Raport „Global Lubricants: Market Analysis and Assessment” zawiera dane za rok 2022 i obejmuje rynki w najważniejszych krajach, w których sprzedawane są środki smarne. Analiza uwzględnia segmenty rynku, typy oraz rodzaje produktów i formulacje. Shell utrzymuje pozycję numer jeden we wszystkich trzech kategoriach środków smarnych badanych przez Kline: środki smarne przeznaczone do stosowania w samochodach osobowych, środki smarne do pojazdów użytkowych oraz środki smarne stosowane w przemyśle.

„Jesteśmy dumni z utrzymania statusu globalnego dostawcy numer jeden środków smarnych przez kolejny rok. Odzwierciedla to skuteczną koncentrację naszych działań w dwóch obszarach: dostarczaniu wysokiej klasy środków smarnych i płynów klientom indywidualnym, komercyjnym i przemysłowym, a także wspieraniu postępu w branży w niezawodny, wydajny i zrównoważony sposób. Mając do dyspozycji rozpoznawalną markę, innowacyjną technologie i doświadczonych pracowników, nadal będziemy rozwijać nasze produkty, by jak najlepiej odpowiadały potrzebom zmieniającego się rynku.– powiedział Łukasz Radzymiński, Dyrektor Sprzedaży w Dziale Olejowym Shell Polska.

Różnorodne produkty i nowoczesne rozwiązania od Shell

Shell utrzymał pozycję globalnego lidera i przewagę konkurencyjną, kontynuując inwestycje w różnorodne produkty premium, w tym oleje silnikowe do samochodów osobowych Shell Helix, oleje motocyklowe Shell Advance, oleje silnikowe do samochodów ciężarowych i pojazdów użytkowych Shell Rimula oraz przemysłowe środki smarne Shell Tellus i Shell Gadus. Na wielu głównych rynkach są to marki najczęściej wybierane przez użytkowników.

Shell był jedną z pierwszych firm, które w 2019 roku wprowadziły na rynek ofertę płynów E-fluids do pojazdów elektrycznych. Obecnie płyny te poprawiają ogólną wydajność, bezpieczeństwo użytkowania i wspierają zrównoważony rozwój układów napędowych pojazdów elektrycznych na całym świecie. Jednocześnie zakres zastosowań produktów tego typu wykracza poza pojazdy elektryczne.

Shell dostarcza również bardziej zrównoważone rozwiązania, a środki smarne odgrywają kluczową rolę w realizacji celów firmy, jakimi są osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r. oraz wspieranie klientów w zmniejszaniu ich śladu węglowego. W tym celu Shell m.in. redukuje ilość odpadów poprzez rozwój zrównoważonych opakowań i wdrażanie rozwiązań gospodarki cyrkularnej, a także oferuje gamę produktów biodegradowalnych.

Shell utrzymuje udział w rynku

Według najnowszego raportu Kline, Shell utrzymał pozycję lidera z udziałem w globalnym rynku na poziomie 11,6%. Podobnie jak w poprzednim roku, sprzedaż została podzielona niemal równo między trzy kategorie: 35% produkty stosowane w samochodach osobowych, 33% rozwiązania przemysłowe i 32% produkty do pojazdów użytkowych.