Obecnie po polskich drogach jeździ około 30 tysięcy samochodów elektrycznych. Kierowcy do dyspozycji mają 3 tysiące stacji ładowania. Dalszy rozwój sieci będzie wiązał się ze wzrostem zatrudnienia. Raport „Jak elektromobilność zmieni rynek pracy w Polsce. Zielone sektory przyszłości”, przygotowany przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Boston Consulting Group, wskazuje, że liczba miejsc pracy w związku z transformacją branży motoryzacyjnej może się w Polsce zwiększyć o 6 tysięcy do 2030 roku 1.

Cieszymy się, że w szybkim tempie możemy realizować pionierski projekt, zainaugurowany w październiku we współpracy z IONITY i naszymi partnerami. Dalszy rozwój infrastruktury punktów ładowania jest naszym celem i priorytetem. Każda kolejna szybka ładowarka jest powodem do radości dla nas i kierowców samochodów elektrycznych, których w Polsce jest coraz więcej. To działanie wpisuje się w naszą strategię niskoemisyjności. Zgodnie z jej założeniami do 2050 roku chcemy obniżyć ślad węglowy netto produktów energetycznych Shell o 65 proc., przyczyniając się w ten sposób do poprawy stanu powietrza w miastach – mówi Monika Kielak-Łokietek, dyrektorka działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska.

W 2020 roku, pomimo pandemii, nad Wisłą zarejestrowano 9 879 samochodów z napędem elektrycznym. W ujęciu rok do roku oznacza to wzrost o 140 proc. Obecnie Shell dysponuje 60 tysiącami punktów ładowania o standardowej mocy na całym świecie. Celem firmy jest, by do 2025 roku było ich 500 tysięcy.

Dodatkowe informacje o Shell:

Shell to globalna grupa spółek energetycznych i petrochemicznych, prowadząca działalność w ponad 70 krajach. Firma wykorzystuje zaawansowane technologie i nowatorskie podejście, aby budować zrównoważoną przyszłość energetyczną. Shell w Polsce operuje aktualnie ok. 430 stacjami oferującymi najwyższej jakości paliwa, bogatą ofertę kawową oraz asortyment produktów spożywczych i motoryzacyjnych. W 2021 r. po raz 11. Shell został nagrodzony Gwiazdą Jakości Obsługi, co potwierdza zaufanie klientów do marki. Shell dysponuje również szeroką gamą olejów i smarów do samochodów i dla przemysłu, a do klientów biznesowych skierowana jest oferta kart paliwowych, usług drogowych i innych rozwiązań dla flot w ramach programu Shell Card. Ponadto w Krakowie działa Shell Business Operations, jedno z największych centrów nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce: 4400 pracowników stanowi wsparcie dla grupy Shell globalnie w obszarach finansów, logistyki, zakupów, procesów kadrowych, obsługi klientów, jak również w komunikacji zewnętrznej czy wewnętrznej. W 2021 roku praktyki Shell Polska w obszarze zrównoważonego rozwoju znalazły się w raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W tym roku Shell uzyskał również Biały Listek CSR i wyróżnienie za dobre praktyki „Zrównoważony rozwój biznesu – działania na rzecz klimatu i środowiska”. Global Compact Network Poland nadał Shell tytuł Rzecznika Standardu Etyki wyróżniający firmy, które konkurują w oparciu o transparentne zasady biznesowe, wiarygodność i wzajemną odpowiedzialność.

https://pspa.com.pl/2021/raport/jak-elektromobilnosc-zmieni-rynek-pracy-w-polsce-raport/ (10.11.2021).