Przejdź do głównej treści

Shell Rimula R6 M

Prezentacja produktu Shell Rimula R6 M

Shell Rimula R6 M 10W-40

Olej Shell Rimula R6 M to w pełni syntetyczny olej silnikowy zapewniający wysoce elastyczną ochronę, obniżający koszty poprzez wydłużenie przebiegów, zabezpieczenie przed zużyciem oraz przed sadzą i osadami. Shell Rimula R6 M jest odpowiedni dla silników spełniających normy emisji spalin Euro 4 i Euro 5 nie wyposażonych w filtr cząstek stałych.

Olej Shell Rimula R6 M spełnia wymagania norm na wydłużone przebiegi czołowych producentów jak: Mercedes-Benz, MAN, DAF i innych.
ACEA E4, E7
API CI-4
Caterpillar ECF-2
Cummins CES 20078
Deutz DQC IV-10
IVECO T3 E4 (spełnia wymagania)
MAN 3377
MB-Approval 228.5
Volvo VDS-3
MTU Category 3
Renault Trucks RLD-2
JASO DH-1

Shell Rimula R6 M 10W-40 to zaawansowany, w pełni syntetyczny olej silnikowy stworzony z myślą o profesjonalistach. Dzięki innowacyjnej formule zapewnia wyjątkową ochronę wysokoobciążonych silników o zapłonie samoczynnym (Diesla), wydłuża okresy między wymianami oraz optymalizuje zużycie paliwa. Przeznaczony do jednostek napędowych zgodnych z normami Euro 4 i Euro 5, Shell Rimula R6 M 10W-40 gwarantuje najwyższą czystość elementów silnika, skutecznie zapobiegając tworzeniu się osadów nawet w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych.

Dlaczego warto wybrać Shell Rimula R6 M 10W-40?

Wybierając olej Shell Rimula R6 M 10W40 operatorzy flot transportowych i posiadacze pojedynczych pojazdów ciężarowych mogą liczyć na szereg zalet.

Podstawową jest redukcja kosztów obsługi. Dzięki spełnieniu rygorystycznych wymagań czołowych producentów silników jak Mercedes-Benz (MB-Approval 228.5), MAN (3377), Volvo (VDS-3) czy Renault Trucks (RLD-2), olej umożliwia maksymalne wydłużenie okresów między wymianami.

Wyjątkowa stabilność parametrów w trakcie eksploatacji to efekt zastosowania najwyższej jakości bazy syntetycznej oraz zaawansowanego pakietu dodatków uszlachetniających. Technologia ta zapewnia stałą ochronę elementów silnika nawet przy ekstremalnych obciążeniach oraz w zmiennych warunkach temperatury otoczenia.

W porównaniu do olejów o wyższych klasach lepkości, Shell Rimula R6 M 10W-40 przyczynia się do zauważalnego zmniejszenia zużycia paliwa, co w przypadku flot transportowych przekłada się na znaczące oszczędności w skali roku. Gwarantuje niezawodny rozruch silnika zimą oraz stabilną pracę w najwyższych wartościach temperatury.

Shell Rimula R6 M 10W-40 a normy emisji spalin

Shell Rimula R6 M 10W-40 został specjalnie zaprojektowany z myślą o silnikach spełniających normy emisji spalin Euro 4 oraz Euro 5, które nie są wyposażone w filtry cząstek stałych (DPF).

Olej spełnia rygorystyczne specyfikacje ACEA E4 i E7 oraz API CI-4.

Wysoka stabilność termiczna i oksydacyjna ogranicza tworzenie się osadów wysokotemperaturowych, które mogłyby negatywnie wpływać na sprawność systemów oczyszczania spalin.

Elastyczna ochrona silnika

Ochrona silnika realizowana przez Shell Rimula R6 M 10W-40 opiera się na wielokierunkowym działaniu oleju, dostosowującym się do zmiennych warunków pracy jednostki napędowej. Niezależnie od tego, czy silnik pracuje w warunkach miejskich z częstymi zatrzymaniami i rozruchami, czy też podczas długodystansowych przejazdów, olej zapewnia optymalny poziom ochrony.

Lepkość kinematyczna wynosząca 13,2 mm²/s w temperaturze 100°C oraz 83,2 mm²/s w 40°C, w połączeniu z wysokim wskaźnikiem lepkości (160), gwarantuje tworzenie stabilnego filmu olejowego. Dzięki temu skutecznie ograniczone zostaje zużycie elementów układu rozrządu, gładzi cylindrowych.

Zaawansowany system dodatków uszlachetniających skutecznie redukuje sadzę powstającą podczas spalania, zapobiegając jej osadzaniu się na elementach silnika. Równocześnie aktywnie przeciwdziała tworzeniu się osadów na tłokach, co ma ważne znaczenie dla utrzymania właściwej kompresji i sprawności silnika w długim okresie eksploatacji.

W przypadku silników starszej generacji, Shell Rimula R6 M 10W-40 zapewnia doskonałą ochronę przeciwzużyciową, jednocześnie skutecznie czyszcząc nagromadzone wcześniej osady.

FAQ