Shell SmartPay – najczęściej zadawane pytania
Klienci biznesowi
-
Co to jest Shell SmartPay dla klientów biznesowych?
Dzięki usłudze Shell SmartPay możesz dokonywać transakcji zakupu paliwa bezpośrednio przy dystrybutorze bez konieczności udawania się do sklepu.
-
Do kogo skierowana jest usługa Shell SmartPay dla klientów biznesowych?
Usługa ta skierowana jest do Klientów, którzy w ramach prowadzonego biznesu zarządzają flotą pojazdów. Jeśli korzystasz już z karty Shell Card i jesteś zainteresowany Shell SmartPay dla klientów biznesowych, nasze Biuro Obsługi Klienta Shell Card chętnie Ci doradzi.
Jeśli nie masz jeszcze karty Shell Card, możesz poprosić o ofertę przez formularz, a nasz przedstawiciel handlowy skontaktuje się z Tobą.
-
Czego potrzebuję, aby korzystać z Shell SmartPay dla klientów biznesowych?
Kierowcy potrzebują urządzenia mobilnego, np. smartfona z aktualnym systemem operacyjnym (iOS: wersja 9 lub nowsza, Android: wersja 5 lub nowsza), a także aplikacji Shell ClubSmart, w której muszą zarejestrować się przy użyciu prawidłowego adresu e-mail. Język w aplikacji musi być ustawiony na "Polska-polski", a strefa czasowa w telefonie musi być ustawiona na "automatyczny" lub "Warszawa". Ponadto Kierowcy potrzebują stabilnego połączenia internetowego dla Shell SmartPay.
Dodatkowo kierowcy potrzebują aktywnej karty Shell Card, którą dodadzą w metodach płatności w usłudze Shell SmartPay. Rejestracja kierowcy w Shell SmartPay powinna nastąpić przed pierwszym użyciem Shell SmartPay na stacji benzynowej.
Aby firma mogła skorzystać z usługi Shell SmartPay wymagane jest najpierw podpisanie aneksu do umowy Shell Card. Po podpisaniu aneksu uruchomimy na koncie klienta usługę Shell SmartPay. Menedżer floty potrzebuje dostępu do portalu internetowego Shell Fleet Hub, aby zaakceptować wniosek kierowcy o dodanie karty Shell Card w usłudze Shell SmartPay dla klientów biznesowych.
-
W jaki sposób uruchomić kierowcom usługę Shell SmartPay dla klientów biznesowych?
Twój kierowca powinien uprzednio pobrać aplikację Shell ClubSmart na swoje urządzenie mobilne, a następnie wysłać wniosek o zatwierdzenie korzystania z jego karty Shell Card w usłudze Shell SmartPay. Aby zatwierdzić wniosek o włączenie usługi Shell SmartPay przesłany przez kierowcę, kierownik floty powinien posłużyć się portalem Shell Fleet Hub. Klient korzystający z Shell Card automatycznie otrzymuje do niego dostęp.
Obszar "Karty" w menu głównym przeniesie Cię do odpowiedniej funkcji. Po wybraniu zakładki "Płatności mobilne" w górnym menu, przejdziesz do przeglądu wniosków Shell SmartPay. W tym miejscu możesz wybrać i zatwierdzić jeden lub więcej wniosków przesłanych przez Twoich kierowców.
Jeśli nie masz jeszcze karty Shell Card, możesz poprosić o ofertę tutaj. Gdy tylko otrzymamy Twoją aplikację, skontaktuje się z Tobą doradca klienta Shell Card.
-
Zakaz telefonów komórkowych na stacji i usługa Shell SmartPay – jak do siebie pasują?
Możesz zainicjować autoryzację transakcji za pośrednictwem Shell SmartPay dla klientów biznesowych wygodnie z samochodu ze swojego urządzenia mobilnego. Ze względów bezpieczeństwa smartfon powinien pozostać w samochodzie, szczególnie podczas procesu tankowania. Shell SmartPay nie zaprzecza zakazowi używania telefonów komórkowych przy dystrybutorze paliwa.
-
Czy można połączyć kartę ClubSmart z Shell SmartPay?
Jeśli chcesz korzystać z usługi Shell SmartPay, pierwszym krokiem jest pobranie aplikacji Shell ClubSmart na Twoje urządzenie mobilne. Po zarejestrowaniu się do niej za pomocą adresu e-mail, aplikacja poprosi o podanie numeru już istniejącej karty Shell ClubSmart lub zaoferuje możliwość wygenerowania nowej. Dopiero po wykonaniu tej czynności karta Shell Card może być dodana w aplikacji, jako metoda płatności, a wniosek o włączenie usługi Shell SmartPay wysyłany do kierownika floty. Po zatwierdzeniu wniosku, w aplikacji Shell ClubSmart pojawi się opcja płacenia za paliwo urządzeniem mobilnym. Tym samym usługa Shell SmartPay zostaje aktywowana w aplikacji Shell ClubSmart).
-
Z kim mam się skontaktować, jeśli mam pytanie?
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące usługi Shell SmartPay dla klientów biznesowych, nasze Biuro Obsługi Klienta Shell Card chętnie Ci pomoże. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące członkostwa w ClubSmart lub korzyści ClubSmart, możesz również skontaktować się z Działem Obsługi Klienta ClubSmart smart.pl@shell.com.
-
Czy muszę informować obsługę stacji, że korzystam z Shell SmartPay?
Nie – pracownicy stacji paliw Shell rozpoznają płatność za paliwo dokonaną za pomocą Shell SmartPay. Nie ma więc konieczności informowania pracownika stacji benzynowej.
-
Czy płacenie za pomocą Shell SmartPay jest bezpieczne?
Kwestia bezpieczeństwa jest naszym najwyższym priorytetem: usługa Shell SmartPay jest zgodna ze wszystkimi obecnie wymaganymi normami i wytycznymi prawnymi dotyczącymi bezpieczeństwa na stacji i bezpieczeństwa transakcji.
-
Gdzie mogę zapłacić za pomocą Shell SmartPay?
Płatność za pomocą Shell SmartPay jest możliwa na prawie 400 stacjach paliw Shell w Polsce. Na podstawie Twojej lokalizacji twojego telefonu, Shell SmartPay automatycznie rozpoznaje, czy znajdujesz się na stacji Shell, na której działa usługa Shell SmartPay.
-
Gdzie mogę znaleźć Shell SmartPay w aplikacji Shell ClubSmart?
Po zalogowaniu się do aplikacji Shell przy użyciu adresu e-mail i hasła zostaniesz przeniesiony do ekranu głównego aplikacji. Tutaj znajdziesz bezpośrednio funkcję Shell SmartPay.
-
Jak długo moje rachunki za paliwo są przechowywane w aplikacji?
Historia Twojej transakcji Shell SmartPay jest przechowywana w aplikacji Shell przez 3 miesiące i w tym czasie można uzyskać do nich dostęp. Dodatkowo podsumowanie każdej transakcji jest wysyłane na adres e-mail podany przy rejestracji konta użytkownika w aplikacji Shell ClubSmart.
-
Dlaczego muszę zezwolić na wykrywanie mojej lokalizacji?
Aby móc korzystać z Shell SmartPay, musisz aktywować wykrywanie lokalizacji.
Shell SmartPay automatycznie rozpoznaje stację paliw Shell na podstawie lokalizacji Twojego urządzenia mobilnego. Jednocześnie zostaniesz poinformowany, czy na tej stacji benzynowej działa Shell SmartPay.
-
Skąd mam wiedzieć, czy stacja oferuje Shell SmartPay?
Możesz skorzystać z wyszukiwarki stacji benzynowej w aplikacji Shell, aby sprawdzić, czy stacja oferuje Shell SmartPay. Ustaw filtr na „Shell SmartPay”. Alternatywnie zajrzyj do wyszukiwarki stacji na stronie.
-
Dlaczego aplikacja Shell pokazuje mi dwie stacje A i B w momencie rozpoczęcia transakcji w usłudze Shell SmartPay?
Czasami dwie stacje Shell są tak blisko siebie, że lokalizacja GPS nie daje jednoznacznego wyniku. Aplikacja pokazuje więc dwie stacje - wybór A lub B. Poszukaj liter na betonowych słupach na Twojej stacji i wybierz odpowiednią.
-
Co powinienem zrobić, jeśli wprowadziłem zły numer dystrybutora?
Na ekranie „Rozpocznij tankowanie” kliknij „Anuluj tankowanie”, aby anulować transakcję. Następnie możesz dokonać nowej rezerwacji. Anulowanie jest możliwe przed podniesieniem pistoletu dystrybutora.
-
Czy muszę zostawić telefon w samochodzie?
Ze względów bezpieczeństwa rekomendujemy pozostawienie telefonu w pojeździe podczas korzystania z dystrybutora paliwa. Gdy pojawi się ekran „Dystrybutor X gotowy” odłóż telefon na bok i rozpocznij tankowanie.
-
Czy istnieją limity maksymalnych ilości paliwa podczas jednego tankowania?
Wszystkie limity ustawione dla kart Shell Card działają w usłudze Shell SmartPay.
-
Czy Shell SmartPay działa również w nocy?
Z usługi Shell SmartPay można korzystać w godzinach otwarcia stacji paliw.
Jeśli Twoja stacja Shell jest otwarta 24 godziny na dobę, możesz również płacić w nocy za pomocą Shell SmartPay. Z Shell SmartPay nie można korzystać poza godzinami otwarcia. Usługa Shell SmartPay nie działa na stacjach samoobsługowych (bezzałogowych).
-
Czy aplikacja Shell może poinformować Cię, kiedy stacja Shell jest „offline” albo Shell SmartPay nie jest tam dostępny?
Usługa Shell SmartPay jest połączona z odpowiednią stacją benzynową.
- Jeśli na stacji paliw Shell występuje stały problem z Shell SmartPay, aplikacja automatycznie rozpozna, że ta funkcjonalność jest obecnie niedostępna.
- Jeśli wystąpi krótkotrwały, nieplanowany problem, zostanie on widoczny podczas korzystania z usługi SmartPay na stacji z komunikatem „błąd techniczny”.
W takim przypadku należy w drodze wyjątku zapłacić za paliwo przy kasie.
-
Czy pompa wyłącza się sama po osiągnięciu maksymalnej pojemności zbiornika, czy klient musi uważać i robić to sam?
Dystrybutor przestaje podawać paliwo automatycznie po osiągnieciu maksymalnej pojemności zbiornika lub osiągnięciu limitu ustalonego dla karty Shell Card. Nie musisz się martwić o przepełnienie zbiornika. W przypadku ustalenia limitu kwotowego na danej karcie Shell Card, z przyczyn technicznych, aby uniknąć przekroczenia dozwolonej kwoty, pompa zatrzymuje się około 2 zł przed osiągnięciem maksymalnej kwoty ustalonej dla pojedynczego tankowania.
-
Nie otrzymałem potwierdzenia transakcji Shell SmartPay. Jak mogę uzyskać potwierdzenie jej dokonania?
Jeśli po pomyślnie zakończonej transakcji Shell SmartPay stwierdzisz, że nie otrzymałeś automatycznego potwierdzenia transakcji z przeprowadzonego tankowania, kasjer na stacji benzynowej wydrukuje dla Ciebie paragon zastępczy.
-
Zarezerwowałem pompę i otrzymałem potwierdzenie, że mogę zatankować. Teraz bateria mojej komórki jest wyczerpana. Czy mogę rozpocząć tankowanie, czy muszę zapłacić w sklepie?
Rezerwując dystrybutor, gwarantowana jest również opłata za pobrane paliwo do maksymalnego limitu dostępnego dla karty Shell Card i możesz zatankować. Na wszelki wypadek możesz pobrać w sklepie paragon zastępczy.
-
Moja rezerwacja dystrybutora została odrzucona. Jak mogę teraz zatankować?
W takim przypadku prosimy o zatankowanie bez użycia Shell SmartPay, a następnie opłacenie tankowania w sklepie.
-
Chcę zarezerwować pompę, ale ciągle otrzymuję komunikat o błędzie.
W kilku przypadkach Shell SmartPay może nie być dostępny na wszystkich dystrybutorach na stacji.
Sprawdź w sklepie, czy tankowanie Shell SmartPay jest możliwe na wybranej przez Ciebie stacji benzynowej.
Jednak może również wystąpić usterka techniczna odpowiedniej pompy. W takim przypadku spróbuj użyć Shell SmartPay przy innym dystrybutorze lub zatankuj bez aplikacji i zapłać za paliwo w sklepie
-
Jestem na stacji benzynowej Shell, ale nie mam do wyboru stacji, co mogę zrobić?
Niestety nie wszystkie stacje paliw Shell uczestniczą w programie Shell SmartPay. Zapytaj w sklepie, czy Shell SmartPay jest oferowany na tej stacji.
Aby znaleźć stację paliw Shell z Shell SmartPay w Twojej okolicy, skorzystaj z listy stacji Shell objętych działaniem usługi Shell SmartPay.