Elektromobilna podróż obejmie 2400 km i rozpocznie się w Warszawie, skąd dalej uczestniczki wyruszą przez Litwę, Łotwę i Estonię aż do Finlandii. Shell Fleet Solutions wspiera tę akcję, udostępniając elektromobilne karty Shell Card EV, za pomocą których uczestniczki będą mogły ładować samochody elektryczne. Karta Shell Card EV zapewnia dostęp do jednej z największych sieci ładowania w Polsce o zasięgu ponad 3800 punktów ładowania, a w całej Europie liczba ta sięga ponad 500 tys. punktów. Za pomocą aplikacji Shell Recharge można natomiast zaplanować optymalną trasę oraz sprawdzić dostępność ładowarek, ich moc, lokalizację, złącze, przewidywany czas ładowania czy znaleźć najbliższy punkt ładowania.

Od 1985 roku obchodzony jest na całym świecie tzw. Różowy Październik (Miesiąc Świadomości Raka Piersi). W Polsce rak piersi stanowi ok. 23% wszystkich zachorowań na raka. Jest to najczęściej występujący nowotwór złośliwy wśród kobiet. Nowotwór piersi da się wyleczyć, jednak wymaga to podjęcia szybkich działań po jego wykryciu. Pomocna jest także profilaktyka oraz regularne badania. Dlatego zespół EVerywoman wyrusza w podróż w październiku, aby zwrócić uwagę na istotę profilaktyki oraz czujność onkologiczną.

– Cieszymy się, że jako Shell możemy wspierać akcję EVerywoman. Inicjatywa jest nam bliska nie tylko z racji jej zaangażowania w elektromobilność, ale także ze względu na stojącą za nią ideę promocji profilaktyki i świadomości raka piersi. Celem wyprawy jest z jednej strony edukacja, ale także zebranie środków na wsparcie działań Stowarzyszenia Amazonki, które pomaga kobietom zmagającym się z rakiem piersi. Mamy nadzieję, że te szerokie partnerstwo pozwoli uzbierać jak największą kwotę dla Stowarzyszenia i zachęci jak najwięcej kobiet do regularnych badań – mówi Paulina Sigiel, Marketing Manager w Shell Polska.

Elektromobilna podróż to także okazja do zwiększenia świadomości społeczeństwa w obszarze rozwoju zrównoważonego transportu. Wraz z kolejnymi kilometrami pokonywanymi elektrykami prowadzone będą szerokie działania edukacyjne, mające na celu popularyzację elektromobilności.

Relację z podróży można śledzić na stronie: https://pspa.com.pl/everywoman/ oraz w social mediach.