Przejdź do głównej treści

Shell Gadus S2 V220AC 2

Shell Gadus S2 V220AC 2

Shell Gadus S2 V220AC 2 to smar do zadań specjalnych. Został przewidziany do zastosowania w ciężkich warunkach. Wykorzystane w nim związki EP zapobiegają uszkodzeniom powierzchniowym łożysk i innych elementów mechanicznych, które mogą wystąpić w wyniku dużych sił nacisku, wysokich wartości temperatur i tarcia.

Shell Gadus S2 V220AC 2 – właściwości

Smar Shell Gadus S2 V220AC 2 stworzono na bazie olejów mineralnych wysokiej jakości. W jego skład wchodzą także dodatki przeciwzużyciowe, przeciwzatarciowe, antyutleniające i antykorozyjne, które poprawiają parametry pracy w bardzo trudnych warunkach.

Doskonała stabilność mechaniczna Shell Gadus S2 V220AC 2 pozwala utrzymać odpowiednią konsystencję smaru przy długich okresach pracy, nawet przy dużym poziomie drgań i wibracji. Jednocześnie niezawodnie chroni smarowane elementy przed korozją oraz zatarciem. To zasługa wykorzystania odpowiedniej jakości dodatków przeciwzatarciowych EP – substancji chemicznej dodawanej do smarów, która poprawia ich właściwości w ekstremalnych warunkach obciążeniowych.

Shell Gadus S2 V220AC 2 charakteryzuje się również wydłużonym czasem eksploatacji. Doświadczenia dowodzą, że interwały przesmarowań przekraczają przebieg 30000 km nawet w przypadku pracy urządzenia w trudnych warunkach, pozytywnie wpływając na zużycie smaru oraz czas przestoju maszyn.

Smar Shell Gadus S2 V220AC 2 – zastosowanie

Shell Gadus S2 V220AC 2 to wielozadaniowy smar, który sprawdzi się zwłaszcza w transporcie, gdzie znajduje zastosowanie do smarowania łożysk kół, a także podwozi samochodów osobowych, lekkich ciężarówek oraz samochodów ciężarowych. Może być również wykorzystywany w urządzeniach budowlanych pracujących w warunkach podwyższonej wilgotności.

Smar Shell Gadus S2 V220AC 2 idealnie sprawdzi się w łożyskach tocznych i ślizgowych pracujących w następujących warunkach:

  • dużego poziomu drgań i wibracji,
  • dużego obciążenia,
  • wysokiej temperatury,
  • obciążeń udarowych,
  • obecności wody.

Spełnia wymagania stawiane przez normę ASTM D4950 LB gwarantując odpowiednią ochronę i wydajność w takich zastosowaniach, jak łożyska kół i inne komponenty wymagające niezawodnego smarowania.

Przed użyciem smaru warto zapoznać się z jego dokumentacją – w przypadku Shell Gadus S2 V220AC 2, karta charakterystyki, zawiera szczegółowe informacje dotyczące jego właściwości i bezpiecznego użytkowania.

Zobacz kartę techniczną Shell Gadus S2 V220AC 2 > (PDF)

FAQ

Jak działa smar Shell Gadus S2 V220AC 2?

Shell Gadus S2 V220 2 tworzy ochronny film, redukuje tarcie i chroni przed zużyciem. Dzięki dodatkom EP wytrzymuje duże obciążenia, a jego litowo-wapniowy zagęszczacz zapewnia stabilność w trudnych warunkach, takich jak wilgoć czy wibracje, działając w temperaturach od -20°C do +130°C.

Jakie są główne zalety Shell Gadus S2 V220AC 2?

Shell Gadus S2 V220AC 2 został stworzony z myślą o pracy w bardzo ciężkich warunkach. Jest to smar o wysokim wskaźniku lepkości dodatkowo zagęszczony mydłem litowo wapniowym, wzbogacony o dodatki przeciwzużyciowe, przeciwzatarciowe, antyutleniające i antykorozyjne, które dodatkowo poprawiają jego parametry pracy w szerokim zakresie zastosowań.

Jakie są różnice między Shell Gadus S2 V220AC 2 a innymi smarami z tej serii?

Smar Shell Gadus S2 V220AC 2 Jest zaprojektowany, aby lepiej radzić sobie z obecnością wody, co sprawia, że jest bardziej trwały w trudniejszych środowiskach niż smary takie jak Gadus S2 V220 2, które są bardziej uniwersalne i mniej odporne na wodę. Gadus S2 V220AC 2 ma także poprawioną stabilność mechaniczno-chemiczną, co zwiększa jego skuteczność w długoterminowych aplikacjach, szczególnie w przemyśle i transporcie, gdzie smarowanie musi być bardziej odporne na zmienne warunki.

Czy Shell Gadus S2 V220AC 2 można mieszać z innymi smarami?

Mieszanie różnych smarów może prowadzić do niepożądanych reakcji chemicznych lub zmiany ich właściwości, co może wpłynąć na ich wydajność. Smary o różnych składach chemicznych mają odmienne właściwości, a ich połączenie może zmniejszyć ich skuteczność lub całkowicie pozbawić ich funkcji smarnych. W przypadku wątpliwości co do mieszania konkretnych smarów warto skontaktować się z producentem lub zapoznać się z instrukcją.

Powyższa charakterystyka produktowa jest typowa dla obecnej produkcji. Przyszłe partie produkcyjne będą spełniać specyfikacje produktowe Shell, niemniej mogą wystąpić pewne odchylenia od w/w wartości średnich.

To też może Cię zainteresować