Godło złoty Laur Klienta przyznawane jest przez konsumentów, którzy biorą udział w ogólnopolskim konkursie badającym popularność produktów i usług. Nagroda odzwierciedla poziom zadowolenia i satysfakcji klientów w całym kraju. Przeprowadzany od 20 lat konkurs Laur Konsumenta/Laur Klienta jest jedną z pierwszych certyfikacji firm na podstawie zbiorowej rekomendacji konsumentów i użytkowników. W ramach plebiscytu co roku badanych jest ponad 500 kategorii produktów oraz usług. Opinie zbierane są za pomocą sondowania telefonicznego, sondowania internetowego, a także ankiet opartych na wskazaniach spontanicznych, z pytaniami otwartymi, bez podpowiedzi.

Jak wynika z badań organizatorów, Laur Konsumenta jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych wyróżnień oraz jednym z dwóch godeł promocyjnych, które w zdecydowanie największym stopniu przekonują do zakupu.

W tegorocznym plebiscycie marka Shell Helix ponownie zwyciężyła wśród olejów silnikowych i środków smarnych, zdobywając 28% głosów oddanych w tej kategorii.

– Bardzo się cieszymy, że konsumenci w Polsce po raz kolejny uznali markę Shell Helix za jedną z najbardziej rozpoznawalnych i wyróżniających się wśród olejów silnikowych do samochodów osobowych. To dla nas kolejny powód do dumy. Doceniamy następny laur w kolekcji, ponieważ tego typu wyróżnienia są wartościową rekomendacją dla innych kierowców i stanowią ważny element w budowaniu wizerunku marki – mówi Łukasz Radzymiński, Dyrektor Sprzedaży w dziale olejowym Shell Polska.

Uzyskany właśnie złoty Laur Konsumenta 2024 to już 17. wyróżnienie z serii Laur Klienta/Laur Konsumenta przyznane marce Shell Helix. W 2023 roku oleje Shell do samochodów osobowych zdobyły też znak „Dobra Marka”, a dostępny w gamie Shell Helix olej do pojazdów hybrydowych Shell Helix Hybrid został wyróżniony w plebiscycie branżowego magazynu „autoEXPERT”.

Oceny i opinie polskich konsumentów pokrywają się z wyborami producentów pojazdów. Oleje Shell Helix mają aprobaty i rekomendacje najważniejszych producentów samochodów na świecie. W wielu przypadkach są wybierane na tzw. fabryczne zalanie. Ze środków smarnych Shell Helix korzystają także fabryczne zespoły startujące w sportach motorowych, na przykład BMW Motosrsport rywalizujące m.in. w wyścigach samochodów turystycznych DTM. Doświadczenia zebrane na torach, w ekstremalnych warunkach, wykorzystywane są następnie w produktach Shell przeznaczonych dla samochodów osobowych.

– Współpracujemy z wieloma wiodącymi markami, dla których tworzymy oleje. Nie jest tajemnicą, że nasze produkty w tej chwili służą do pierwszego zalania silników wielu uznanych producentów. Odpowiadając na zmiany na rynku motoryzacyjnym i analizując, jaka przyszłość czeka motoryzację, przygotowujemy się również na nadchodzące wymagania branży. W ofercie mamy oleje silnikowe przeznaczone dla pojazdów z napędem hybrydowym, a wkrótce również w naszym kraju dostępne będą środki smarne i płyny przygotowane z myślą o samochodów elektrycznych – podkreśla Łukasz Radzymiński z Shell Polska.