

Czerwone Scuderia Ferrari stoi na torze wyścigowym - przykład innowacyjnej współpracy z Shell Helix Ultra

Olej Shell Helix Ultra pomaga zasilać i chronić silniki samochodów teamu Scuderia Ferrari, który uznawany jest za jeden z odnoszących największe sukcesy zespołów w historii Formuły 1™. Ferrari jest jedną z najbardziej znanych marek samochodowych na świecie. Współpraca techniczna Shell i Scuderia Ferrari należy do najdłuższych i najbardziej owocnych w świecie sportów motorowych – zarówno na torach, jak i na drodze.

Środki smarne używane w wysokoobciążonych jednostkach napędowych silników wyścigowych Scuderia Ferrari są wytwarzane na bazie tych samych baz olejowych i dodatków, które są wykorzystywane w produkcji olejów silnikowych Shell Helix Ultra w Technologii Shell PurePlus, czyli z technologii dostępnej dla klientów jeżdżących po drogach na całym świecie. Co więcej, syntetyczny olej silnikowy Shell Helix Ultra znajduje się w silniku każdego samochodu Gran Turismo, który opuszcza fabrykę Ferrari.

„Wymagania i obciążenie silników samochodów wyścigowych są niesamowite. Muszą idealnie pracować za każdym razem i przetrwać wiele wyścigów. Olej Shell Helix Ultra zapewnia ochronę i dba o pracę jednostki napędowej, dzięki czemu my możemy robić swoje na torze”. - powiedział Sebastian Vettel, kierowca Scuderia Ferrari

Oleje silnikowe Shell Helix ogólnego zastosowania

Oleje silnikowe Shell Helix ogólnego zastosowania

Dowiedz się więcej o olejach silnikowych Shell Helix ogólnego zastosowania.

Dowiedz się więcej

Olej do samochodu

Ilość olejów samochodowych dostępnych na rynku sprawia, że znalezienie wśród nich odpowiedniego urasta do rangi prawdziwego wyzwania. Oczywiście, w rekomendacjach producenta pojazdu znajdziesz wskazówki dotyczące lepkości, ale jak wybrać odpowiedni produkt spomiędzy ofert od rozmaitych producentów?

W przypadku tak ważnego środka najlepiej postawić na jakość i sprawdzoną firmę, wybierając silnikowy olej do samochodu z oferty Shell. Odpowiednio dobrany produkt, w połączeniu z regularną konserwacją pozwala znacznie wydłużyć żywotność pojazdu!

Silnikowe oleje do samochodów osobowych – syntetyczny, półsyntetyczny lub mineralny

Pomijając ilość produktów dostępnych na rynku, dodatkową trudnością w wyborze oleju jest fakt, że środki tego typu dzielą się na trzy kategorie – oleje syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne. Zrozumienie różnic między nimi pozwoli Ci dobrać olej najlepiej odpowiadający wymaganiom silnika i warunkom jazdy.

  • Oleje syntetyczne, do których zaliczają się produkty Shell, uznawane są za środki smarne o najwyższej jakości spośród wszystkich rodzajów olejów. Są w stanie zachować swoje właściwości w znacznie wyższych wartościach temperatury niż oleje półsyntetyczne i mineralne.
  • Półsyntetyczne oleje wykazują się lepszymi właściwościami niż oleje mineralne i zapewniają dobrą ochronę silnika. Są przy tym bardziej przystępne cenowo niż oleje syntetyczne. Aspekt ekonomiczny sprawia, że często decydują się na nie właściciele pojazdów o wyższym przebiegu.
  • Oleje mineralne, pomimo rozwoju technologii i znacznej poprawy jakości najczęściej zaleca się w przypadku starszych silników, które – ze względu na duże zużycie – pobierają więcej olejów niż nowsze urządzenia.

Maksymalna ochrona silnika – korzyści, jakie zapewnia silnikowy olej Shell do samochodu osobowego

Środki smarne produkowane przez Shell sprawiają, że silniki samochodów pozostają w doskonałej kondycji ze względu na to, że olej skutecznie chroni je przed zużyciem, nawet w ekstremalnych warunkach eksploatacji. Oleje do samochodów Shell z łatwością zachowują swoje właściwości w szerokim zakresie temperatury od 100°C (wartość osiągana przez pracującą turbosprężarkę) do -40°C.

Zaawansowana technologia Shell PurePlus jest dodatkową gwarancją, że olej utrzyma swoją lepkość i właściwości podczas dużego obciążenia mechanicznego i termicznego. Ta technologia sprawia, że parametry reologiczne oleju zachowane są na stałym poziomie w funkcji dostarczanego ciepła. Gwarantuje także odpowiednią pompowalność oleju przy niskiej wartości temperatury. Dzięki temu silnik szybciej osiąga temperaturę roboczą – nawet zimą.

Z drugiej strony, w skrajnie niskich wartościach temperatury, niewielka lepkość sprawia, że prędkość przepływu oleju jest wyższa niż w przypadku innych produktów. Ta właściwość chroni silnik przed zużyciem wywołanym opóźnionym smarowaniem w warunkach zimowych.

O jakości olejów Shell świadczy również współpraca firmy z najsławniejszymi markami na świecie. Do tego grona należą Scuderia Ferrari, BMW Motorsport oraz Maserati. Technologia Shell PurePlus, która do niedawna stosowana była wyłącznie dla wysokoobciążonych silników stosowanych w pojazdach wyścigowych jest dostępna dla wszystkich silników samochodowych!

Klasy lepkości i normy API w olejach do aut osobowych

Klasyfikacja oleju pod względem lepkości jest kluczowa dla jego przepływu w różnych temperaturach. To właśnie ta cecha wpływa na to, z jaką łatwością olej przepływa przez magistralę olejową silnika. Im wyższa lepkość, tym napięcie powierzchniowe cząstek oleju jest większe, a tym samym prędkość przepływu oleju jest mniejsza.

Klasę lepkości oleju silnikowego oznacza się zgodnie z normami SAE (Society Automotive Engineers). Obejmuje ona 14 stopni lepkości podzielonych na dwie grupy – zimową i letnią.

Klasyfikacja zimowa obejmuje wartości od 0W do 25W. Określa maksymalną lepkość oleju w niskich wartościach temperatury oraz granicę pojmowalności oleju.

Letnie oznaczenia wynoszą od 8 do 60. Oznaczają lepkość oleju w wysokich wartościach temperatury. W tym również minimalną i maksymalną lepkość cieczy w 100°C i minimalną lepkość w 150°C, pod obciążeniem.

Korzystając z tej klasyfikacji, kierowcy mogą wybrać olej dopasowany do wymagań zdefiniowanych przez producenta danego silnika oraz warunków eksploatacji silnika (zmiennego obciążenia oraz warunków klimatycznych).

Wybierając olej, warto wziąć pod uwagę normy API. To standard opracowany przez Amerykański Instytut Petrochemiczny (American Petroleum Institute) do określania przeznaczenia olejów, podzielony na dwie kategorie:

  • S – oznacza olej silnikowy z przeznaczeniem do silników o zapłonie iskrowym (na benzynę)
  • C – oleje dedykowane do silników wysokoprężnych

Pierwsza litera oznacza typ silnika, a następne – konkretny standard. Im dalsza litera alfabetu, tym nowsza i bardziej zaawansowana kategoria oleju.

FAQ

Jaki olej do samochodu osobowego wybrać?

Wybór oleju silnikowego zależy przede wszystkim od typu silnika, klasyfikacji lepkości, normy jakości, przebiegu auta i w końcu wymogów producenta. Na olejach znajdziesz odpowiednie oznaczenia – S dla silników benzynowych i C dla silników wysokoprężnych (diesel). Dotyczy to również norm i klasyfikacji.

Przebieg auta wpływa na typ oleju. Do nowszych pojazdów warto wybierać oleje syntetyczne. Z kolei w przypadku starszych silników, o dużym spalaniu, bardziej ekonomicznym, chociaż nie tak efektywnym wyborem, będą oleje mineralne. W sprzedaży dostępne są również oleje półsyntetyczne, które mają lepsze właściwości niż mineralne. Często są wybierane przez właścicieli pojazdów o umiarkowanym przebiegu. Optymalnym rozwiązaniem będzie skorzystanie z narzędzia doboru olejów LubeMatch, który wskaże produkty najlepiej dopasowane do Twojego pojazdu.

Jak dolać olej do samochodu bez pomocy mechanika?

Możesz dolać olej bez pomocy mechanika. W tym celu:

  • Sprawdź poziom oleju zrób to przed uruchomieniem silnika. Jeśli wcześniej korzystałeś z pojazdu, poczekaj, aż silnik ostygnie. Ciecz powinna osiąść na dnie,
  • Znajdź bagnet do pomiaru oleju – otwórz maskę i zlokalizuj miernik. Na ogół ma żółtą lub czerwoną końcówkę. Może też być oznaczony napisem „OIL”. (*W nowoczesnych pojazdach wyposażonych w odpowiednie czujniki mierzące poziom i jakość oleju bagnet nie będzie potrzebny.)
  • Wyczyść końcówkę miernika – wyjmij bagnet i wytrzyj jego końcówkę za pomocą szmatki lub ręcznika papierowego. Następnie ponownie włóż miernik na jego miejsce, bez przekręcania go, wyjmij i odczytaj poziom oleju. Powinien on znajdować się pomiędzy jego wartością minimalną i maksymalną,
  • Uzupełnij olej do właściwego poziomu, jeśli wskaźnik pokazuje wartość bliżej minimum. Możesz to zrobić w przypadku, gdy olej jest stosunkowo świeży lub gdy samochód nie osiągnął określonego przebiegu.

Czym się różnią oleje samochodowe syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne?

Oleje te różnią się przede wszystkim składem.

  • Oleje syntetyczne powstają na chemicznie opracowanych bazach. Mają jednolitą strukturę molekularną oraz wysoką trwałość.
  • Oleje półsyntetyczne łączą bazy chemiczne i mineralne. Dzięki temu mają podobne właściwości do syntetyków i niższą cenę – ale także niższą trwałość.
  • Oleje mineralne – powstają w wyniku destylacji ropy naftowej. Są najtańsze, ale również najmniej odporne na zanieczyszczanie i utlenianie.