Początkowo programem objętych zostało 13 stacji: 9 kluczowych lokalizacji w Warszawie i 4 w Krakowie. Klienci mogą zamawiać swoje ulubione produkty po takiej samej cenie, w jakiej kupiliby je na stacji, płacąc jedynie za dostawę.

Na całym świecie dostawy żywności cieszą się coraz większą popularnością, a ostatnie wydarzenia jeszcze zwiększyły popyt na tę formę zakupów. W Shell chcemy zapewnić naszym klientom szeroki dostęp do naszych usług i produktów i kluczowe jest dla nas dostosowanie się do ich potrzeb. Cieszymy się z uruchomienia w Polsce programu pilotażowego z Uber Eats, dzięki któremu klienci będą mogli zamawiać online żywność, niezbędne artykuły spożywcze, kawę i inne produkty z dostawą do drzwi. Globalnie rozpoczęliśmy współpracę z firmami świadczącymi usługi dowozu żywności na 14 rynkach, działając w prawie 1800 lokalizacjach, a w ciągu najbliższych miesięcy uruchomimy usługę również w innych krajach – mówi Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Shell.

Poprzez aplikację Uber Eats klienci mogą zamówić ponad 100 różnych artykułów dostępnych na stacjach Shell. Będą to przede wszystkim produkty spożywcze pierwszej potrzeby, tj. mąka, zimne i ciepłe napoje, wybrane produkty z oferty gastronomicznej deli by Shell, np. kawa, hot dogi, świeże bagietki oraz lody, drobne przekąski i słodycze. W ofercie znalazły się środki dezynfekujące, a także wybrane produkty drogeryjne.

Dzięki współpracy z Uber Eats stworzyliśmy wyjątkową ofertę, którą planujemy systematycznie rozbudowywać. Wierzymy, że to rozwiązanie przypadnie klientom do gustu i będziemy mogli je udostępnić w innych polskich miastach na zdecydowanie większej liczbie stacji Shell – mówi Rafał Molenda, dyrektor działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska.

W związku z kryzysem wywołanym epidemią koronawirusa podjęliśmy intensywne działania, by pomóc społecznościom oraz branżom, w których działa Uber na całym świecie. Nawiązując współpracę z siecią stacji paliw Shell, możemy zaoferować użytkownikom bezpieczny dostęp do podstawowych produktów spożywczych oraz potrzebnych artykułów dosłownie na wyciągnięcie ręki – mówi Charity Safford, Dyrektor Generalna Uber Eats na Europę Północną i Środkowo-Wschodnią.

Aby zamówić dostawę produktów z oferty Shell użytkownicy muszą pobrać aplikację Uber Eats lub skorzystać ze strony internetowej dostawcy. Następnie należy sprawdzić, czy wybrana stacja dostarcza produkty we wskazane miejsce, złożyć zamówienie i je opłacić. Nie obowiązuje minimalna wartość koszyka. Cały proces dostawy, który średnio trwa około 30 minut, można śledzić za pomocą aplikacji.

Shell i Uber Eats w trosce o bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo wszystkich osób korzystających z aplikacji Uber Eats i zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa to priorytet dla Uber Eats. W związku z tym Uber Eats wdrożyło szereg inicjatyw, m.in.: bezkontaktowe dostawy, w których zamówienia zostawiane są pod drzwiami lub zgodnie z instrukcją użytkownika, zwrot kosztów za środki ochrony osobistej dla kurierów (np. płyny dezynfekujące, rękawiczki lub maski) oraz przekazywanie wyczerpujących informacji i porad dotyczących zaleceń sanitarnych wszystkim użytkownikom platformy. Uber ściśle współpracuje z organami zdrowia publicznego, regularnie przekazując użytkownikom aplikacji wytyczne na temat zasad bezpieczeństwa oraz działań w celu ograniczania rozprzestrzeniania się wirusa.

W czasie pandemii wiele osób przekonało się do zakupów online. Podczas podróży nieuniknione są jednak wizyty na stacjach paliw. W Shell priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwo pracowników i klientów, dlatego wszystkie stacje zostały przystosowane do nowego rygoru sanitarnego. Pracownicy stacji przygotowują i pakują jedzenie w rękawiczkach i w maseczkach.

Aktualne informacje o zasadach bezpieczeństwa obowiązujących na stacjach Shell znajdują się na stronie: https://www.shell.pl/covid19.html