Prezentacja produktu Shell Rimula R4 L

smary

Niska emisja, zwiększona trwałość i lepsza ochrona

Bez względu na temperaturę, tryb pracy czy zapylenie środowiska musisz mieć pewność, że olej ochroni silnik w każdych warunkach.

Energetyczna ochrona silników wysokoprężnych dzięki olejom Shell Rimula przeznaczonym do pracy w ciężkich warunkach:

  1. Kontrola kwasowości – przetestowane dodatki pomagają chronić przed korozją spowodowaną kwasami powstającymi podczas spalania paliwa.
  2. Kontrola zanieczyszczeń – wyższy poziom czystości bezpośrednio przekłada się na wyższą wydajność i bezawaryjną pracę podzespołów.
  3. Kontrola zużycia – separacja ruchomych części silnika zapewnia długotrwałą bezawaryjną pracę.

Shell Rimula R4 L

Shell Rimula R4 L dzięki najnowszym technologiom zapewnia zwiększoną odporność podzespołów silnika na zużycie, redukuje tworzenie osadów i chroni przed korozją. Niezwykle wydajne bazy olejowe grupy II powodują, że jest to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie olejów 15W-40 dostępnych na rynku, który można stosować w praktycznie każdym pojeździe. Oznacza to, że jeden uniwersalny olej jest odpowiedni dla prawie każdego pojazdu i typu silnika bez względu na wiek.


Moc ochronna

Shell Rimula R4 L zapewnia jeden z najwyższych poziomów ochrony osiągany w przypadku olejów silnikowych o standardowej klasie lepkości. Ponadto zastosowana technologia niskopopiołowa wspomaga ochronę katalizatora i filtra cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych.

Niska emisja i obniżenie kosztów eksploatacji

Zapewnienie sprawnej pracy układów kontroli emisji jest wymagane nie tylko ze względu na konieczność przestrzegania normy ograniczonej emisji zanieczyszczeń ale również pozwala zagwarantować wysoką niezawodność i trwałość silnika. Zabrudzony filtr cząstek stałych (DPF) może na przykład być przyczyną zwiększonego zużycia paliwa. Olej Shell Rimula R4 L został opracowany w technologii niskopopiołowej i niskosiarkowej, co pozwala zapewnić wysoką wydajność nie tylko najnowszych, nowoczesnych silników, które już są dostępne na rynku, ale również takich, które dopiero się pojawią.

Większa bezawaryjność

Skład Shell Rimula R4 L zapewnia niezrównaną odporność mieszanki olejowej na działanie wysokich temperatur i obciążeń mechanicznych, gwarantując stałą ochronę nawet w najcięższych warunkach.

Silne środki zapobiegające utlenianiu stosowane w oleju Shell Rimula R4 L współpracują z wysokiej jakości bazami olejowymi grupy II, zapewniając większą odporność na wysoką temperaturę w porównaniu z olejami poprzedniej generacji (np. API CI-4/ACEA E7).

Tak jak w przypadku innych wysokiej klasy olejów Shell przeznaczonych do silników o dużej mocy, w mieszance Shell Rimula R4 L zastosowano niezwykle stabilne dodatki modyfikujące lepkość. Te wyjątkowe cząsteczki nie ulegają rozpadowi w strefach silnika, gdzie narażone są na największe obciążenia (np. zawory i przekładnie). Oznacza to, że olej zachowuje swoją lepkość w znacznie większym stopniu niż wiele innych olejów dostępnych na rynku, zapewniając bardziej równomierne i niezawodne smarowanie oraz wysoki poziom ochrony.

Zwiększona ochrona

Shell Rimula R4 L zapewnia znacznie wyższy poziom ochrony podzespołów przed zużyciem i lepiej zabezpiecza przed osadzaniem się szlamu niż oleje starszej generacji.

Olej Shell Rimula R4 L nie tylko spełnił wymogi testu Cummins ISM*, ale udowodnił również, że gwarantuje znacznie niższe zużycie niż inne oleje, które także spełniły wymogi testu.

Olej Shell Rimula R4 L zapewnia znacznie wyższą ochronę przez zużyciem podzespołów niż oleje starszej generacji, a w wielu sytuacjach przewyższa krytyczne wymagane wartości zużycia, np. w teście Cummins ISM*, podczas którego zapewnia znacznie lepsze wyniki niż inne oleje, które również spełniają wymogi tego testu.

*Test zawarty w specyfikacji API CJ-4, ACEA E9 (propozycja) oraz specyfikacjach niskopopiołowych Volvo oraz Mercedes-Benz

Praktyczny brak osadów

Shell Rimula R4 L wraz z niskopopiołowymi dyspergatorami zapewnia nadzwyczajną czystość silnika i zapobiega odkładaniu się osadów. Wyniki zostały potwierdzone w testach drogowych na dystansie ponad 25 milionów kilometrów. W silnikach Mercedes-Benz, na przykład, pod pokrywą zaworów ani w misce olejowej praktycznie nie występował szlam, dzięki czemu silnik pracował wydajniej, a koszty serwisowania były niższe.

Czy stosować olej Shell Rimula R4 L?

• Odpowiedni dla prawie wszystkich samochodów ciężarowych, autobusów oraz pojazdów zgodnych z normami US 2007, Euro 2,3,4 i 5. Bardzo wielu producentów pojazdów dopuściło olej Rimula R4 L do stosowania w swoich silnikach jako uniwersalny środek smarny, dzięki czemu jeden olej można używać w wielu różnorodnych typach silników, co zapewnia niezwykle istotne korzyści logistyczne i magazynowe.

• Doskonały olej dla średnich i lekkich pojazdów użytkowych z silnikiem wysokoprężnym, zwłaszcza pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych.

• Zgodność z wymogami wiodących producentów wyposażenia i pojazdów rolniczych, np. Caterpillar, Cummins, Deutz i MTU.

Dane techniczne

Klasa lepkości SAE: 15W-40
API: CJ-4, CI-4+, CI-4, CH-4, CG -4, CF-4, ACEA: E7, E9; Caterpillar: ECF-2, ECF-3; Cummins: CES 20077, 81; DDC: 93K218; Deutz: DQC-III; MACK: EO-O PP; MAN: 3275; dopuszczenie MB: 228.3, 228.31; MTU: Kategoria 2; Volvo: VDS-4, VDS-3.