Przejdź do głównej treści

Shell Rimula R6 LM

Prezentacja produktu Shell Rimula R6 LM

Shell Rimula R6 LM 10W-40

Olej Shell Rimula R6 LM zawiera pakiet dodatków niskopopiołowych "low-SAPS" oraz unikalny pakiet dodatków przeciwzużyciowych. Ochronne działanie jest dodatkowo wzmocnione przez zastosowaniu syntetycznego oleju bazowego. Dzięki temu możliwe jest wydłużenie interwałów wymiany, zapewnienie doskonałej ochrony oraz czystości silnika.

Olej Shell Rimula R6 LM spełnia wymagania norm na wydłużone przebiegi firm Mercedes-Benz, MAN, DAF i innych, zarówno najnowszych silników, spełniajacych wymagania normy ograniczenia emisji spalin Euro 6, po starsze generacje silników
ACEA E6, E9
API CJ-4, CI-4, CH-4
Caterpillar ECF-3
Cummins CES 20081
spełnia DAF ACEA E6
Deutz: DQC IV-10 LA
spełnia IVECO NG2
JASO DH-2
Mack EO-N Premium Plus
MAN M3477, 3271-1
MB-Approval 228.51
MTU Category 3,1
Renault Trucks RLD-3
Volvo VDS-4
Scania Low Ash

Shell Rimula R6 LM 10W-40 to w pełni syntetyczny olej silnikowy nowej generacji, zaprojektowany z myślą o wysokoobciążonych silnikach o zapłonie samoczynnym (Diesla). Zapewnia wyjątkową ochronę silnika, wydłużony okres między wymianami oraz redukcję kosztów eksploatacji. Spełniając najnowsze normy emisji spalin Euro 6, olej Shell Rimula R6 LM 10W-40 stanowi doskonałe rozwiązanie dla nowoczesnych flot transportowych. Co więcej, sprawdzi się również w pojazdach spełnionych normy emisji Euro od 2 do 6.

Zaawansowana technologia ochrony silnika w Shell Rimula R6 LM 10W-40

Shell Rimula R6 LM 10W-40 wyróżnia się wyjątkową formulacją bazującą na syntetycznym oleju bazowym, wzbogaconą o zaawansowane dodatki. Przede wszystkim charakteryzuje się doskonałą stabilnością termiczną i odpornością na utlenianie. To przekłada się na znacznie dłuższą żywotność w ekstremalnych warunkach pracy.

Jednym z głównych aspektów ochrony jest utrzymanie czystości podzespołów silnika. Shell Rimula R6 LM 10W-40 skutecznie zapobiega tworzeniu się osadów na tłokach i w innych obszarach silnika. Dzięki temu silnik może pracować z optymalną wydajnością przez dłuższy czas.

Pakiet dodatków przeciwzużyciowych tworzy na powierzchniach metalowych warstwę ochronną, która minimalizuje tarcie współpracujących powierzchni i zużycie elementów silnika, szczególnie podczas trudnych warunków pracy, takich jak rozruch w niskich temperaturach czy praca pod dużym obciążeniem.

Dzięki lepkości kinematycznej 96,8 mm²/s przy 40°C i 14,5 mm²/s przy 100°C olej zapewnia odpowiednią ochronę w szerokim zakresie temperatur eksploatacyjnych. Temperatura płynięcia na poziomie -36°C gwarantuje doskonałe właściwości podczas zimnego rozruchu. Zaś wysoka temperatura zapłonu wynosząca 218°C zwiększa bezpieczeństwo użytkowania i stabilność oleju w wysokich temperaturach pracy.

Jak Shell Rimula R6 LM poprawia pracę silnika?

Stosowanie Shell Rimula R6 LM 10W-40 zapewnia korzyści zarówno dla samego silnika, jak i całego pojazdu. Jednym z najbardziej znaczących efektów jest redukcja kosztów obsługi. Olej ten spełnia rygorystyczne wymagania norm na wydłużone przebiegi czołowych producentów, takich jak Mercedes-Benz, MAN, DAF, Renault Trucks, Volvo, IVECO i innych.

Dodatkowo, Shell Rimula R6 LM 10W-40 przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Niższa lepkość przy zachowaniu pełnej ochrony silnika to również mniejsze opory wewnętrzne, a co za tym idzie – niższe zużycie paliwa.

Wielofunkcyjność to kolejna mocna strona tego oleju. Jest on kompatybilny z szerokim spektrum silników, od najnowszych spełniających normę Euro 6, po starsze generacje (Euro 2-5).

Co więcej, olej ten jest również zatwierdzony do stosowania w pojazdach zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG), co czyni go uniwersalnym rozwiązaniem dla mieszanych flot.

Liczba wysokiej jakości dopuszczeń i aprobat technicznych jest imponująca. Shell Rimula R6 LM 10W-40 posiada aprobaty takich producentów jak Caterpillar (ECF-3), Cummins (CES 20081), MAN (M3477, M3271-1), Mercedes-Benz (228.51), Volvo (VDS-4). Spełnia również wymagania międzynarodowych specyfikacji ACEA E6 i E9 oraz API CJ-4, CI-4, CH-4.

Technologia „low-SAPS” w Shell Rimula R6 LM 10W-40

Podstawą innowacyjności Shell Rimula R6 LM 10W-40 jest zastosowanie technologii niskopopiołowej "low-SAPS" (Low Sulphated Ash, Phosphorus and Sulphur). W praktyce oznacza to, że olej zawiera obniżoną zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki – składników, które mogą negatywnie wpływać na systemy kontroli emisji spalin w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych.

Zawartość popiołu siarczanowego w tym oleju wynosi zaledwie 1%. Jest to ważne dla ochrony filtrów cząstek stałych (DPF) i innych elementów systemu oczyszczania spalin.

Dzięki tej zaawansowanej technologii, Shell Rimula R6 LM 10W-40 skutecznie chroni zarówno sam silnik, jak i systemy oczyszczania spalin, co przekłada się na utrzymanie optymalnej wydajności, zgodności z normami emisji spalin oraz wydłużenie żywotności kosztownych komponentów układu wydechowego, takich jak filtry DPF czy katalizatory.

FAQ