Przejdź do głównej treści
shell v power diesel

Shell V-Power Diesel – poczuj Jakość w każdych warunkach

Zapomnij o problemach z silnikiem z pomocą innowacyjnego paliwa Shell V-Power Diesel. Jego unikalna formuła czyści aż do 100% kluczowych części silnika i przywraca aż do 100% jego mocy.1, 3 Poczuj się bezpiecznie w każdych warunkach.

jadący samochów, w tle smugi światła

Czysty silnik z Shell V-Power Diesel

Shell V-Power Diesel to paliwo wzmocnione o 60% większą liczbą molekuł czyszczących i ochronnych w porównaniu z podstawowym paliwem Shell FuelSave Diesel. Warto tankować regularnie Shell V-Power Diesel, ponieważ pomaga chronić przed gromadzeniem się osadów pogarszających osiągi na kluczowych elementach układu paliwowego, takich jak zawory wlotowe i/lub wtryskiwacze paliwa oraz usuwać osady już od pierwszego tankowania.1,3

Tankuj Shell V-Power Diesel i ciesz się drogą również zima!

Zimowa płynna jazda, która daje satysfakcję

Paliwo Shell V-Power Diesel cieszy się uznaniem ekspertów BMW. Przekonaj się, co decyduje o jego popularności i wypróbuj jego zimową odsłonę. Od 16 listopada do końca lutego Shell V-Power Diesel ma ulepszony skład, który pomaga uruchomić auto po mroźnej nocy.

Samochód BMW na ośnieżonej drodze, w tle para patrząca przed siebie

Zalety ulepszonego paliwa Shell V-Power Diesel

Oferuje naszą najlepszą ochronę

Olej napędowy Shell V-Power Diesel to paliwo wzmocnione o 60% większą liczbą molekuł czyszczących i ochronnych3

Maksymalizuje osiągi silnika

Z biegiem czasu w silniku mogą się tworzyć osady. Ulepszony Shell V-Power czyści aż do 100% kluczowych części silnika i przywraca aż do 100% jego osiągów1,4.

Fachowe porady od eksperta ds. jakości paliw Shell

Dlaczego auto z silnikiem diesla nie chce odpalić po mroźnej nocy?

Przyczyną często jest zablokowany filtr paliwa. Filtr w układzie paliwowym znajduje się między bakiem a silnikiem. Dlatego jeśli jest zapchany, nie może zasilić silnika wystarczającą ilością paliwa. W efekcie może wystąpić problem z uruchomieniem samochodu.

Dlaczego jakość paliwa ma tak duży wpływ na działanie silnika diesla zimą?

Filtr paliwowy może być zapchany m.in. przez parafiny. Skąd się one biorą? Oleje napędowe zawierają w swym składzie węglowodory parafinowe i gdy temperatura paliwa obniża się, wytrącają się z niego kryształy parafin. Im jest zimniej, tym kryształów parafin więcej. By olej napędowy można było stosować podczas mrozów, musi spełniać wymagania zimowe. Od 16 listopada do końca lutego, diesel dostępny na wszystkich polskich stacjach paliw musi mieć poprawioną wartość parametru nazywanego temperaturą blokady zimnego filtra. Powinna ona wynosić -20°C lub mniej. Parametr ten opisuje tendencję oleju napędowego do blokowania filtra. By spełniał zimowe wymagania, należy wprowadzić do paliwa odpowiednie dodatki, które mają za zadanie zmniejszyć ilość dużych kryształów parafin i ułatwić przepływ paliwa przez układ paliwowy podczas zimnego rozruchu. Umożliwia to prawidłowe działanie silnika pomimo ujemnych temperatur.

Jak poznać, że tankuję właściwe paliwo na zimowe warunki?

Kierowcy powinni zwrócić uwagę na wartość temperatury blokady zimnego filtra w paliwie, które tankują. Można to zrobić, przeglądając na stacji świadectwo jakości. Opisuje ono własności oferowanego paliwa. W przypadku Shell zadanie jest o tyle proste, że przyjeżdżając na stację, można zapytać o wartość tego parametru pracowników, którzy pomagają tankować paliwo.

Co poza paliwem wpływa na rozruch w zimie?

Zimowe problemy aut napędzanych olejem napędowym mogą wystąpić także wtedy, gdy ma ono właściwe parametry. Poza działaniem akumulatora, jest kilka czynników niezwiązanych z jakością paliwa, które mają na to wpływ. Podczas eksploatacji auta, w filtrze paliwowym gromadzą się zanieczyszczenia oraz woda, która w ujemnych temperaturach zamienia się w lód. Taki zapchany filtr powoduje ograniczony przepływ paliwa do silnika. Dlatego obecność zanieczyszczeń i wody w filtrze paliwowym może doprowadzić do jego łatwiejszego zablokowania zimą. Także konstrukcja układu paliwowego konkretnego auta ma wpływ na ew. zwiększenie tendencji do jego unieruchomienia. Mają na to m.in. wpływ umiejscowienie i ogrzewanie filtra paliwa, sposób zawracania paliwa niewykorzystanego podczas wtrysku, czy ułożenie przewodów paliwowych.

Poznaj patenty na zimową jazdę, dzięki którym korzystanie z auta stanie się znacznie przyjemniejsze.

Patent na zimę na pełnych obrotach

Patent na zimę na pełnych obrotach

Transkrypcja

Patent na zimę na pełnych obrotach

Czas trwania: 1 min 51 sek

Opis:

Animacja składa się z siedmiu planszy.

Plansza początkowa: widzimy wygaszony ekran z umieszczonym na środku czerwonym przyciskiem sugerujący „play” z podpisem ODPAL PATENTY. Po prawej stronie umieszczona jest oś siedmiu przycisków umożliwiające przełączenie plansz oraz przycisk pauzy. Są to białe koła z czerwonymi cyframi.

W tle znajduje się górzysty krajobraz, gwieździste niebo, ośnieżona droga oraz czerwony samochód pokryty śniegiem.

[Wizualne przejście]

Po uruchomieniu animacji czerwonym przyciskiem ODPAL ANIMACJE ukazuje się droga, znikają gwiazdy, w ich miejsce pokazują się chmury. Po lewej stronie znajduje się czerwony samochód. Na osi po prawej stronie zostaje podświetlone na żółto koło z cyfrą jeden.

Na środku, u dołu planszy pojawia się szara ikona sugerująca scrollowanie.

Po prawej pojawia się żółta ramka, a w niej tekst:

„Jeśli nie chcesz być osamotniony w walce ze śniegiem i lodem…”

Słońce wychodzi zza chmur. Śnieg na samochodzie topnieje.

Zmienia się tekst w żółtej ramce po lewej stronie:

„…parkuj auto przodem w kierunku wschodnim, by promienie słońca pomogły Ci rano w odśnieżaniu.”

Na środku, u dołu planszy pojawia się szara ikona sugerująca scrollowanie.

[Wizualne przejście]

[00:35.12]

Plansza druga. Na osi po prawej stronie widzimy przejście do przycisku z cyfrą dwa, jest ona podświetlana na żółto.

Zbliżenie na tylną oponę samochodu. Jednocześnie ukazuje się tekst w żółtej ramce po lewej stronie:

„Głębokość bieżnika opony zimowej nie powinna być mniejsza niż 4 mm.”

Na środku, u dołu planszy pojawia się szara ikona sugerująca scrollowanie.

W górnej części widzimy awers monety jednozłotowej.

Tekst w żółtej ramie wyświetla:

„Jeśli nie masz pod ręką miarki, do zmierzenia głębokości możesz użyć monety 1 zł.”

Na środku, u dołu planszy pojawia się szara ikona sugerująca scrollowanie.

[Wizualne przejście]

Moneta okręca się o 180o i przechodzi w górną część bieżnika tylnej opony samochodu.

Test w żółtej ramce wyświetla:

„Odwróć ją tak, by głowa orzełka znajdowała się na dole. Jeśli po włożeniu monety w bieżnik widoczna będzie cała głowa orzełka, oznacza to, że bieżnik jest już na skraju używalności i oponę należy wymienić.”

Na środku planszy pojawia się szara ikona sugerująca scrollowanie.

[Wizualne przejście]

[00:48.85]

Plansza trzecia. Na osi po prawej stronie widzimy przejście do przycisku z cyfrą trzy, jest ona podświetlana na żółto.

Następuje oddalenie planu, ukazuje się cały krajobraz, podobnie jak na początku animacji. Po prawej stronie znajduje się czerwony samochód, po lewej żółta ramka wyświetla tekst:

„Jeśli auto używane będzie tylko na krótszych odcinkach, akumulator nie zdąży się wystarczająco naładować – a zimą łatwiej traci energię.”

Na środku, u dołu planszy pojawia się szara ikona sugerująca scrollowanie.

[Wizualne przejście]

Samochód rusza.

Tekst w żółtej ramce wyświetla:

„Dlatego raz na jakiś czas wybierz się w dalszą podróż.”

Samochód mija drogowskaz wskazujący drogę „Opole 100”, zatrzymuje się na stacji Shell.

[Wizualne przejście]

[01:11.04]

Plansza czwarta. Na osi po prawej stronie widzimy przejście do przycisku z cyfrą cztery, jest ona podświetlana na żółto.

Następuje zbliżenie na tyle koło, samochód ukazany jest w przekroju. Pokazuje się wlew oraz bak paliwa z symbolem powietrza.

Żółta ramka wyświetla tekst:

„Układ paliwowy nie jest hermetyczny, dostaje się do niego para wodna.”

Na środku, u dołu planszy pojawia się szara ikona sugerująca scrollowanie.

Na baku pojawia się symbol kropli wody, następnie płatek śniegu.

Tekst w żółtej ramce wyświetla:

„W niższych temperaturach para skrapla się na ściankach zbiornika i zamarza. Obecność lodu na filtrze ogranicza przepływ paliwa i może przyspieszyć jego zablokowanie, przez co możesz mieć problem z uruchomieniem auta.”

Na środku, u dołu planszy pojawia się szara ikona sugerująca scrollowanie.

Kolor baku zmienia się z szarego na żółty. Na środku, u dołu planszy pojawia się szara ikona sugerująca scrollowanie. Z prawej strony ukazuje się wąż oraz pistolet dystrybutora paliwa.

Test w ramce wyświetla:

„Dlatego tankuj zawsze do pełna, by w baku nie było miejsca na osadzanie się kropelek wody!”

[Wizualne przejście]

[01:26.27]

Plansza piąta. Na osi po prawej stronie widzimy przejście do przycisku z cyfrą pięć, jest ona podświetlana na żółto.

Widzimy przednią część samochodu w przekroju – drzwi oraz szybę kierowcy.

Z lewej strony pokazuje się żółta ramka wyświetlająca tekst:

„By zmniejszyć parowanie szyb, użyj pianki do golenia.”

Na szybie widzimy butelkę pianki do golenia, która rozpyla dwie małe chmury.

Na środku, u dołu planszy pojawia się szara ikona sugerująca scrollowanie.

Zmienia się tekst w żółtej ramce:

„Spryskaj nią szybę od wewnątrz, następnie przetrzyj do czysta. Koniec z parowaniem!”

Na szybie widzimy żółtą kwadratową ścierkę, która zmywa piankę pozostawiając lśnienia na szybie.

Na środku, u dołu planszy pojawia się szara ikona sugerująca scrollowanie.

[Wizualne przejście]

[01:33.54]

Następuje oddalenie planu. Przejście do planszy szóstej. Na osi po prawej stronie widzimy przejście do przycisku z cyfrą sześć, jest ona podświetlana na żółto.

Widzimy przód samochodu oraz dystrybutor paliwa stacji Shell.

Po lewej stronie, żółta rama wyświetla tekst:

„Wielu kierowców zapomina o tym prostym, a jakże przydatnym patencie – odchyl wycieraczki, by nie przymarzły do szyby!”

Jednocześnie wycieraczka na przedniej szybie samochodu podnosi się.

[Wizualne przejście]

[01:51.16]

Następuje oddalenie planu. Ukazuje się cała stacja Shell, czerwony samochód. W tle widać zimowy, górzysty krajobraz. Na osi po prawej stronie widzimy przejście do przycisku z cyfrą siedem, jest ona podświetlana na żółto.

Żółta ramka po lewej stronie wyświetla:

„Gdy po problemach z odpaleniem w końcu uda się uruchomić silnik, wielu kierowcom zdarza się popełnić błąd i wyłączyć go, by np. odśnieżyć do końca auto. Mylnie zakładają, że jeśli silnik odpalił raz, to odpali też za drugim razem.”

Samochód porusza się, a u dołu ekranu pokazuje się szara ikona sugerująca scrollowanie.

Test w ramce:

„Moment zapłonu jest dla układu największym obciążeniem i po wyłączeniu silnika bez momentu na rozgrzanie i naładowanie akumulatora, może on zgasnąć na dobre. Dlatego kiedy odpalisz – pozostaw silnik włączony!”

Samochód porusza się, jednocześnie ukazuje się biały dym z rury wydechowej.

1 Paliwa Shell V-Power pomagają chronić przed gromadzeniem się osadów pogarszających osiągi na kluczowych elementach układu paliwowego, takich jak zawory wlotowe i/lub wtryskiwacze paliwa oraz usuwać takie osady. Czystość i poprawa osiągów silnika wykazana przy użyciu standardowych testów branżowych oraz testów własnych firmy Shell. Przy ciągłym stosowaniu paliwa Shell V-Power od pierwszego całkowitego napełnienia baku.

2 W porównaniu z podstawowym paliwem Shell FuelSave Diesel.

3 Uzyskane efekty mogą się różnić w zależności od rodzaju pojazdu, typu silnika, warunków atmosferycznych czy stylu jazdy. Wejdź na www.shell.pl, by uzyskać więcej informacji.

Więcej na stronie dla kierowców