Przejdź do głównej treści
Rolnik zbierający bele siana traktorem na swojej farmie

Środki smarne dla rolnictwa

Naszą misją jest wspieranie rolnictwa poprzez zaufane i wysokowydajne środki smarne.

Sukces Twojego gospodarstwa zależy od wydajności sprzętu. Dlatego Shell oferuje wysokowydajne środki smarne zaprojektowane tak, aby Twoje maszyny działały niezawodnie, nawet w najtrudniejszych warunkach polowych. Od oleju do traktorów, przez olej do kombajnów, siewników, przekładni rozsiewaczy, po osprzęt i wiele więcej — mamy wszystko, czego potrzebujesz do pracy w rolnictwie.

Poznaj nasze środki smarne do zastosowań w rolnictwie

Koła zębate skrzyni biegów w sprzęcie rolniczym – logo Shell Spirax

Oleje przekładniowe dla rolnictwa

Shell Spirax to gama olejów do mostów, przekładni i skrzyń biegów.

Oleje Shell Spirax zapewniają maksymalną ochronę i wydajność mostów w traktorach, kombajnach i maszynach zbierających. Bez odpowiedniego środka smarnego może dojść do mikropittingu i zużycia, co prowadzi do wysokich kosztów konserwacji i przestojów.

Oleje przekładniowe Shell Spirax chronią przed utlenianiem i osadami, zapewniając czystość, skuteczne uszczelnienie i długą żywotność wszystkich kluczowych komponentów sprzętu rolniczego, takiego jak traktory, kombajny, maszyny zbierające, urządzenia do transportu i przeładunku materiałów, w tym wózki widłowe i ładowarki teleskopowe.

Centrum wiedzy

Broszura produktów i usług

Środki smarne Shell dla rolnictwa - broszura

Dowiedz się więcej o środkach smarnych Shell do zastosowań w rolnictwie – zawierających zaawansowane formulacje, innowacyjne oleje bazowe i dodatki poprawiające wydajność.

Pobierz (EN) (PDF)
Broszura produktów i usług

Gama produktów Shell Rimula - broszura

Poznaj ofertę produktów Shell Rimula – innowacyjnych olejów silnikowych do silników wysokoprężnych, zaprojektowanych z myślą o zróżnicowanych wymaganiach sprzętu.

Pobierz (EN) (PDF)
Broszura produktów i usług

Gama produktów Shell Spirax - broszura

Poznaj oleje do mostów, przekładni i automatycznych skrzyń biegów Shell Spirax. Zaprojektowane do zastosowań w trudnych warunkach, zapewniają niezawodność, wydajność i optymalne koszty.

Pobierz (EN) (PDF)

Usługi

Shell LubeAdvisor

Usługa LubeAdvisor została stworzona w celu zapewnienia, że zawsze stosowany jest właściwy olej Shell. Jej celem jest ulepszenie stosowanej gospodarki smarowniczej oraz konserwacji urządzeń i pojazdów. Umożliwia osiągnięcie znaczących korzyści poprzez zwiększenie wydajności, ograniczenie przestojów, a w efekcie, zwiększenie konkurencyjności firmy.

Usługa Shell LubeAdvisor jest realizowana przez wysoce wykwalifikowanych doradców technicznych: pracowników wsparcia technicznego w biurze oraz przez specjalistów technicznych pracujących w terenie.

Czytaj więcej

Opinie klientów

LoginEKO DOO

Dowiedz się, jak firma LoginEKO DOO osiągnęła 3% redukcję kosztów konserwacji, przechodząc na olej silnikowy Shell Rimula R6 LM 10W-40.

Czytaj więcej (EN) (PDF)
Matijevic Agrar

Dowiedz się, jak firma Matijevic Agrar osiągnęła 35% redukcję kosztów konserwacji, przechodząc na olej silnikowy Shell Rimula R5 E 10W-40.

Czytaj więcej (EN) (PDF)
Matijevic Agrar

Dowiedz się, jak firma Matijevic Agrar osiągnęła 48% redukcję kosztów konserwacji, przechodząc na olej silnikowy Shell Rimula R6 LM 10W-40.

Czytaj więcej (EN) (PDF)
Silvia 7 Ltd.

Zobacz, dlaczego firma Silvia 7 Ltd. zdecydowała się na przejście na oleje silnikowe Shell Rimula R4 L 15W-40, Rimula R5 LM, R6 LM oraz olej przekładniowy Shell Spirax S4 TXM UTTO.

Obejrzyj wideo (EN)

Dowiedz się, jak nasza gama środków smarnych może zwiekszyć wydajność Twojej działalności

Usprawnij produkcję rolną z olejami Shell

Transkrypcja

Tytuł: Dobór odpowiednich środków smarnych dla maszyn rolniczych

Długość filmu: 45 sekund

Opis: Animowany film pokazujący jakie środki smarne Shell są stosowane w różnych częściach maszyn rolniczych i jakie korzyści zapewniają.

Dobór odpowiednich środków smarnych dla maszyn rolnych: Opis Filmu

[Muzyka w tle]

Lekka, futurystyczna ścieżka dźwiękowa grana w średnim tempie.

[Sekwencja Filmu]

Kamera umieszczona na ziemi na polu, patrząca na czerwony traktor jadący w jej kierunku, jakby chciał przejechać po kamerze.

[Wyświetlenie tekstu]

Dobór odpowiednich środków smarnych jest kluczowy dla Twoich maszyn.

Wprowadzenie

[Obraz]

Materiał filmowy zostaje zastąpiony modelem 3D czerwonego traktora z żółtymi kołami i żółtym dachem na białym tle. Kamera obraca się do ¾ przedniego widoku ciągnika, pokazując wciąz obracające się koła ciągnika.

[Wyświetlenie tekstu]

Opracowaliśmy gamę środków smarnych które pomogą utrzymać Twoje maszyny w doskonałym stanie technicznym, co pozwoli Ci skupić się na swoim gospodarstwie.

Gama produktów Shell Rimula

[Obraz]

Kamera zbliża się do silnika ciągnika, a przezroczystość nadwozia zwiększa się, dając widok rentgenowski silnika. Widzimy podświetlony silnik traktora, a na ekranie pojawia się tekst.

[Wyświetlenie tekstu]

Gama produktów Shell Rimula

Zapewnia doskonałą ochronę przed zużyciem i zapobiega powstawaniu w silniku osadów, pomagając zwiększyć wydajność nawet w szczycie sezonu żniwnego.

Gama produktów Shell Spirax T

[Obraz]

Kamera cofa się i przesuwa wzdłuż podstawy ciągnika. Elementy przekładni ciągnika są podświetlone.

[Wyświetlenie tekstu]

Gama produktów Shell Spirax T

Chroni podzespoły przekładni, ma specjalne właściwości cierne, zapewniające płynną i cichą pracę, cechuje ją wysoka płynność oraz dobra odporność na utlenianie.

Gama produktów Shell Gadus

[Obraz] Kamera przesuwa się na koła. Łożyska kół ciągnika są podświetlone.

[Wyświetlenie tekstu]

Gama produktów Shell Gadus

Chroni łożyska, sworznie i tuleje przed korozją w mokrych i brudnych warunkach dzięki swojej odporności na wymywanie, lepszej ochronie przed zużyciem i długiej żywotności smaru.

[Obraz] Kamera przesuwa się na tył ciągnika.

Sworznie i tuleje ciągnika są podświetlone wraz z dodatkowym osprzętem w postaci pługa.

Gama produktów Shell Tellus

[Obraz]

Kamera cofa się, aby pokazać więcej całości osprzętu pługa. Układy hydrauliczne ciągnika i pługa są podświetlone.

[Wyświetlenie tekstu]

Gama produktów Shell Tellus

Chroni układy hydrauliczne, zapewnia wydajność układu i dłuższą żywotność dzięki zwiększonej stabilności.

Karta końcowa i wezwanie do działania

[Obraz]

Model 3D ciągnika zanika, odsłaniając fragment nagrania z drona przedstawiającego ciągniki i kombajny na polu, widok z lotu ptaka. Pojazdy poruszają się od prawej do lewej strony ekranu i widzimy kombajn wrzucający plony do przyczepy traktora.

[Wyświetlenie tekstu]

Dowiedz się, w jaki sposób środki smarne firmy Shell mogą pomóc Ci w bardziej wydajnej produkcji rolnej ze strony www.shell.pl/rolnictwo

[Obraz] Pojawia się karta końcowa przedstawiająca Shell Pecten z wyświetlonym pod nim napisem "Powering Progress".

Zobacz video na temat roli oleju w utrzymaniu pojazdów i maszyn rolniczych w dobrej kondycji.

Webinar Agri

Transkrypcja

Tytuł: Webinarium Shell – Smary do maszyn rolniczych

Czas trwania: 24 minuty i 36 sekund

Opis i asortyment smarów rolniczych Shell oraz eksperckie wyjaśnienie, w jaki sposób wspierają one działalność rolniczą

Webinarium Shell – Smary do maszyn rolniczych (transkrypcja)

[Muzyka w tle - radosna, podnosząca na duchu muzyka odtwarzana podczas sekwencji wideo]

[Film pokazujący z drona budynki gospodarcze z wiatrakami w tle]

[Nagranie z drona zielonego traktora jadącego drogą między zielonymi polami]

[Widok z przodu czerwonego traktora i zielonego traktora zaparkowanych w oficynie]

[Rolnik podchodzi do kamery między maszynami rolniczymi zaparkowanymi w budynku gospodarczym]

[Rolnik siedzi w kabinie jadącego ciągnika]

[Nagranie z drona zielonego traktora poruszającego się po drodze między zielonymi polami]

[Widok z lotu ptaka zielonego traktora jadącego drogą przez wieś]

[Zbliżenie na trybiki w działaniu]

[Zbliżenie na gniazdo dwóch bocianów z budynkami gospodarczymi i wiatrakami w tle]

[Muzyka cichnie]

[Animacja - białe tło z logo Shell i czerwonym tekstem]

[Wyświetlany tekst:]

{Powłoka webinaru}

{Smary do maszyn rolniczych}

 

{Wprowadzenie}

[Mariusz Jagodziński, Kierownik ds. Klientów Hurtowych w Dywizji Naftowej Shell Polska, stoi w budynku gospodarczym. Ma na sobie koszulkę z logo Shell. W tle widać czerwony traktor i zielony traktor.]

Mariusz Jagodziński

{Witam wszystkich! Zapraszamy na spotkanie, porozmawiamy o smarach do maszyn rolniczych. Sprawny traktor lub ładowarka są niezbędne do wykonywania większości zadań w gospodarstwie.}

[Średnie zbliżenie na twarz Mariusza Jagodzińskiego]

Mariusz Jagodziński

{Niektóre prace, zwłaszcza w terenie, muszą być wykonywane w optymalnych ramach czasowych. To dlatego okres pracy w polu dla rolników jest zawsze intensywnym czasem.}

[Wróć do ujęcia Mariusza Jagodzińskiego z traktorami w tle.]

Mariusz Jagodziński

{Odpowiednie przygotowanie maszyn rolniczych na te dni zmniejsza usterki i obniża koszty eksploatacji. Przed rozpoczęciem sezonu warto sprawdzić stan maszyn rolniczych i ich konserwację. W trakcie naszego filmu podpowiemy Ci, na co zwrócić szczególną uwagę, aby uniknąć kłopotliwych awarii podczas prac terenowych.}

[Animowana stopka z tekstem, biały pasek z żółtym akcentem, pojawiający się - a następnie znikający po prawej stronie ekranu.]

{Mariusz Jagodziński, Kierownik ds. Klientów Hurtowych, Dywizja Olejów, Shell Polska}

Mariusz Jagodziński

{Nazywam się Mariusz Jagodziński. Pracuję jako menedżer ds. klientów hurtowych w Dywizji Olejowej Shell Polska, a także odpowiadam za współpracę z dystrybutorami środków smarnych. Będę miał przyjemność przewodniczyć naszemu spotkaniu.}

[Pełny ekran; żółta animacja z konturem logo Shell]

{Wprowadzenie do tematu webinaru i oferty rolniczej Shell}

[Mariusz Jagodziński w oficynie, w tle traktory.]

{Mariusz Jagodziński}

{Opłacalność rolnictwa jest coraz trudniejsza do osiągnięcia. Dlatego tak ważne staje się dla rolników utrzymanie kosztów na jak najniższym poziomie. Ważnym składnikiem kosztów jest park maszynowy i jego wydajność.}

[Sekwencja różnych ujęć maszyn rolniczych.]

Mariusz Jagodziński

{Jeśli chodzi o wybór maszyn, wszystko zależy od profilu, wielkości gospodarstwa i potencjału finansowego. Z kolei na trwałość i wydajność maszyn rolniczych bardzo istotny wpływ ma jakość stosowanych środków smarnych. Dla wielu użytkowników jest to oczywiste, ale pozostaje pytanie: jak wybrać konkretne oleje i smary, ocenić ich jakość i potencjalne korzyści, a także wziąć pod uwagę ich stosunek jakości do ceny?}

[Mariusz Jagodziński w oficynie, w tle traktory.]

Mariusz Jagodziński

{Jednym z najlepszych rozwiązań jest stosowanie produktów, których jakość została zweryfikowana przez producentów maszyn.}

[Animowana stopka z tekstem, biały pasek z żółtym akcentem, pojawiający się - a następnie znikający po prawej stronie ekranu.]

{Aprobaty i certyfikaty głównych producentów}

[Średnie zbliżenie na twarz Mariusza Jagodzińskiego]

[Animowana stopka z tekstem, biały pasek z żółtym akcentem, pojawiający się - a następnie znikający po prawej stronie ekranu.]

{Współpraca z producentami pojazdów i maszyn}

Mariusz Jagodziński

{Smary oferowane przez Shell są wynikiem współpracy z największymi producentami części zamiennych i maszyn rolniczych,}

[Mariusz Jagodziński w oficynie, w tle traktory. Po lewej stronie ekranu pojawia się biały prostokąt, na tle którego wyświetlane są nazwy firm wymienionych przez Mariusza Jagodzińskiego.]

[Wyświetlany tekst:]

{Deutz-Fahr}

{Massey Ferguson}

{John Deere}

{Sprawa / New Holland}

{Kubota}

{AGCO}

{ZF}

Mariusz Jagodziński

{w tym: Deutz-Fahr, Massey Ferguson, John Deere, Case New Holland, Kubota, AGCO i ZF. Wszystkie pomyślnie przeszły rygorystyczne testy i są używane na całym świecie.}

[Średnie zbliżenie na twarz Mariusza Jagodzińskiego]

{Nasza szeroka gama smarów do pojazdów i maszyn rolniczych obejmuje mineralne,}

[Pełny ekran; połączenie animacji i filmu przedstawiające ciągnik i kombajn zbożowy na polu. Logo Shell i nazwa linii produktów Rimula są pokazane w prawym dolnym rogu.]

Mariusz Jagodziński

{półsyntetyczne i syntetyczne oleje silnikowe Shell Rimula,}

[Pełny ekran; połączenie animacji i filmu pokazujące kombajn zbożowy na polu o zachodzie słońca i naukowców pracujących w laboratorium. Logo Shell i nazwa linii produktów Spirax są pokazane w prawym dolnym rogu.]

Mariusz Jagodziński

{oleje do mostów napędowych, skrzyń biegów i oleje do skrzyń biegów Shell Spirax}

[Pełny ekran, połączenie animacji i filmu przedstawiającego widok z lotu ptaka na maszyny rolnicze na polu i zbliżenie w kabinie. Logo Shell i nazwa linii produktów Spirax są pokazane w prawym dolnym rogu.]

Mariusz Jagodziński

{Muszla Spirax}

[Pełny ekran, połączenie animacji i filmu przedstawiające z lotu ptaka maszyny rolnicze na polu oraz rolnika stojącego na polu z maszynami rolniczymi w tle. Logo Shell i nazwa linii produktów Gadus są pokazane w prawym dolnym rogu.]

Mariusz Jagodziński

{a także smary Shell Gadus.}

[Mariusz Jagodziński w oficynie, w tle traktory.]

Mariusz Jagodziński

{Porozmawiamy o nich więcej później.}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

{Wprowadzenie gościa}

[Mariusz Jagodziński w oficynie, w tle traktory.]

Mariusz Jagodziński

{Jak pokazują nasze badania, niektórzy rolnicy zdają sobie sprawę z tego, że dbałość o traktory i maszyny przekłada się na większą wydajność i większe zyski. Jednocześnie prawie połowa z nich przyznaje, że zanim dojdzie do awarii lub awarii, traktuje konserwację sprzętu jako drugorzędną.}

[Średnie zbliżenie na twarz Mariusza Jagodzińskiego]

Mariusz Jagodziński

{Jednak koszty niezbędnych napraw często znacznie przewyższają oszczędności wynikające z wyboru tańszego oleju lub tańszego smaru.}

[Mariusz Jagodziński w oficynie, w tle traktory.]

{Aby porozmawiać o tym, dlaczego warto inwestować w wydajność i niezawodność maszyn rolniczych}

[Wideo gościa webinaru Mariusza Błaszkiewicza w kabinie maszyny rolniczej na polu.]

[Film przedstawiający zielony traktor wjeżdżający do budynku gospodarczego]

[Filmik z Mariuszem Błaszkiewiczem wysiadającym z traktora]

Mariusz Jagodziński

{dzisiaj odwiedziliśmy Pana Mariusza Błaszkiewicza, właściciela gospodarstwa rolnego położonego pod Toruniem. Mariusz prowadzi gospodarstwo od 30 lat.}

[Średnie zbliżenie na twarz Mariusza Jagodzińskiego]

Mariusz Jagodziński

{Od około 20 lat traktory i inne maszyny używane w gospodarstwie Mariusza są smarowane smarami Shell.}

[Mariusz Jagodziński i Mariusz Błaszkiewicz stoją obok siebie w oficynie. W tle widać traktory i inne maszyny rolnicze.]

Mariusz Jagodziński

{Witaj Mariusz!}

Mariusz Błaszkiewicz

{Dzień dobry!}

Mariusz Jagodziński

{Jak Pan/Pani zapatruje się na serwisowanie maszyn rolniczych?}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

[Mariusz Błaszkiewicz standing in an outbuilding.]

[Animowana stopka z tekstem, biały pasek z żółtym akcentem, pojawiający się - a następnie znikający po prawej stronie ekranu]

[Wyświetlany tekst:]

{Mariusz Błaszkiewicz, właściciel gospodarstwa rolnego pod Toruniem}

Mariusz Błaszkiewicz

{Dla rolnika sezonowy przegląd techniczny każdej maszyny lub pojazdu powinien być uważany za konieczność. Warto co roku sprawdzać zużycie każdej części i zdecydować, czy należy je wymienić, czy nie. Jeśli stwierdzisz, że musisz przeprowadzić remont lub jakąś poważną naprawę, z pewnością nie należy tego odkładać na później. Jeśli rolnik chce, aby jego maszyna pracowała wydajnie przez długi czas, bezwzględnie musi regularnie sprawdzać poziom płynu eksploatacyjnego}

[Wideo: traktory w oficynie.]

Mariusz Błaszkiewicz

{i uzupełnij smary.}

[Średnie zbliżenie Mariusza Błaszkiewicza mówiącego wprost do kamery]

Mariusz Błaszkiewicz

{Brak odpowiedniego smarowania może doprowadzić do uszkodzenia np. łożysk, silnika, układu hamulcowego, a to z kolei oznacza długie i kosztowne przestoje, nie wspominając o wydatkach, które trzeba będzie ponieść na naprawy.}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

{Wprowadzenie eksperta Shell}

[Mariusz Jagodziński w oficynie, w tle traktory.]

Mariusz Jagodziński

{Wszyscy wiemy, że olej silnikowy, olej do mostów napędowych, olej przekładniowy i smary mają kluczowe znaczenie dla bezawaryjnej pracy maszyn rolniczych.}

[Średnie zbliżenie na twarz Mariusza Jagodzińskiego]

Mariusz Jagodziński

{Wiedzą na ten temat podzieli się Cezary Wyszecki, doradca techniczny Shell Polska. Zacznijmy od serca każdego traktora, a mianowicie od silnika.}

[Wideo: seria ujęć przedstawiających Mariusza Błaszkiewicza wykonującego serwis oleju na traktorze.]

[W tle słychać głos Mariusza Jagodzińskiego.]

{Cezary, co jest kluczowe w serwisie olejowym do ciągników i co sprawia, że oleje Shell Rimula wyróżniają się z tłumu innych produktów dostępnych na rynku?}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

{Prezentacja produktu specjalistycznego: Shell Rimula}

[Średnie zbliżenie na Cezarego Wyszeckiego stojącego w oficynie. Obok niego, na podwyższeniu, znajduje się produkt Shell Rimula.]

[Animowana stopka z tekstem, biały pasek z żółtym akcentem, pojawiający się - a następnie znikający po prawej stronie ekranu]

[Wyświetlany tekst:]

{ Cezary Wyszecki, Technical Advisor, Shell Polska Oil Department}

Cezary Wyszecki

{Jest to olej silnikowy, który musimy wymieniać najczęściej. Obecnie w większości przypadków firmy zalecają wymianę oleju co 500 godzin pracy, zakładając, że użyto olejów zalecanych przez producenta.}

[Średnie zbliżenie na twarz Cezarego Wyszeckiego]

Cezary Wyszecki

{Sprawdzony i najpopularniejszy olej mineralny, który wyjątkowo sprawdzi się u użytkowników maszyn rolniczych o elastycznych parametrach}

[Zbliżenie na olej Shell Rimula.]

[Powrót do średniego zbliżenia ukazującego Cezarego Wyszeckiego stojącego w oficynie. Obok niego, na podwyższeniu, znajduje się produkt Shell Rimula.]

Cezary Wyszecki

{jest Shell Rimula R4 L 15W-40. Jest to olej LowSaps lub niskopopiołowy z długą listą zatwierdzeń producentów silników.}

[Średnie zbliżenie na twarz Cezarego Wyszeckiego]

Cezary Wyszecki

{Większość produktów oferowanych na rynku to typowe oleje do pojazdów ciężkich, a te mimo wyglądu mają różną charakterystykę pracy.}

[Powrót do średniego zbliżenia ukazującego Cezarego Wyszeckiego stojącego w oficynie. Obok niego, na podniesionej platformie, znajduje się produkt Shell Rimula. Po prawej stronie ekranu pojawi się biały prostokąt z animacją przedstawiającą ciągnik z podświetlonym silnikiem i tekstem.]

[Wyświetlany tekst:]

{Gama Shell Rimula zapewnia doskonałą ochronę przed zużyciem i zapobiega gromadzeniu się szlamu w silniku, pomagając zwiększyć wydajność nawet w szczytowych okresach zbiorów.}

Cezary Wyszecki

{Rimula R4 L 15W-40 jako jeden z nielicznych produktów skutecznie spełnia wymagania zarówno samochodów ciężarowych, jak i ciągników oraz innych maszyn rolniczych.}

[Średnie zbliżenie na twarz Cezarego Wyszeckiego]

Cezary Wyszecki

{Różnica między tymi pojazdami, która jest najłatwiejsza do uchwycenia, to rozbieżność między prędkością jazdy osiąganą przez ciągnik rolniczy a ciężarówkę.}

[Powrót do średniego zbliżenia ukazującego Cezarego Wyszeckiego stojącego w oficynie. Obok niego, na podwyższeniu, znajduje się produkt Shell Rimula.]

Cezary Wyszecki

{Ciągnik porusza się ze znacznie mniejszą prędkością, a im mniejsza prędkość pojazdu, tym gorsze chłodzenie silnika. Drugą istotną różnicą jest to, że ciągnik musi pracować znacznie ciężej, a to skutkuje zwiększonym zużyciem paliwa i szybszą degradacją oleju. Rimula R4L 15W-40 skutecznie niweluje skutki tych problemów, o czym przekonali się użytkownicy naszego olejku.}

[Średnie zbliżenie na twarz Cezarego Wyszeckiego]

Cezary Wyszecki

{Wysoka wydajność rozwiązań technologicznych zastosowanych w Rimula R4L 15W-40 neutralizuje skutki wysokich temperatur nie tylko w przypadku ciągników, ale również kombajnów zbożowych, gdzie warunki pracy (pył i plewy) jeszcze skuteczniej blokują pracę chłodnic.}

[Powrót do średniego zbliżenia ukazującego Cezarego Wyszeckiego stojącego w oficynie. Obok niego, na podwyższeniu, znajduje się produkt Shell Rimula.]

Cezary Wyszecki

{Dzięki unikalnej formule Rimula R4L 15W-40 gwarantuje długie przebiegi i ogranicza uzupełnianie oleju między wymianami.}

[Po lewej stronie ekranu pojawi się obraz opakowania produktu Shell Rimula i tekst.]

[Wyświetlany tekst:]

{Shell Rimula R4 L 15W-40}

{Mineralny olej silnikowy LowSaps}

{Wymiana zgodnie z zaleceniami producentów silników}

{Bardzo wysoki poziom ochrony przed zużyciem}

{Redukcja kosztów bieżących}

{Zatwierdzony przez głównych producentów silników}

Cezary Wyszecki

{Wzmocniony pakiet dodatków pozwala na rozszerzoną pracę podzespołów silnika oraz układów EGR, SCR i DPF. Powyższe właściwości olejów Shell Rimula R4L zmniejszają również zużycie paliwa i wydłużają okresy między wymianami oleju, nie zmniejszając przy tym skuteczności ochrony jednostki napędowej.}

[Średnie zbliżenie na twarz Cezarego Wyszeckiego]

Cezary Wyszecki

{Ofertę dla branży rolniczej uzupełnia olej półsyntetyczny o niskiej zawartości popiołu, określany również jako olej Low SAP: Shell Rimula R5 LE 10W-40.}

[Wideo: zdjęcie samolotu Shell Rimula R5 LE 10W-40 z ciągnikiem w tle.]

[Podzielony ekran - prawa strona: wstawka ze zdjęciem produktu Shell Rimula R5 LE 10W-40 i tekstem; lewa strona: produkt Cezary Wyszecki i Shell Rimula R5 LE 10W-40]

[Wyświetlany tekst:]

{Shell Rimula R5 LE 10W-40}

{Półsyntetyczny olej silnikowy LowSaps}

{Dłuższe okresy między wymianami oleju}

{Wydłużona bezawaryjna żywotność silnika}

{Niższe koszty eksploatacji}

{Zatwierdzony przez głównych producentów silników}Cezary Wyszecki

{Aby poprawić wydajność rozruchu i zmniejszyć zużycie paliwa, niektórzy producenci maszyn rolniczych zalecają lub nawet wymagają stosowania tego rodzaju lepkości. Jeśli używasz oleju o tych właściwościach, Rimula R5 LE 10W-40 będzie najlepszym wyborem, ponieważ gwarantuje długie przebiegi i jest wspierany przez długą listę homologacji dla pojazdów ciężarowych.}

[Średnie zbliżenie na twarz Cezarego Wyszeckiego]

Cezary Wyszecki

{W gospodarstwie, w którym się znajdujemy, właściciel, Pan Mariusz Błaszkiewicz, również korzysta z olejów syntetycznych. Jednym z nich jest Rimula R6 LM 10W-40.}

[Podzielony ekran - prawa strona: wstawka ze zdjęciem produktu Shell Rimula R5 LE 10W-40 i tekstem; lewa strona: produkt Cezary Wyszecki i Shell Rimula R5 LE 10W-40]

[Wyświetlany tekst:]

{Shell Rimula R6 LM 10W-40}

{Syntetyczny olej silnikowy LowSaps}

{Pozwala na nawet o 50% dłuższą wymianę oleju}

{Zmniejszone wkłady}

{Maksymalna ochrona silnika}

{Zatwierdzony przez głównych producentów silników}Cezary Wyszecki

{Jest to w pełni syntetyczny olej silnikowy o niskiej zawartości popiołu lub Low SAPS zapewniający wydłużone przebiegi, który zwiększa oszczędność paliwa i ogranicza uzupełnianie oleju. Ale co najważniejsze, jeszcze bardziej ogranicza wszelkie mechaniczne zużycie komponentów. Na podstawie doświadczenia możemy powiedzieć, że to rozwiązanie udaje się wydłużyć czas między odpływami o 50%.}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

{Część praktyczna: wymiana oleju silnikowego krok po kroku}

[Muzyka w tle - wesoła, podnosząca na duchu muzyka odtwarzana na ekranie tytułowym i podczas sekwencji wideo.]

[Film pokazujący zbliżenie na wylewany olej, z animacją neonowego konturu logo Shell i tekstu.]

[Wyświetlany tekst:]

{Wymiana oleju silnikowego}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

[Podzielony ekran - żółty prostokąt z tekstem po prawej, film po lewej pokazujący zbliżenie rąk mechanika pracującego przy maszynie.]

[Wyświetlany tekst:]

{Podczas wymiany oleju pamiętaj:}

{Zawsze rób to w ramach czasowych zalecanych przez producenta}

{Używaj oryginalnych części}

{Olej powinien być ciepły.}

{Odkręć wszystkie korki, aby ułatwić spuszczanie oleju.}

{Zawsze wymieniaj podkładki pod korkami spustowymi.}

{Sprawdź i wyczyść gniazda spryskiwaczy}

{Dokręcić do wymaganego momentu obrotowego}

{Poziom oleju silnikowego od 50 do 70% - nigdy do maksimum}

{Sprawdź ponownie, czy nie ma wycieków}

[Film po prawej stronie ekranu pokazujący mechanika spuszczającego olej do pojemnika.]

[Wyświetlany tekst:]

{Odprowadzanie zużytego oleju}

[Po prawej stronie ekranu znajduje się sekwencja wideo z mechanikiem, który wymienia filtr oleju.]

[Wyświetlany tekst:]

{Wymiana filtra oleju}

[Po prawej stronie ekranu sekwencja wideo pokazująca Mariusza Błaszkiewicza nalewającego nową olej]

[Wyświetlany tekst:]

{Napełnianie nowym olejem}

[Po prawej stronie ekranu sekwencja wideo pokazująca kontrolę poziomu oleju]

[Wyświetlany tekst:]

{Kontrola poziomu oleju}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

[Muzyka cichnie.]

{Co jest ważne w konserwacji silnika}

[Mariusz Jagodziński i Mariusz Błaszkiewicz standing in an outbuilding]

Mariusz Jagodziński

{Mariusz, jak należy dbać o silnik ciągnika, aby pracował bez zarzutu?}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

[Średnie zbliżenie na twarz Mariusza Błaszkiewicza]

Mariusz Błaszkiewicz

{Jedną z najważniejszych kwestii, o których należy pamiętać, jest sprawdzenie poziomu oleju i jego wymiana. Olej powinien być regularnie sprawdzany, co pozwoli nam zapewnić płynną i bezawaryjną pracę maszyny.}

[Widok z drona na zielony traktor jadący drogą na polach]

[Widok kabiny zaparkowanego pojazdu]

[Mariusz Błaszkiewicz in the cab]

[Mariusz Błaszkiewicz standing in an outbuilding]

Mariusz Błaszkiewicz

{Podczas kontroli kluczowy jest nie tylko poziom oleju, ale także jego zapach i kolor. Jeśli płyn jest bardzo ciemny lub, należy go jak najszybciej wymienić. Wyjątkiem jest tutaj olej do silników wysokoprężnych. Powinien zawierać dużą ilość dodatków czyszczących, których skuteczne działanie przejawia się w szybkim ciemnieniu oleju na skutek wypłukiwania osadów z silnika. Olej ma również pewien poziom lepkości, co może również pomóc w określeniu, kiedy wymaga wymiany: im bardziej jest gęsty, tym szybciej wymaga wymiany.}

[Sekwencja wideo pokazująca różne ujęcia zielonego traktora jadącego między polami]

[Mariusz Błaszkiewicz pracujący pod maszyną rolniczą, spuszczanie oleju]

[Widok z lotu ptaka na kombajn zbożowy jadący przez pole]

Mariusz Błaszkiewicz

{To nie wszystko! Pojazdy i maszyny wykorzystywane w gospodarstwach rolnych, zwłaszcza te najnowszej generacji, wymagają stosowania sprawdzonego, wysokiej jakości oleju silnikowego, który nie tylko sprawdzi się w trudnych warunkach pracy w terenie, ale jednocześnie poprawi osiągi i wydłuży żywotność silnika.}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

{Dlaczego warto postawić na konkretną ropę}

[Mariusz Jagodziński i Cezary Wyszecki standing in an outbuilding]

Mariusz Jagodziński

{Cezary – jakie produkty, oprócz olejków Shell Rimula, powinny być stosowane i warto stosować w maszynach i pojazdach rolniczych?}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

[Medium close-up Cezary Wyszecki]

Cezary Wyszecki

{Jeśli chodzi o wybór środków smarnych, powinniśmy kierować się zaleceniami producentów maszyn. Wiele z nich oferuje takie produkty pod własnymi markami, które są dostarczane przez producentów smarów. Jak już wspomnieliśmy, Shell jest jednym z ważnych dostawców takich produktów dla głównych producentów maszyn i pojazdów rolniczych.}

[Mariusz Jagodziński i Cezary Wyszecki stoją w oficynie. U dołu ekranu: pasek z filmem przedstawiającym maszyny rolnicze na polu oraz logo Shell i dynamicznym tekstem]

[Wyświetlany tekst:]

{Muszla Rimula}

{Muszla Spirax}

{Muszla Gadus}

Cezary Wyszecki

{Dla klientów indywidualnych, oprócz oleju Shell Rimula oferujemy również oleje z gamy Shell Spirax do układów napędowych i hydraulicznych. Asortyment uzupełniają lubrykanty z rodziny Shell Gadus.}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

{Prezentacja produktu specjalistycznego: Shell Spirax}

[Średnie zbliżenie na Cezarego Wyszeckiego stojącego w oficynie. Obok niego, na podniesionej platformie, znajduje się produkt Shell Spirax.]

Cezary Wyszecki

{Kolejnym elementem, który omówimy, jest układ napędowy, a w szczególności skrzynia biegów, która pełni trzy funkcje. Jednym z nich jest przenoszenie mocy, a konkretnie skrzynia biegów z mostem.}

[Średnie zbliżenie na Cezarego Wyszeckiego. Po prawej stronie ekranu znajduje się biały kwadrat z animacją przedstawiającą widok szkieletu ciągnika z podświetlonym układem napędowym i tekstem.]

[Wyświetlany tekst:]

{Gama produktów Shell Spirax T}

{Chroni elementy skrzyni biegów, ma specjalne właściwości cierne zapewniające płynną i cichą pracę, wysoką płynność i dobrą odporność na utlenianie.}

Cezary Wyszecki

{Drugi to układ hydrauliczny. Trzeci to zbiornik oleju dla wszystkich tych systemów. Ze względu na swój wielofunkcyjny profil i zalecany okres między wymianami oleju do 1500 godzin, smar powinien być olejem najwyższej jakości, który poradzi sobie z maksymalnymi obciążeniami.}

Powrót do średniego zbliżenia ukazującego Cezarego Wyszeckiego stojącego w oficynie. Obok niego, na podniesionej platformie, znajduje się produkt Shell Spirax]

Cezary Wyszecki

{Do tego komponentu zalecany jest olej typu UTTO, uniwersalny olej hydrauliczny i przekładniowy. A teraz produkty, które szczególnie chciałabym polecić.}

[Wideo: opakowanie produktu Shell Spirax S4 TXM.]

Cezary Wyszecki

{To są Shell Spirax S4 TXM}

[Wideo: opakowanie produktu Shell Spirax S6 TXM.}

Cezary Wyszecki

{oraz Shell Spirax S6 TXME.}

[Podzielony ekran - białe tło z tekstem po prawej; zbliżenie na twarz Cezarego Wyszeckiego po lewej]

[Wyświetlany jest tekst:]

{Deutz-Fahr}

{Massey Ferguson}

{John Deere}

{Przypadek/Nowa Holandia}

{Kubota}

{AGCO}

{ZF}

Cezary Wyszecki

{Shell Spirax S4 TXM to olej UTTO przeznaczony do stosowania w układach przeniesienia napędu i hydraulicznych ciągników rolniczych.}

[Podzielony ekran – po prawej stronie znajduje się wstawka ze zdjęciem Shell Spirax S4 TXM i tekstem, a po lewej: Cezary Wyszecki i Shell Spirax S4 TXM]

[Wyświetlany tekst:]

{Shell Spirax S4 TXM}

{Typ produktu hydraulicznego uniwersalnego przekładni – UTTO}

{Zapewnia bezpieczną pracę w zalecanych przez producenta pojazdu okresach wymiany}

{Nadaje się do wszystkich warunków pogodowych i klimatycznych}

{Doskonałe właściwości przeciwutleniające, przeciwzużyciowe, antykorozyjne, przeciwpienne i odporne na ścinanie}

Cezary Wyszecki

{Przeznaczony jest również do mokrych hamulców i innych układów pomocniczych stosowanych w regularnym ruchu drogowym i pracach rolniczych. Spirax S4 TXM spełnia wymagania głównych producentów maszyn rolniczych i drogowych, zarówno najnowocześniejszych, jak i wcześniejszych modeli.}

[Powrót do średniego zbliżenia ukazującego Cezarego Wyszeckiego stojącego w oficynie. Obok niego, na podniesionej platformie, znajduje się Shell Spirax S6 TXME.]

Cezary Wyszecki

{Drugim produktem jest Shell Spirax S6 TXME.}

[Wideo: opakowanie Shell Spirax S6 TXME]

[Powrót do średniego zbliżenia ukazującego Cezarego Wyszeckiego stojącego w oficynie. Obok niego, na podniesionej platformie, znajduje się Shell Spirax S6 TXME.]

Cezary Wyszecki

{Jest to syntetyczny olej przekładniowy i hydrauliczny UTTO}

[Średnie zbliżenie na twarz Cezarego Wyszeckiego]

Cezary Wyszecki

{Zaprojektowany, aby zapewnić wyjątkową wydajność smarowania w skrzyniach biegów, układach hydraulicznych, mokrych układach hamulcowych}

[Podzielony ekran – po prawej stronie znajduje się wstawka ze zdjęciem Shell Spirax S6 TXME i tekstem, a po lewej: Cezary Wyszecki i Shell Spirax S6 TXME]

[Wyświetlany tekst:]

{Shell Spirax S6 TXME}

{Syntetyczny produkt przekładniowo-hydrauliczny – UTTO}

{Wyższa lepkość-temperatura, stabilność i odporność na utlenianie}

{Oferuje wydłużoną żywotność między wymianami oleju}

Cezary Wyszecki

{oraz inne systemy pomocnicze i systemy montowane w maszynach rolniczych i pojazdach drogowych. Dzięki zastosowaniu syntetycznego oleju bazowego, stosowanie Spirax S6 TXME pozwala na wydłużenie czasu użytkowania oleju, a także na bezawaryjne działanie.}

{Wideo: opakowanie Shell Spirax S3 ALS 85W-90}

Cezary Wyszecki

{Shell Spirax S3 ALS 85W-90}

[Średnie zbliżenie na twarz Cezarego Wyszeckiego]

Cezary Wyszecki

{to doskonałej jakości olej przekładniowy do mostów o ograniczonym poślizgu – o ograniczonym poślizgu, GL-5.}

[Podzielony ekran – po prawej stronie znajduje się wstawka ze zdjęciem Shell Spirax S3 ALS 85W-90 i tekstem, a po lewej stronie: Cezary Wyszecki i Shell Spirax S3 ALS 85W-90]

[Wyświetlany tekst:]

{Shell Spirax S3 ALS 85W-90}

{Olej, który gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa mechanizmu różnicowego przy ograniczonym poślizgu}

{Zapewnia smarowanie w najtrudniejszych warunkach pracy}

{Doskonałe właściwości przeciwzużyciowe, antykorozyjne i chroniące przed degradacją termiczną i oksydacyjną}

Cezary Wyszecki

{Jest to olej o szerokim zastosowaniu w różnego rodzaju układach napędu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Spełnia bardzo wysokie wymagania firmy ZF. Specjalnie dobrany pakiet dodatków zapewnia doskonałe właściwości przeciwzużyciowe i antykorozyjne, a także zapobiega degradacji termicznej i oksydacyjnej.}

[Średnie zbliżenie na twarz Cezarego Wyszeckiego]

Cezary Wyszecki

{Zapewnia bezawaryjną pracę układów z ograniczonym poślizgiem poprzez zapewnienie odpowiedniego współczynnika tarcia bez konieczności suplementacji LS.}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

{Część praktyczna: wymiana oleju przekładniowego/hydraulicznego w maszynie rolniczej krok po kroku}

[Muzyka w tle - optymistyczna, podnosząca na duchu muzyka odtwarzana na ekranie tytułowym i podczas sekwencji wideo.]

[Film pokazujący zbliżenie na wylewany olej, z animacją neonowego konturu logo Shell i tekstu]

[Wyświetlany tekst:]

{Wymiana oleju przekładniowego/hydraulicznego}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

[Podzielony ekran - żółty prostokąt z tekstem po prawej, film z Mariuszem Błaszkiewiczem spuszczającym zużyty olej po lewej]

[Wyświetlany tekst:]

{Podczas wymiany oleju pamiętaj:}

{Używaj oryginalnych części}

{Olej powinien być ciepły.}

{Odkręć wszystkie korki, aby ułatwić spuszczanie oleju.}

{Zawsze wymieniaj podkładki pod korkami spustowymi.}

{Sprawdź i wyczyść gniazda pralki.}

{Dokręcić do wymaganego momentu obrotowego}

{Sprawdź poziom oleju.}

{Sprawdź, czy nie ma wycieków}

[Film przedstawiający wymianę filtra oleju]

[Wyświetlany tekst:]

{Wymiana filtra oleju}

[Wideo: napełnianie nowym olejem]

[Wyświetlany tekst:]

{Napełnianie nowym olejem}

[Wideo: kontrola poziomu oleju]

[Wyświetlany tekst:]

{Kontrola poziomu oleju}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

[Muzyka cichnie.]

{Prezentacja produktu specjalistycznego: Shell Gadus}

[Mariusz Jagodziński i Mariusz Błaszkiewicz standing in an outbuilding]

Mariusz Jagodziński

{Mówiąc o maszynach, nie możemy zapomnieć o smarach. Jak myślisz, który produkt jest niezbędny w każdym gospodarstwie?}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

[Średnie zbliżenie na Cezarego Wyszeckiego. Po prawej stronie ekranu znajduje się biały kwadrat z animacją przedstawiającą widok szkieletu ciągnika z podświetlonymi łożyskami, sworzniami i tulejami oraz tekstem]

[Wyświetlany tekst:]

{Gama produktów Shell Gadus}

{Chroni łożyska, sworznie i tuleje przed korozją w mokrych i brudnych warunkach dzięki odporności na wypłukiwanie wody, lepszej ochronie przed zużyciem i długiej żywotności smaru.}

Cezary Wyszecki

{Gama środków smarnych Shell jest bardzo szeroka. Dla sektora maszyn rolniczych i roboczych najbardziej odpowiedni jest Shell Gadus S2 V220AC 2.}

[Podzielony ekran – po prawej stronie znajduje się wstawka ze zdjęciem Shell Gadus S2 i tekstem; po lewej stronie znajduje się Cezary Wyszecki.]

[Wyświetlany tekst:]

{Muszla Gadus S2}

{Doskonała stabilność nawet przy wysokich wibracjach i oscylacjach}

{Wysoce skuteczna ochrona przed korozją, wilgocią i kurzem}

{Wydłuża żywotność komponentu}

{Obniża koszty operacyjne}

Cezary Wyszecki

{Jest to najwyższej jakości wielozadaniowy smar z dodatkami przeciwzmęczeniowymi. Jest wysoce odporny na wilgoć i wypłukiwanie wody oraz skutecznie chroni łożyska przed zakurzeniem i zabrudzeniem.}

[Medium close-up Cezary Wyszecki]

Cezary Wyszecki

{Chroni przed korozją nawet przez długi czas utrzymywania maszyn na zewnątrz bez konieczności ponownego smarowania. Polecany jest również do połączeń sworzniowych, które pracują w ekstremalnie trudnych warunkach przy ograniczonym smarowaniu. Gadus S2 V220AC 2 jest również idealny do stosowania w sprzęcie budowlanym.}

[Wideo: ciężarówki budowlane]

[Film z lotu ptaka przedstawiający kombajn zbożowy i dwa traktory jadące przez pole]

[Wideo: samochód jadący drogą na tle zielonego lasu]

[Widok z boku ciężarówki przejeżdżającej przez most z zaśnieżonym krajobrazem w tle]

[Widok z boku cysterny jadącej drogą, z kalifornijskim pustynnym krajobrazem w tle]

Cezary Wyszecki

{Ten produkt jest szeroko stosowany również w transporcie, gdzie jest przydatny w łożyskach kół i podwoziach samochodów osobowych i lekkich ciężarówek.}

[Podzielony ekran – po prawej stronie znajduje się wstawka ze zdjęciem Shell Gadus S3 i tekstem, a po lewej: Cezary Wyszecki]

[Wyświetlany tekst:]

{Muszla Gadus S3}

{Zalecany do połączeń o wysokiej temperaturze i wysokich wibracjach}

{Bardzo skuteczny w ochronie przed zanieczyszczeniem}

{Przedłuża żywotność części}

{Obniża koszty operacyjne}

Cezary Wyszecki

{Smar Gadus S3 V220C 2 jest niezbędnym uzupełnieniem zalecanym do połączeń o bardzo wysokich temperaturach roboczych, takich jak młocarnie w kombajnach zbożowych. Pomaga zmniejszyć zużycie smaru.}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

{Różnice między nowszymi i starszymi ciągnikami}

[Mariusz Jagodziński, Mariusz Błaszkiewicz i Cezary Wyszecki standing in an outbuilding]

Mariusz Jagodziński

{A teraz powiedz mi proszę, jak należy dbać o starsze maszyny, a co z najnowszą generacją?}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

[Średnie zbliżenie na twarz Cezarego Wyszeckiego]

Cezary Wyszecki

{Wiek nie ma znaczenia. Należy o nie dbać w ten sam sposób, stosując najwyższej jakości smary, ponieważ mówimy tutaj o maszynach, które często pracują bardzo ciężko w krótkich okresach wzmożonej pracy. Ich awarie to zawsze duża strata, a także ryzyko kolejnych komplikacji. Na przykład zmiana pogody podczas żniw może wpłynąć na jakość plonów, co przełoży się na cenę sprzedaży.}

[Średnie zbliżenie na twarz Mariusza Błaszkiewicza]

Mariusz Błaszkiewicz

{W przypadku starszych maszyn należy częściej sprawdzać ich stan. Chodzi tu o ogólny stan techniczny i zużycie podzespołów, które ze względu na swój wiek są w gorszym stanie.}

[Film przedstawiający warsztat z traktorem i narzędziami]

[Film pokazujący zielony traktor wyjeżdżający z budynku gospodarczego]

[Widok z wnętrza kabiny traktora jadącego drogą w polu]

Mariusz Błaszkiewicz

{Jeśli chodzi o oleje, to zwykle w takich maszynach używamy olejów mineralnych. 20 czy 30 lat temu oleje syntetyczne nie były tak popularne jak dzisiaj, a producenci sprzętu rzadko zalecali ich stosowanie.}

[Średnie zbliżenie na twarz Mariusza Błaszkiewicza]

Mariusz Błaszkiewicz

{Z drugiej strony, w nowszych, bardziej zaawansowanych technologicznie maszynach, jest więcej sprzętu elektronicznego. Większa złożoność wymaga większej uwagi. Nawigacja ułatwia pracę w terenie, a komputer silnika zgłasza spadek ciśnienia, więc elektronika pomaga – jednak czasami jest zawodna.}

[Widok z drona na zielony traktor jadący drogą]

Mariusz Błaszkiewicz

{Traktor który posiada tylko radar i inne podzespoły są mechaniczne – taki ciągnik nigdy się nie psuje. W nowoczesnym ciągniku czujnik nie zadziała, a pojazd jest unieruchomiony.}

[Średnie zbliżenie na twarz Mariusza Błaszkiewicza]

Mariusz Błaszkiewicz

{Jeśli chodzi o smary, to w nowych maszynach zaleca się (a nawet obowiązkowo) stosowanie olejów półsyntetycznych lub syntetycznych i to właśnie takich olejów używamy.}

[Widok z lotu ptaka na maszyny rolnicze i duży budynek gospodarczy.]

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

[Mariusz Jagodziński, Mariusz Błaszkiewicz i Cezary Wyszecki standing in an outbuilding]

Mariusz Jagodziński

{Cezary, jakie oleje powinniśmy wlać do klasyki, a które wybrać do nowoczesnych maszyn i pojazdów rolniczych?}

[Średnie zbliżenie na twarz Cezarego Wyszeckiego]

Cezary Wyszecki

{Lata praktyki, praca za najlepszymi i największymi producentami ciągników i kombajnów zbożowych oraz specjalne receptury naszych produktów pozwoliły uprościć ofertę Shell dla rolnictwa. Proponujemy podstawowy zestaw, który zapewnia najwyższą jakość i bezpieczeństwo. Jest to następujące :}

[Wideo: opakowanie oleju Shell Rimula R4 15W-40]

Cezary Wyszecki

{dla silników: olej Rimula R4 L 15W-40}

[Wideo: opakowanie oleju Shell Rimula R5 LE 10W-40]

Cezary Wyszecki

{lub Rimula R5 LE 10W-40.}

[Wideo: opakowanie Shell Spirax S4 TXM]

Cezary Wyszecki

{Do skrzyń biegów i hydrauliki: Spirax S4 TXM.}

[Wideo: opakowanie Shell Spirax S3 ALS 85W-90]

Cezary Wyszecki

{Dla osi napędowych: Spirax S3 ALS 85W-90}

[Wideo: opakowanie Shell Gadus S2 V220AC 2]

Cezary Wyszecki

{i smar Gadus S2 V220AC 2.}

[Średnie zbliżenie na twarz Cezarego Wyszeckiego]

Cezary Wyszecki

{Dla użytkowników, którzy chcą przedłużyć czas pracy bez wymiany oleju, oferujemy bardziej zaawansowany technologicznie zestaw.}

[Wideo: opakowanie oleju Shell Rimula R6 LM 10W-40]

Cezary Wyszecki

{Dla silników: Shell Rimula R6 LM 10W-40.}

[Wideo: opakowanie Shell Spirax S6 TXME]

Cezary Wyszecki

{Do skrzyń biegów i hydrauliki: Spirax S6 TXME.}

[Wideo: opakowanie Shell Spirax S3 ALS 85W-90]

Cezary Wyszecki

{Dla osi napędowych: Spirax S3 ALS 85W-90}

[Wideo: opakowanie Shell Spirax S3 ALS 85W-90]

Cezary Wyszecki

{oraz smar do Gadus S3 V220C 2.}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

[Wideo: zielony traktor wyjeżdża z budynku gospodarczego]

[Widok z tyłu zielonego traktora jadącego drogą]

[Widok z góry na zielony traktor jadący drogą]

Mariusz Jagodziński

{Dziękuję za solidną dawkę praktycznej wiedzy na temat smarów do maszyn rolniczych. Wiemy już, że bezawaryjna eksploatacja pojazdów będzie zależała od wyboru odpowiedniego smaru w każdym gospodarstwie, a także prowadzi do sprawnego postępu prac polowych. Jakie kwestie warto jeszcze poruszyć w temacie eksploatacji maszyn rolniczych i smarów?}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

{Rozmowa ekspercka: kwestie ważne dla Shell i gospodarstwa}

[Średnie zbliżenie na twarz Cezarego Wyszeckiego]

Cezary Wyszecki

{Do tej pory omawialiśmy techniczną stronę smarów i niektórych konkretnych produktów, ale zastanawiam się, czy dzisiaj, zgodnie z Twoimi doświadczeniami i obserwacjami, jest tak, że olej jest jeszcze wymieniany wiosną lub jesienią?}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

[Średnie zbliżenie na twarz Mariusza Błaszkiewicza]

Mariusz Błaszkiewicz

{Jeśli o mnie chodzi, to nie przestrzegam tej zasady. Okresy wymiany oleju nie zawsze pokrywają się z porami roku. Jeśli koniec sezonu następuje po 100 godzinach pracy, nie wymieniam oleju, ponieważ nie ma to ekonomicznego sensu.}

[Seria zdjęć przedstawiających kombajny zbożowe na polach.]

Mariusz Błaszkiewicz

{Jest to ważne w maszynach takich jak kombajny zbożowe, które po krótkim okresie pracy w polu przez długi czas pozostają nieużywane.}

[Medium close-up of Mariusz Błaszkiewicz]

Mariusz Błaszkiewicz

{Zamiast wymieniać olej w przyszłym roku, lepiej zrobić to jesienią lub zaraz po zbiorach. Wszelkie zanieczyszczenia, takie jak siarka, wpływają na metalowe elementy silnika lub jakiegoś układu. W takim przypadku lepiej jest jak najszybciej wymienić olej.}

[Film przedstawiający kombajn zbożowy pracujący na polu.]

Cezary Wyszecki

{Czy może Pan/Pani podać szacunkowy dzienny koszt nieplanowanego przestoju, na przykład, kombajnu zbożowego w czasie żniw?}

[Medium close-up of Mariusz Błaszkiewicz]

Mariusz Błaszkiewicz

{Możesz podejść do tego na różne sposoby. Z jednej strony łatwo policzyć, ile kosztuje wynajęcie zastępczego kombajnu zbożowego w przypadku awarii.}

[Mariusz Jagodziński i Cezary Wyszecki stoją w oficynie. Pasek u dołu ekranu z filmem przedstawiającym maszyny rolnicze na polu oraz logo i tekstem Shell]

[Wyświetlany tekst:]

{Koszt wynajmu: 500 zł za godzinę}

{Czas przestoju: 10 godzin}

{Strata: 5 000 zł}

Mariusz Błaszkiewicz

{Załóżmy stawkę 500 zł za godzinę, maszyna jest uziemiona na 10 godzin, więc mamy 5 000 zł w samych kosztach wynajmu. Można od tego odjąć paliwo, którego nie zużywamy, pracując własnym pojazdem.}

[Medium close-up of Mariusz Błaszkiewicz]

Mariusz Błaszkiewicz

{Ten wydatek to jednak tylko jedna część. Całkowite koszty mogą być ogromne.}

[Film przedstawiający kombajn zbożowy pracujący w polu]

[Medium close-up of Mariusz Błaszkiewicz]

Mariusz Błaszkiewicz

{Załóżmy, że z powodu przestoju kombajnu nie zdążymy zebrać plonów na polu, a będzie padać. Wtedy parametry dla pszenicy, na przykład, drastycznie spadną.}

[Mariusz Jagodziński i Cezary Wyszecki stoją w oficynie. Pasek u dołu ekranu z logo Shell, filmem przedstawiającym maszyny rolnicze na polu i tekstem]

[Wyświetlany tekst:]

{Dwa dni robocze: 60 ha}

{Wydajność: 7 ton na 1 ha}

{Strata 200 zł za tonę}

{Strata w dwa dni: 84 000 zł}

Mariusz Błaszkiewicz

{Jeśli kombajn zbiera 25-30 hektarów dziennie, to dwa dni dają nam 60 hektarów. Przeliczając plon na poziomie 7 ton z hektara, parametry spadają o 200 zł na tonę, więc taka dwudniowa przerwa skutkuje stratą ponad 80 000 zł.}

[Medium close-up of Mariusz Błaszkiewicz]

Mariusz Błaszkiewicz

{W skrajnych przypadkach może się okazać, że plony w ogóle nie zostaną zebrane. Zdarzyło nam się to już jakiś czas temu. Plony pozostały na polu, a po deszczach nie było sensu iść na pole.}

[Film pokazujący zbliżenie na rolnika w gumowych butach spacerującego po polu].

[Film pokazujący ziarno].

[Średnie zbliżenie na Cezarego Wyszeckiego]

Cezary Wyszecki

{Czym powinna charakteryzować się firma, która jest dostawcą środków smarnych? Być może proszę wymienić trzy najważniejsze cechy.}

[Medium close-up of Mariusz Błaszkiewicz]

Mariusz Błaszkiewicz

{Jedną z najważniejszych jest usługa konsultingowa. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że równoważne oleje oferowane przez producentów pojazdów i maszyn, które oferuje Shell, mają takie same parametry użytkowe, a czasem nawet lepsze.}

[Film pokazujący traktor na polu]

[Medium close-up of Mariusz Błaszkiewicz]

Mariusz Błaszkiewicz

{Musisz tylko wiedzieć, jakiego produktu użyć, a przedstawiciele Shell w tym pomagają. Drugą ważną cechą jest koszt – nie ma sensu mu zaprzeczać. Smary, oznaczone marką producentów maszyn, są często droższe niż produkty z gamy Shell.}

[Widok z lotu ptaka na ciągnik na polu]

[Medium close-up of Mariusz Błaszkiewicz]

Mariusz Błaszkiewicz

{Trzecią kwestią jest dostępność. Oleje Shell są dostarczane następnego dnia w przypadku zamówienia telefonicznego lub najpóźniej w ciągu dwóch dni. W zasadzie nie trzeba na nie czekać, jak to się dzieje z częściami zamiennymi.}

[Pełnoekranowa, żółta animacja z konturem logo Shell]

{Podsumowanie i pożegnanie}

[Mariusz Jagodziński standing in an outbuilding]

Mariusz Jagodziński

{Pozwolę sobie podziękować naszym ekspertom za podzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. Jestem przekonany, że udało nam się wprowadzić temat, który jest bardzo ważny dla rolników. Jak widać, Shell jest blisko swoich klientów, więc rozumiemy potrzeby sektora,}

[Średnie zbliżenie na twarz Mariusza Jagodzińskiego]

Mariusz Jagodziński

{takie jak dopasowanie oferty do różnych maszyn, kompleksowa obsługa, czy szybkość dostawy. Podziękowania dla Mariusza za gościnność i nieoceniony wkład w praktyczną część dyskusji oraz wieloletnią współpracę z Autoryzowanym Dystrybutorem Shell.}

[Średnie zbliżenie na Mariusza Jagodzińskiego w oficynie.]

Mariusz Jagodziński

{Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące olejów Shell dla przemysłu rolniczego, skontaktuj się z naszym ekspertem przez e-mail.}

[Animowana stopka z tekstem, biały pasek z żółtym akcentem, pojawiający się - a następnie znikający po prawej stronie ekranu]

[Wyświetlany tekst:]

{marketing-lubricantsPL@shell.com}

Mariusz Jagodziński

{Wszystkie produkty są dostępne u Autoryzowanych Dystrybutorów Shell, których lokalizator znajdziesz na stronie www.shell.pl Do widzenia!}

[Animowana stopka z tekstem, biały pasek z żółtym akcentem, pojawiający się - a następnie znikający po prawej stronie ekranu]

[Wyświetlany tekst:]

{www.shell.pl}

[Pełny ekran, animacja z logo Shell]

Koniec

Żółty kombajn na polu pszenicy.

Technologie rolnicze przyszłości, które zwiększają produktywność już dziś

Nowoczesne technologie wspierają rolników w osiąganiu więcej przy mniejszych nakładach

  • Rolnictwo przyszłości dzieje się już dziś – dzięki inteligentnym rozwiązaniom technologicznym, które zwiększają efektywność i precyzję pracy w gospodarstwach.
  • Drony i technologie UAV potrafią zaledwie w ciągu kilku minut zidentyfikować problematyczne obszary upraw.
  • Oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji (AI) analizuje te dane i może sterować systemami robotycznymi odpowiedzialnymi za opryski czy zbiory.
  • Czujniki kontrolują głębokość siewu oraz precyzyjnie mierzą ilość stosowanych środków chemicznych.
  • Jednak to analiza i praktyczne wykorzystanie danych robią prawdziwą różnicę. Dlatego technologie cyfrowe powinny być wspierane przez eksperckie doradztwo techniczne, które pomoże:
  • Dobrać odpowiednie środki smarne.
  • Przewidzieć potencjalne awarie zanim się pojawią.
  • Przeszkolić personel w zakresie prawidłowej obsługi i konserwacji maszyn.

Z odpowiednim wsparciem technologicznym rolnictwo może wejść na nowy poziom – lepiej chroniąc sprzęt, ograniczając przestoje i unikając kosztownych, nieplanowanych napraw.

Trzy kluczowe kroki do zrównoważonej przyszłości rolnictwa

Zrównoważone rolnictwo coraz częściej opiera się na wydajnej i niezawodnej pracy maszyn, która przekłada się na maksymalną produktywność.
Aby osiągnąć ten cel, rolnicy powinni skoncentrować się na trzech strategicznych obszarach:

Unowocześnij swoją technologię - zwiększ efektywność

Technologia to klucz do zwiększenia efektywności i skalowania wartości w nowoczesnym rolnictwie. Rolnicy i producenci żywności mają dziś dostęp do bardzo zaawansowanego sprzętu, ponieważ rolnictwo wkracza w erę przemysłu 4.0.

Wśród innowacyjnych rozwiązań znajdują się:

  • Drony do szybkiego i precyzyjnego monitorowania upraw
  • Technologie GPS, które wspierają pobieranie próbek gleby, mapowanie pól i scouting
  • Autonomiczne pojazdy i roboty, które przejmują pracochłonne zadania

Wybierz odpowiednie środki smarne - zadbaj o sprzęt i zrównoważony rozwój

Wydajna i niezawodna praca maszyn staje się kluczowa dla nowoczesnego, zrównoważonego rolnictwa. Aby sprzęt mógł pracować na najwyższych obrotach przez długi czas, niezbędne jest stosowanie odpowiednich środków smarnych. Nasze badania branżowe pokazują, że:

  • 68% rolników wskazuje, że ich priorytetem jest maksymalne wydłużenie żywotności posiadanego sprzętu*
  • 41% często doświadcza awarii maszyn spowodowanych niewłaściwym smarowaniem*

Właściwy dobór środka smarnego do konkretnego zastosowania ma kluczowe znaczenie – nie tylko dla efektywności operacyjnej, ale również dla ograniczenia wpływu na środowisko.

* Źródło: „Agriculture: Global Report Powering Peak Performance”, Edelman Intelligence i Shell, maj 2018

Zyskaj więcej dzięki wiedzy i wsparciu ekspertów

Nowoczesne narzędzia, takie jak Shell LubeMatch umożliwiają rolnikom szybkie i precyzyjne dobranie odpowiedniego środka smarnego do konkretnego sprzetu w zaledwie kilka sekund.

Z kolei Shell LubeCoach to program szkoleniowy prowadzony przez ekspertów, który wspiera pracodawców i ich zespoły w zdobywaniu praktycznej wiedzy o smarowaniu. Dzięki temu możliwe jest osiąganie lepszych wyników operacyjnych i technicznych.

Produkty i partnerstwa to klucz do odpowiedzi na globalne wyzwania. Z odpowiednim wsparciem technicznym, rolnicy mogą odegrać istotną rolę w budowaniu zrównoważonej przyszłości.