Dzięki wprowadzeniu na rynek neutralnych emisyjnie środków smarnych Shell zrekompensuje emisje z całego cyklu życia ponad 200 milionów litrów nowoczesnych syntetycznych środków smarnych. Odpowiada to wycofaniu z ruchu 340 tysięcy samochodów i ma zrównoważyć emisje 700 tysięcy ton CO2e rocznie[1]. W Europie obejmie to rekompensatę ponad 60 milionów litrów środków smarnych, co odpowiada wycofaniu z ruchu130 tysięcy samochodów i ma zrównoważyć emisje około 280 tysięcy ton CO2e rocznie[2].

„Jako największy dostawca środków smarnych na świecie mamy dobrą pozycję do wychodzenia naprzeciw zmieniającym się potrzebom klientów. Ciężko pracujemy również nad tym, by unikać i ograniczać emisje poprzez szersze zastosowanie energii odnawialnej w produkcji naszych środków smarnych, ograniczanie ilości odpadów oraz podnoszenie efektywności energetycznej naszej działalności. Ponadto pomagamy naszym klientom działać na rzecz ochrony środowiska, kompensując emisje z ich zakupów środków smarnych” – powiedział Parminder Kohli, wiceprezes Shell Lubricants na Europę, Rosję i Afrykę.

Neutralne emisyjnie środki smarne Shell będą dostępne we wszystkich krajach, w których obecny jest Shell, w tym także w Polsce. Shell zrekompensuje emisje z wybranych syntetycznych środków smarnych oferowanych na tych rynkach, w tym: olejów silnikowych Shell Helix do samochodów osobowych, Shell Rimula do samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi oraz szerokiej gamy olejów przemysłowych, takich jak Shell Omala oraz wybranych produktów Shell Gadus dla energetyki wiatrowej czy gamy oznaczonych certyfikatem Ecolabel produktów Shell Naturelle.

Wprowadzenie na rynek neutralnych emisyjnie środków smarnych przyczyni się do realizacji celu Shell, by do roku 2050 r. lub wcześniej stać się się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto, odpowiadając tym samym na oczekiwania klientów i społeczeństwa.W dłuższej perspektywie najlepszym sposobem na obniżenie emisji są działania polegające na unikaniu i ograniczaniu emisji. Do czasu uruchomienia tych rozwiązań na masową skalę, Shell będzie korzystał z programów kompensacji emisji dwutlenku węgla, które pozwalają na równoległe równoważenie emisji gazów cieplarnianych. Globalny portfel opartych na ochronie przyrody kredytów węglowych, jakimi dysponuje Shell, będzie kompensował emisje CO2 na wszystkich etapach cyklu życia produktów: pozyskiwania surowców, pakowania, produkcji, dystrybucji, użytkowania przez klienta oraz utylizacji produktu.

Więcej informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju i neutralnych emisyjnie środków smarnych Shell można znaleźć na stronie www.

 

[1]Emisje CO2, CH4, N2O są łącznie określane jako „ekwiwalent CO2” (CO2e).

[2]Rzeczywiste emisje z jazdy zależą od takich parametrów, jak typ samochodu, jego wiek, styl jazdy, obciążenie samochodu, jazda po mieście lub po autostradzie, i będą się różnić w indywidualnych przypadkach.