Grzegorz Mucha pracuje dla Shell od 2009 roku. Szeroki wachlarz umiejętności oraz bogate doświadczenie zdobył w czasie wielu lat pracy w międzynarodowym środowisku: przed nominacją pełnił rolę managerską w dziale Global Customer Operations, zarządzając międzynarodowym zespołem pracującym w Polsce, Malezji i na Filipinach, zajmującym się działaniami strategicznymi z zakresu usprawniania struktury i procesów obsługi klienta.

Pochodzący z Krakowa Grzegorz Mucha jest absolwentem kierunku Finanse i Bankowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Karierę rozpoczynał w Banku Pekao S.A. jako specjalista ds. bankowości korporacyjnej. Następnie zdobywał doświadczenie pracując w Polskiej Grupie Dealerów jako zarządzający działem wsparcia sprzedawców oraz na stanowisku kierownika działu finansowego oraz dla IBM BTO w Krakowie jako menedżer operacyjny. W Shell od roku 2009 zajmował kolejno stanowiska managerskie w działach: Customer Operations DACH, Customer Operations Excellence oraz Customer Operations Global Excelence. Od 2017 roku jest członkiem zespołu liderskiego w Shell Business Operations w Krakowie (Center Leadership Team), posiada ogromny wkład w budowę centrum biznesowego od podstaw zarówno od strony kompetencyjnej jak i migracji procesów z zagranicy.

– Kiedy dołączyłem do zespołu Shell Business Operations w dziale w którym pracowałem było 50 osób. Dzisiaj jest ich 1000. To właśnie pracownicy i ich kompetencje są najważniejszym zasobem naszej firmy. Cieszę się, że w Shell tak samo jak dla mnie podstawową wartością są ludzie, a troska i wspieranie ich rozwoju są zawsze na pierwszym miejscu. Objęcie stanowiska dyrektora generalnego Shell Business Operations w Krakowie to wiele nowych wyzwań. Jako jedno z kluczowych zadań stawiam przed sobą dbałość o przyjazną kulturę organizacyjną, różnorodność kulturową, integrację i wspieranie różnorodności. To wartości, które są mi bardzo bliskie – mówi Grzegorz Mucha, nowo mianowany dyrektor generalny krakowskiego oddziału SBO.

Nasz krakowski zespół stale się powiększa, m.in. o ekspertów w działach związanych z długofalowym celem Shell jakim jest transformacja i osiągnięcie zeroemisyjności do 2050 roku. W ramach Shell Business Operations obecnie funkcjonuje ponad 200 miejsc pracy związanych z dekarbonizacją i ich liczba dynamicznie rośnie. W ramach nowo objętej roli jednym z priorytetów dla mnie będzie wspieranie zaawansowanych międzynarodowych procesów Shell, w kontekście nowych źródeł energii i elektromobilności - dodaje Grzegorz Mucha.

Działający od 16 lat krakowski oddział Shell Business Operations jest zaawansowanym centrum biznesowym Grupy Shell, wspierającym operacje w zakresie finansów, logistyki i obsługi klienta. Aktywnie wspiera globalną strategię firmy w procesie transformacji mającej na celu osiągnięcie zeroemisyjnej działalności do roku 2050 i stale zwiększa liczbę miejsc pracy związanych z dekarbonizacją oraz elektromobilnością. Shell rozwija również jedyny w sektorze na terenie Polski dział międzynarodowej praktyki analizy danych eksploatacyjnych Technical Asset Operations. Jako kluczowy pracodawca w Małopolsce, Shell kontynuował rekrutację w czasie pandemii i, w ramach projektu Future of Work, dokłada wszelkich starań, aby po jej zakończeniu elastycznie i jak najefektywniej działać w systemie hybrydowym. Firma nieodmiennie dba o kulturę współpracy, szacunek dla mniejszości, dobrostan fizyczny i psychiczny pracowników oraz ich integrację. Obecnie SBO Kraków zatrudnia ponad 5000 osób, w tym około 800 obcokrajowców (przedstawicieli ponad 50 narodowości pracujących w 20 językach).