Przejdź do głównej treści

Shell Advance 4T Ultra 10W-40

Packshot of Shell Advance 4T Ultra 10W-40

Syntetyczny olej zapewniający maksymalne osiągi czterosuwowych silników motocyklowych, pracujących w warunkach najwyższych obciążeń. Olej polecany do silników motocykli wyścigowych. W wyniku zastosowania Technologii Shell PurePlus, z gazu naturalnego otrzymano czysta bazę olejową, która nie zawiera żadnych zanieczyszczeń występujących w ropie naftowej. Zastosowany nowoczesny pakiet dodatków uszlachetniających zapobiega kumulowaniu się cząstek zanieczyszczeń i tworzeniu osadów. Olej Shell Advance 4T Ultra jest bardzo odporny na warunki ścinające występujące w wysokoobrotowych silnikach. Jego niska odparowalność znacznie poprawia chłodzenie silnika. Nowoczesna baza syntetyczna GTL daje trwały i wytrzymały film smarny dzięki doskonałej odporności chemicznej na utlenianie.

  • Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy.
  • Najwyższa czystość silnika przy jego maksymalnych temperaturach pracy.
  • Używany i rekomendowany na całym świecie przez zespoły Ducati.
  • Przewyższa specyfikacje: API - SN i JASO MA2.

Pobierz ulotkę Shell Advance (PDF, 2 MB)

Shell Advance 4T Ultra 10W-40 to zaawansowany syntetyczny olej silnikowy stworzony dla motocyklistów, którzy potrzebują ochrony silnika w najtrudniejszych warunkach. Opracowany na bazie rewolucyjnej technologii Shell PurePlus, która przekształca gaz ziemny w czystą bazę olejową, gwarantuje niespotykaną dotąd wydajność, ochronę i czystość czterosuwowych silników motocyklowych. Niezależnie czy jeździsz sportowo, czy cenisz sobie codzienną niezawodność – ten olej zapewni Twojemu motocyklowi wydajność, na której możesz polegać.

Shell Advance 4T Ultra 10W-40 – idealny wybór dla motocykli o wysokich osiągach

Shell Advance 4T Ultra 10W-40 został stworzony z myślą o wymagających silnikach motocyklowych pracujących w ekstremalnych warunkach. Jego zaawansowana formuła dostarcza wyjątkową ochronę nawet przy najwyższych obrotach i temperaturach, co czyni go świetnym wyborem do motocykli sportowych i wyścigowych.

  • Zapewnia stabilny film olejowy, który skutecznie chroni wszystkie elementy silnika, nawet podczas intensywnej jazdy.
  • Niska odparowalność znacznie poprawia efektywność chłodzenia, co przekłada się na lepszą wydajność silnika i jego dłuższą żywotność.

Dzięki wskaźnikowi lepkości 163, olej do motocykla Shell Advance 4T Ultra 10W-40 zachowuje swoje właściwości w szerokim zakresie temperatur pracy, zapewniając optymalną ochronę od momentu rozruchu do pełnego obciążenia silnika. Zakres temperatur pracy od -33°C do ponad 230°C gwarantuje niezawodność w każdych warunkach atmosferycznych.

Maksymalna ochrona przed osadami i zanieczyszczeniami w silniku

Dobry olej do motocykla to taki, który utrzymuje silnik w czystości przez cały okres eksploatacji pomiędzy wymianami. Jednym z najważniejszych wyróżników oleju Shell Advance 4T Ultra 10W-40 jest właśnie jego zdolność do utrzymania wyjątkowej czystości silnika. Dzięki specjalnie opracowanej technologii dodatków detergentowych Shell zapobiega on skutecznie sklejaniu się cząstek zanieczyszczeń i tworzeniu osadów, nawet przy najwyższych temperaturach pracy.

Czysty silnik to nie tylko gwarancja dłuższej żywotności, ale również optymalna wydajność i lepsza reaktywność. Zminimalizowanie ilości osadów zapewnia płynniejszą pracę wszystkich elementów, co przekłada się na wyraźnie odczuwalne zmniejszenie drgań i głośności podczas jazdy.

Nowoczesna formuła Shell Advance 4T Ultra 10W-40

To, co wyróżnia Shell Advance 4T Ultra 10W-40 na tle konkurencji to rewolucyjna technologia Shell PurePlus. W przeciwieństwie do tradycyjnych olejów bazowych otrzymywanych z ropy naftowej olej ten jest tworzony w procesie, w którym z gazu ziemnego otrzymuje się wyjątkowo czystą bazę olejową, praktycznie pozbawioną zanieczyszczeń typowych dla tradycyjnych metod produkcji.

Baza olejowa GTL (Gas-to-Liquid) charakteryzuje się doskonałą odpornością chemiczną na utlenianie, co zapewnia trwały i wytrzymały film smarny w całym okresie eksploatacji. W połączeniu z nowoczesnymi dodatkami uszlachetniającymi, stworzonymi specjalnie dla silników motocyklowych, olej ten oferuje niespotykaną dotąd wydajność i ochronę.

Olej silnikowy do motocykla 10W-40 oferuje doskonałe właściwości w zakresie ochrony silnika motocylkowego z mokrym sprzęgłem i zintegrowaną skrzynią biegów, co jest szczególnie ważne w motocyklach, gdzie olej silnikowy smaruje również te elementy. Shell Advance 4T Ultra 10W-40 zapewnia płynną i precyzyjną zmianę biegów oraz optymalne przeniesienie mocy, bez poślizgów sprzęgła.

Spełniając wymagania specyfikacji API SN oraz JASO MA2, olej ten gwarantuje najwyższy poziom wydajności i ochrony nawet w najbardziej wymagających warunkach.

Partner Ducati – rekomendacja światowego lidera motocykli

Najlepsi stawiają na Shell Advance 4T Ultra 10W-40. Opinie ekspertów potwierdzają również sportowcy, a olej ten jest oficjalnie używany i rekomendowany przez zespoły Ducati na całym świecie.​​ To najlepsze świadectwo jego jakości i wydajności. Współpraca z legendą motocyklowego świata pozwoliła na stworzenie oleju, który spełnia najbardziej wyśrubowane wymagania stawiane przez inżynierów i kierowców wyścigowych.

Nieważne, czy jeździsz na sportowym Ducati, czy na innym modelu motocykla – olej do motocykla 4T 10W-40 od Shell zapewni Twojemu silnikowi ochronę i wydajność godną wyścigowego toru. Jego zaawansowana formuła została przetestowana w najbardziej wymagających warunkach rajdowych, co gwarantuje niezawodność w każdej sytuacji.

FAQ

Jaki olej do motocykla wybrać?

Kieruj się przede wszystkim zaleceniami producenta pojazdu dotyczącymi klasy lepkości (np. olej do motocykla 10W-40) i specyfikacji (np. API SN, JASO MA2).

  • Dla czterosuwowych motocykli sportowych i wysokowydajnych polecany jest olej syntetyczny, jak Shell Advance 4T Ultra 10W-40, który zapewnia doskonałą ochronę przy wysokich obrotach i temperaturach.
  • Dla starszych lub mniej wymagających silników wystarczający może być olej półsyntetyczny.

Pamiętaj, że olej motocyklowy musi być kompatybilny z mokrym sprzęgłem i skrzynią biegów, co odróżnia go od olejów samochodowych.

Co ile wymieniać olej do motocykla?

Olej w motocyklu należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Przy intensywnej eksploatacji (jazda sportowa, częste jazdy na krótkich dystansach) zaleca się częstszą wymianę.

Dla olejów syntetycznych wysokiej jakości, jak Shell Advance 4T Ultra 10W-40, można stosować trochę dłuższe okresy wymiany, jednak nie powinny one przekraczać zaleceń producenta motocykla. Regularną wymianę oleju zawsze warto połączyć z wymianą filtra.

Olej syntetyczny czy półsyntetyczny do motocykla?

Olej syntetyczny, jak Shell Advance 4T Ultra 10W-40, oferuje najwyższy poziom ochrony i wydajności, szczególnie w ekstremalnych warunkach pracy silnika. Jest stworzony do motocykli sportowych, nowych i wysokowydajnych, zapewniając lepszą ochronę przed zużyciem, wyższą stabilność termiczną i dłuższą żywotność.

Olej półsyntetyczny stanowi kompromis między ceną a wydajnością, będąc dobrym wyborem dla starszych silników i do codziennej jazdy.

Dla motocykli eksploatowanych intensywnie lub w trudnych warunkach, olej syntetyczny będzie zazwyczaj lepszym wyborem dzięki swojej większej odporności na degradację.

Czy można wlać olej samochodowy do motocykla?

Stanowczo nie zaleca się stosowania oleju samochodowego w motocyklach. Oleje motocyklowe, takie jak Shell Advance 4T Ultra 10W-40, są specjalnie formułowane z uwzględnieniem specyfiki silników motocyklowych, które często dzielą olej z mokrym sprzęgłem i skrzynią biegów.

  • Oleje samochodowe zawierają modyfikatory tarcia, które mogą powodować poślizg sprzęgła motocyklowego.
  • Ponadto, silniki motocyklowe pracują na wyższych obrotach i temperaturach niż samochodowe, wymagają więc specjalnej ochrony, której mogą nie zapewnić oleje samochodowe.

Użycie niewłaściwego oleju może prowadzić do uszkodzenia silnika, sprzęgła i skrzyni biegów.

Rekomendowane treści

Powyższa charakterystyka produktowa jest typowa dla obecnej produkcji. Przyszłe partie produkcyjne będą spełniać specyfikacje produktowe Shell, niemniej mogą wystąpić pewne odchylenia od w/w wartości średnich.