Przejdź do głównej treści

Shell Rimula R6 ME

Prezentacja produktu Shell Rimula R6 ME

Bez względu na temperaturę, tryb pracy czy zapylenie środowiska musisz mieć pewność, że olej ochroni silnik twojego samochodu w każdych warunkach.

Energetyczna ochrona silników wysokoprężnych dzięki olejom Shell Rimula przeznaczonym do pracy w ciężkich warunkach:

  1. Kontrola kwasowości – przetestowane dodatki pomagają chronić przed korozją spowodowaną kwasami powstającymi podczas spalania paliwa.
  2. Kontrola zanieczyszczeń – wyższy poziom czystości bezpośrednio przekłada się na wydajność i bezawaryjną pracę podzespołów.
  3. Kontrola zużycia – separacja ruchomych części silnika zapewnia długotrwałą bezawaryjną pracę.

Shell Rimula R6 ME

Shell Rimula R6 ME dostosowuje się do zmiennego środowiska pracy i zapewnia niższe zużycie paliwa przy niezmiennej trwałości i długości cyklu wymiany.

Moc ochronna

Syntetyczna baza olejowa doskonale współpracująca z wieloma dyspergatorami zapewnia, w przypadku silników Mercedes-Benz i MAN, w których wykorzystano olej SAE 5W-30*, długie cykle wymiany i dodatkowo gwarantuje niższe zużycie paliwa. Ta sprawdzona technologia często stanowi pierwszy wybór wielu wiodących europejskich producentów ciężarówek.

*w porównaniu z olejami SAE 15W-40

Oszczędność energii

Shell to lider w dziedzinie tworzenia środków smarnych zapewniających oszczędność paliwa. Badania laboratoryjne w ramach współpracy z klientami pozwoliły wykazać, że prawidłowo skomponowany olej zapewnia różnego rodzaju oszczędności. Znaczące korzyści zapewniające oszczędności w przedziale od 2% do 4% zmierzono w rzeczywistych warunkach drogowych (w porównaniu z tradycyjnymi olejami SAE 15W-40). Korzyści te przekładają się na niższe koszty operacyjne w przypadku flot pojazdów i transportu autobusowego lub publicznego.

Udowodnione oszczędności paliwa

Przykłady niższego zużycia paliwa uzyskane dzięki stosowaniu oleju Shell Rimula R6 ME:

Niższe koszty serwisowe: Shell Rimula R6 ME spełnia wymogi laboratoryjne Mercedes-Benz i MAN w odniesieniu do długości cyklu wymiany.

Wydłużony cykl wymiany: wraz z operatorem dużej floty pojazdów (w rzeczywistych warunkach drogowych) dowiedliśmy, że olej Shell Rimula R6 ME zabezpiecza tłoki przed osadami na poziomie wyższym niż wymagany przez Mercedes-Benz przy dwukrotnie dłuższym cyklu wymiany niż standardowy*.

*Przed wydłużeniem cyklu wymiany oleju zawsze należy się skonsultować ze sprzedawcą lub producentem pojazdu.

Dane techniczne

Klasa lepkości SAE: 5W-30

ACEA E7, E4; API CF; MAN M 3277; IVECO Standard TFE (spelnia wymagania); MB-Approval 228.5; MTU Category 3; Volvo VDS-3; Scania LDF-3

Powyższe specyfikacje produktów mogą się zmieniać, a produkty mogą być niedostępne w sprzedaży w Wielkiej Brytanii. W celu uzyskania fachowej rekomendacji dla danego pojazdu skorzystaj z naszego darmowego narzędzia do wyszukiwania i doboru oleju Shell LubeMatch.

Czy stosować olej Shell Rimula R6 ME?

Shell Rimula R6 ME to właściwy wybór dla nowoczesnych, wydajnych jednostek turbodoładowanych i wyposażonych w chłodnice powietrza doładowującego. Wydajność w zastosowaniach drogowych i transporcie publicznym dowodzi, że olej ten jest doskonałym wyborem dla przedsiębiorstw dysponujących flotą samochodów ciężarowych lub autobusów oraz zapewnia obniżenie kosztów zakupu paliwa oraz serwisowania.

W celu zapewnienia wysokiej wydajności i ochrony najnowszych silników niskoemisyjnych (zwłaszcza jednostek wyposażonych w filtr cząstek stałych) zaleca się stosowanie zaawansowanych olejów niskoemisyjnych: Shell Rimula R6 LM lub LME.