Z danych ONZ wynika, że w gospodarstwach domowych, sprzedaży detalicznej i branży gastronomicznej marnuje się rocznie ok. 931 mln ton żywności, co w przeliczeniu na każdego mieszkańca Ziemi daje 74 kg rocznie1. Wpływa to także na emisję gazów cieplarnianych – 10 proc. światowej emisji CO2 ma swoje źródło właśnie w wyrzucaniu żywności2.

Liczby pokazują dużą skalę problemu, dlatego w grudniu 2023 r. Shell nawiązał współpracę z Too Good To Go. Jest to aplikacja, która zapobiega marnowaniu żywności poprzez łączenie klientów z restauracjami i sklepami oferującymi nadwyżki żywności cen Inicjatywa szybko zyskała uznanie wśród klientów Shell – jest dostępna już w 300 punktach sieci, a do końca stycznia 2024 będzie rozszerzona na wszystkie stacje w Polsce.

Aplikacja Too Good To Go wpisuje się w działalność sektora Food & Coffee, pomagając osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju, jakie stawiają sobie organizacje. Klienci kupując oferowane produkty, wspierają Shell w wysiłkach na rzecz zapobiegania marnowaniu żywności zgodnie z jego procedurami i standardami bezpieczeństwa.

- Dzięki naszym partnerom tworzymy największy rynek do zarządzania nadwyżkami jedzenia na świecie. Jesteśmy zachwyceni, że nowy rok rozpoczynamy od współpracy ze strategicznym partnerem, dla którego promowanie idei niemarnowania żywności jest bliskie. Użytkownicy aplikacji Too Good To Go w Polsce uratowali już ponad 9 milionów posiłków. Teraz, dzięki współpracy z Shell, będą mogli realnie zwiększać skalę niezmarnowanego jedzenia jeszcze skuteczniej - mówi Paschalis Loucaides, wiceprezes ds. operacyjnych w Too Good To Go.

1 FAO alarmuje: Każdy mieszkaniec Ziemi marnuje 74 kg pożywienia rocznie - Forsal.pl

10 proc. emisji gazów cieplarnianych ma źródło w marnotrawstwie pożywienia - rp.pl

– Usługa Too Good To Go to świetna okazja, aby razem z naszymi klientami uratować produkty takie jak kanapki skomponowane ze świeżych warzyw, mięs wędlin, ciasta sałatki i inne przekąski – mówi Mikołaj Pawlak, dyrektor kategorii Shell Café w Shell Polska. – To istotny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Naszym celem jest zmniejszenie ilości żywności kierowanej do utylizacji, a dzięki Too Good To Go możemy to osiągnąć, angażując naszych klientów w ten proces – dodaje.

Aplikacja to nie tylko narzędzie, z którym można zapobiegać marnowaniu żywności, ale również dodatkowy benefit dla klientów Shell. Użytkownicy To Good To Go, mają dostęp do wysokiej jakości produktów spożywczych w atrakcyjnej cenie. Korzyść jest więc potrójna – dla środowiska, portfeli klientów i kubków smakowych.