Pierwsza tego typu kawiarnia Shell w Polsce, a także w Europie, będzie serwować wyjątkowe mieszanki średnio oraz intensywnie palonej kawy znane już ze stacji paliw. Na miejscu klienci będą mogli również skorzystać z gamy produktów gastronomicznych w której znajdują się smaki z całego świata m.in. kuchni francuskiej, angielskiej i bałkańskiej. Ze świeżych lokalnych produktów poza przekąskami do kawy w ofercie znajdują się m.in. shaksuka, kremy warzywne, pasty, quiche, bowle i sałatki. W okresie letnim w ofercie kawiarni będą się znajdować odpowiednio dopasowane do gustu klientów napoje mrożone, a w zimowym rozgrzewające. Oprócz klasycznych napojów w menu znajdują się także m.in. tonic espresso oraz matcha, przygotowane dla konceptu Shell Café przez najlepszych specjalistów.

– Rozszerzamy naszą działalność w segmencie detalicznym o nowe rozwiązanie jakim jest kawiarnia premium bez stacji paliwowej. Działanie wpisuje się w naszą strategię osiągnięcia 50 proc. marży z produktów i usług pozapaliwowych do 2025 r. Jest to też naturalny rozwój marki, która została bardzo dobrze przyjęta na polskim rynku – mówi Monika Kielak-Łokietek, dyrektorka sieci stacji paliw i rozwoju mobilności, członkini zarządu Shell Polska.

– Nasze wyjątkowe autorskie mieszanki kawy, które opracowaliśmy, a także wybitnie przeszkolony zespół baristów, stały inspiracją do stworzenia wyjątkowego konceptu kawiarni premium Shell Café funkcjonującego jako miejsce spotkań w centrum Warszawy. Jako pierwsi w Europie wyznaczamy nowe trendy odpowiadając na potrzeby naszych klientów. Shell Café nie jest dodatkiem do stacji benzynowej, jest marką samą w sobie, która łączy ludzi – mówi Mikołaj Pawlak, starszy partner kategorii Shell Café w Shell Polska, który jest autorem konceptu oraz odpowiada za jego realizację.

Zarówno w nowo otwartej Shell Café w centrum Warszawy jak i we wszystkich kawiarniach w ramach sieci stacji paliw, klienci znajdą dwie najwyższej jakości autorskie mieszanki kawy palonej: espresso składającej się z 80 proc. arabiki i 20 proc. robusty, która jest ciemna palona z intensywnym, korzennym smakiem oraz lungo/americano – średnio palonej 100 proc. arabiki. Ziarna kawy mają też certyfikat Rainforrest AllianceTM co oznacza, że pochodzą ze zrównoważonych upraw.

Wykorzystanie najwyższej jakości tkanin do aranżacji wnętrza wzmacnia wizerunek kawiarni Shell Café jako miejsca premium. Ciepłe kolory, drewno, a także wygodne, miękkie fotele tworzą przytulną przestrzeń sprzyjającą zarówno relaksującym spotkaniom prywatnym jak i biznesowym. Specjalnie wydzielona część kawiarni zapewniająca prywatność stwarza idealne warunki do prowadzenia szkoleń lub prezentacji.

Najwyższą jakość usług w kawiarni zapewni zespół złożony z przeszkolonych baristów, wyłonionych w procesie rekrutacji oraz pracowników, którzy doświadczenie w obsłudze klienta zdobyli na stacjach paliw Shell. Klienci będą otrzymywać za zakupione w kawiarni produkty punkty Shell ClubSmart, które będą mogli wymienić nie tylko na kawę, ale również na standardową ofertę programu lojalnościowego.

Dodatkowe informacje o Shell Café

Shell Café to nowa marka kawiarnianych sklepów koncepcyjnych oraz kawy wysokiej jakości oferowanej przez Shell. Stanowi odpowiedź firmy na zmieniającą się rolę stacji — są one już nie tylko miejscami do tankowania samochodów, ale też oferują różne usługi i udogodnienia dla klientów detalicznych. Shell Café to najnowsza marka, dzięki której oferta Shell jest jeszcze lepiej dopasowana do rosnących oczekiwań konsumentów. Jej znakiem rozpoznawczym są dwie markowe mieszanki kawy opracowane przez światowej klasy specjalistów i roastmasterów. Marka Shell Café w pełni przestrzega najwyższych standardów etycznych i zrównoważonego rozwoju, a wszystkie jej ziarna mają certyfikat Rainforest Alliance Certified™. Marka zostanie wprowadzona w Polsce, Czechach, na Węgrzech oraz na Słowacji i Ukrainie.

Informacje o Shell Polska

Shell to globalna grupa spółek energetycznych i petrochemicznych, prowadząca działalność w ponad 70 krajach. Firma wykorzystuje zaawansowane technologie i nowatorskie podejście, aby budować zrównoważoną przyszłość energetyczną. Shell w Polsce operuje aktualnie ok. 440 stacjami oferującymi najwyższej jakości paliwa, bogatą ofertę kawową oraz asortyment produktów spożywczych i motoryzacyjnych. W 2022 r. po raz 12. Shell został nagrodzony Gwiazdą Jakości Obsługi, co potwierdza zaufanie klientów do marki. Shell dysponuje również szeroką gamą olejów i smarów do samochodów i dla przemysłu, a do klientów biznesowych skierowana jest oferta kart paliwowych, usług drogowych i innych rozwiązań dla flot w ramach programu Shell Card. Ponadto w Krakowie działa Shell Business Operations, jedno z największych centrów nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce: 4800 pracowników stanowi wsparcie dla grupy Shell globalnie w obszarach finansów, logistyki, zakupów, procesów kadrowych, obsługi klientów, jak również w komunikacji zewnętrznej czy wewnętrznej. W 2022 roku praktyki Shell Polska w obszarze zrównoważonego rozwoju znalazły się w raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W tym roku Shell uzyskał również Biały Listek CSR i wyróżnienie za dobre praktyki „Zrównoważony rozwój biznesu – działania na rzecz klimatu i środowiska”. Global Compact Network Poland nadał Shell tytuł Rzecznika Standardu Etyki wyróżniający firmy, które konkurują w oparciu o transparentne zasady biznesowe, wiarygodność i wzajemną odpowiedzialność.

Kontakt dla mediów:

Gabriela Strokirk, dyrektorka ds. relacji zewnętrznych, rzeczniczka prasowa Shell, gabriela.kulesza@shell.com

Agnieszka Szczurek, agnieszka.szczurek@hkstrategies.com, +48 695 898 208