Shell Helix Ultra Professional AP-L 5W-30

- Zaprojektowany, aby spełniać bardzo wysokie wymagania dla określonych silników wysokoobciążonych, w tym marek Peugeot, Citroen i Fiat, oraz silników wymagających olejów spełniających normę ACEA C2
- Shell zaopatruje w oleje silnikowe wiele warsztatów samochodowych PSA na całym świecie, a w szczególności w Europie i w Indiach
- Pomyślnie przeszedł wiele testów eksploatacyjnych potwierdzających, że spełnia wymagania dla oleju silnikowego według normy Fiat 9.55535-S1 i PSA B71 2290
CECHY SZCZEGÓLNE | KORZYŚCI |
---|---|
Ochrona układu wydechowego | Formuła o niskim poziomie popiołu siarczonego (SA), fosforu (P) i siarki (S) (tzw. low-SAPS) zapewnia długą żywotność silników Diesla wyposażonych w filtr cząstek stałych i katalizator trójfunkcyjny |
Utrzymanie liczby kwasowej | Specjalna formuła umożliwia utrzymanie liczby kwasowej na niezmienionym poziomie |
Niska lepkość, szybki przepływ oleju i niski współczynnik tarcia |
Większa oszczędność paliwa i łatwiejszy rozruch zimnego silnika |
Technologia Aktywnego Oczyszczania Shell | Zapewnia doskonałą ochronę silnika, nieprzerwanie zapobiegając gromadzeniu się osadów na jego powierzchniach |
Długotrwała odporność na utlenianie | Wysoki poziom przeciwutleniaczy zapewnia doskonałą ochronę przed utlenianiem |
Duża odporność na ścinanie | Pozwala utrzymywać lepkość i właściwości oleju na stałym poziomie przez cały okres eksploatacji, również pomiędzy wymianami |
Specjalnie wyselekcjonowane syntetyczne oleje bazowe |
Zmniejszają lotność oleju, ograniczając jego zużycie i konieczność uzupełniania |
Specyfikacje i dopuszczenia: ACEA C2; PSA B71 2290
Testy Własne Firmy Fiat
- Przeszedł pozytywnie test na podwyższenie lepkości, zużycie i powstawanie laków FPT DURO40
- Przeszedł pozytywnie test napowietrzania oleju FPW MEC004
- Przeszedł pozytywnie test powstawania osadów w turbosprężarce FPW DURO19
- Przeszedł pozytywnie test oszczędności paliwa MB NEDC
Testy Własne Firmy Peugeot
- Przeszedł pozytywnie test wytrzymałości DW10C oceniając trwałość silnika Diesla
- Przeszedł pozytywnie test zużycia wałka rozrządu DW10
- Przeszedł pozytywnie test wytrzymałości oceniając trwałość CDi EP6CDT
Czystość silnika
- Przeszedł pozytywnie test Peugeot TU5JP-L4 osadów wysokotemperaturowych na pierścieniach i powstawania laków na tłokach (CEC-L-88-T-02)
Zużycie i trwałość silnika
- Przeszedł pozytywnie przeciwzatarciowy test Peugeot zacierania mechanizmu zaworowego na zużycie dla krzywek TU3M (CEC-L-38-A-94)
Powyższe specyfikacje produktów mogą się zmieniać, a produkty mogą być niedostępne w sprzedaży w Polsce. W celu uzyskania fachowej rekomendacji dobierz olej do silnika określonego pojazdu z aplikacją Shell Lubematch.