Mistrzostwa rozpoczęły się od eliminacji regionalnych, w których spośród 70 osób firma wybrała 10 najlepszych baristów, którzy spotkali się w Warszawie. W wyjątkowo zaciętej rywalizacji uczestnicy prezentowali swoje wyjątkowe umiejętności, kreatywność i pasję do kawy. W ramach konkurencji bariści musieli przygotować kawy mleczne z wylosowanym wcześniej wzorem. W finałowej rundzie uczestnicy musieli przygotować swój autorski napój na podstawie nieznanych sobie wcześniej składników. Sędziami byli Łukasz Gałęcki, Michał Ziemlewicz, Bartek Krzymowski oraz Mikołaj Pawlak

W wyniku konkursu wyłoniono TOP 10 i TOP 3 najlepszych baristów, a zwyciężczynią czerwcowych zmagań została Weronika Sulowska, która od roku pracuje w Shell Café przy ulicy Karolkowej. Nagrodą dla uczestników są procesjonalne szkolenia w Speciality Coffee Association Polska, którzy organizują Mistrzostwa Polski Baristów. Zwycięski napój będzie też dostępny na stacjach Shell już w sierpniu br. Partnerami wydarzenia byli: BestCS, PLOH, Alpro, SCM oraz Podkast o kawie.

– Jestem niezmiernie dumna ze zdobytej nagrody i możliwości dalszego doskonalenia się pod okiem profesjonalistów. Cieszę się, że firma wspiera mój rozwój. Widzę też jak duży wpływ na moje umiejętności ma codzienna praca. Cały czas pojawiają się nowe tematy związane z kawą, nowe sprzęty do przetestowania, co odkrywa przede mną nieznane – mówi Weronika Sulowska, triumfatorka Mistrzostw Baristów Shell Café Cup 2023.

– Dla nas kluczem są ludzie z pasją i aby tę pasję pielęgnować oraz pogłębiać postanowiliśmy zorganizować Mistrzostwa Baristów Shell Café Cup. Poprzez zabawę i rywalizację możemy się najwięcej nauczyć, co ma wpływ na świadczoną potem jakość usług dla naszych klientów. Z dumą mogę powiedzieć, że to dzięki ludziom jesteśmy teraz na tak mocnej pozycji jako marka paliwowa w segmencie kawiarnianym. I to kaw premium – mówi Mikołaj Pawlak, dyrektor kategorii jedzenie i kawa w Shell Mobility.

Od kilku lat Shell rozwija się coraz dynamiczniej w segmencie kawowym. Po wprowadzeniu nowego konceptu kawiarniano-gastronomicznego Shell Café, firma skupiła się na tym obszarze. Na większości stacji paliw przeszkolono obsługę, zainstalowano sprzęt najwyższej jakości, wprowadzono dwa nowe gatunki ziaren – espresso i lungo i odświeżono otoczenie stacji, aby było bardziej kawiarniane. Rok temu firma otworzyła także kawiarnię w centrum Warszawy, która stała się dostępnym miejscem dla wszystkich miłośników dobrej kawy i przekąsek. Kolejne pół roku później Shell wprowadził kawy speciality, poszerzając tym samym swoją ofertę. Obecnie, w sezonie letnim, firma również oferuje cold brew oraz kawy mrożone, dostarczając klientom odświeżające i orzeźwiające alternatywy.