Przejdź do głównej treści

Shell Omala S1 W

Shell Omala S1 W

Shell Omala S1 W to wydajny olej przekładniowy, który gwarantuje niezawodną ochronę przekładni ślimakowych. Ten produkt został stworzony z myślą o redukcji temperatury oleju w trakcie długotrwałej eksploatacji w przekładniach narażonych na duże przeciążenia.

Dzięki zastosowaniu specjalnej formuły z dodatkiem tłuszczy olej przekładniowy Shell Omala S1 W zapewnia doskonałe smarowanie i skuteczną ochronę przed zużyciem. Szczególnie polecamy wykorzystywać go w przekładniach wolnoobrotowych ślimakowych i cylindrach parowych.

Shell Omala S1 W – charakterystyka produktu

To zaawansowany olej mineralny o wysokiej lepkości. Został stworzony z myślą o pracy w warunkach przemysłowych.

Olej do przekładni Shell Omala S1 W sprawdzi się przede wszystkim w przekładniach ślimakowych i wysokotemperaturowych cylindrach parowych o dużym obciążeniu. Odpowiednio dobrane dodatki uszlachetniające powodują, że olej ten zapewnia doskonałą ochronę elementów maszyn. Jego unikalna formuła zawiera precyzyjnie dobrane dodatki tłuszczowe. To właśnie one zapewniają wyjątkowe właściwości smarne.

To produkt łączący w sobie wysoką wydajność z niezawodnością działania. Został opracowany w oparciu o wieloletnie doświadczenie firmy Shell w dziedzinie środków smarnych.

Olej do przekładni Shell Omala S1 W – specyfikacja techniczna

Produkt spełnia rygorystyczne normy przemysłowe, w tym AGMA 9005-EO2 (CP). Jego lepkość kinematyczna w 40 stopniach Celsjusza wynosi 460 mm²/s, a w 100 stopniach Celsjusza - 31,2 mm²/s. Wskaźnik lepkości to 98.

Temperatura zapłonu wynosi aż 318 stopni Celsjusza, a temperatura płynięcia -6 stopni Celsjusza. Z kolei gęstość w 15 stopniach Celsjusza to 887 kg/m³. Powyższe parametry gwarantują optymalne działanie w różnych warunkach pracy.

Korzyści ze stosowania oleju Shell Omala S1 W

Wykorzystanie tego produktu przekłada się na realne korzyści operacyjne. Olej charakteryzuje się niską lotnością. Jest też naturalnie odporny na wytwarzanie się osadów – nawet w wysokich temperaturach nie powstają szkodliwe osady żywiczne i węglowe. To zapewnia dłuższy czas użytkowania i niższe koszty eksploatacji.

Olej przekładniowy Shell Omala S1 W tworzy trwały film smarny. To szczególnie istotne w wolnoobrotowych układach przekładniowych. W ten sposób skutecznie chroni części mechaniczne przed zużyciem.

Zastosowanie i rekomendacje użycia oleju Shell Omala S1 W

Szczególnie polecamy wykorzystanie tego oleju w przekładniach ślimakowych, które pracują pod dużym obciążeniem. Doskonale sprawdzi się on także w cylindrach parowych, działających w wysokich temperaturach i pod wysokim ciśnieniem. Gdy zachodzi konieczność wykorzystania w jeszcze bardziej wymagających środowiskach, takich jak wysokoobciążone przekładnie ślimakowe, zalecany jest olej Shell Omala S4 WE.

Do przekładni hipoidalnych w pojazdach należy stosować oleje z rodziny Shell Spirax.

Zobacz kartę techniczną Shell Omala S1 W 460 > (PDF)

Zobacz oleje przekładniowe Shell Omala

Shell Omala S2 G

Shell Omala S3 GP

Shell Omala S4 GX

Shell Omala S4 WE

FAQ

Jak działa olej Shell Omala S1 W?

Shell Omala S1 W jest olejem mineralnym z dodatkiem tłuszczy, który tworzy wytrzymały film smarny między powierzchniami przekładni. Utrzymuje swoje właściwości w wysokich temperaturach. To zasługa niskiej lotności i dużej odporności na tworzenie osadów. Szczególnie skutecznie działa w wolnoobrotowych układach przekładniowych, w których to zapewnia stałą ochronę przed zużyciem elementów.

Do czego stosujemy olej Shell Omala S1 W?

Olej Shell Omala S1 W jest przeznaczony przede wszystkim do smarowania zamkniętych przekładni ślimakowych, szczególnie tych pracujących w trybie start-stop przy dużych przeciążeniach. Jest również odpowiedni do stosowania w cylindrach parowych pracujących pod wysokim ciśnieniem i w wysokich temperaturach. Szczególnie sprawdza się w wolnoobrotowych układach przekładniowych.

Jakie są główne zalety Shell Omala S1 W?

Wyróżnić możemy kilka istotnych korzyści, płynących ze stosowania oleju Shell Omala S1 W. Pierwsza z nich to redukcja kosztów utrzymania. To zasługa wydłużonego czasu użytkowania. Istotna jest także niska lotność oraz naturalna odporność na tworzenie osadów żywicznych i węglowych w wysokich temperaturach. Olej zapewnia też skuteczne zabezpieczenie przed zużyciem poprzez utrzymanie odpowiedniego filmu smarnego w wolnoobrotowych układach przekładniowych.

Jakie są różnice między Shell Omala S1 W a innymi olejami z tej serii?

Shell Omala S1 W jest dedykowany głównie do przekładni ślimakowych i cylindrów parowych, podczas gdy inne produkty z tej linii mogą mieć odmienne zastosowania. Na przykład Shell Omala S4 WE jest zalecany do wysokoobciążonych przekładni ślimakowych, a produkty z grupy Shell Omala "G" do zamkniętych przekładni przemysłowych zębatych i śrubowych.

Istotne różnice występują też w parametrach technicznych. Na przykład Shell Omala S1 W 460 charakteryzuje się temperaturą zapłonu na poziomie 318 stopni Celsjusza, podczas gdy Shell Omala S3 GP 460 ma temperaturę zapłonu 240 stopni Celsjusza. Dlatego przy wyborze odpowiedniego oleju przekładniowego należy zawsze dokładnie analizować kartę charakterystyki produktu.

Powyższa charakterystyka produktowa jest typowa dla obecnej produkcji. Przyszłe partie produkcyjne będą spełniać specyfikacje produktowe Shell, niemniej mogą wystąpić pewne odchylenia od w/w wartości średnich.