Paliwo LNG z kartą Shell Card

Poznaj korzyści związane z LNG
Zamów kartę Shell i rozwijaj swoją firmę, tankując błękitne paliwo w całej Europie.
W dobie zmian klimatu branża transportowa stoi przed wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest dekarbonizacja, czyli proces polegający na ograniczaniu emisji CO2 do atmosfery. Skroplony gaz ziemny (LNG), który jest alternatywą dla oleju napędowego, aktywnie przyczynia się do zmniejszania zanieczyszczenia środowiska.
Shell w lutym 2021 roku ogłosił strategię neutralności klimatycznej, której celem jest, aby do 2050 roku stać się firmą energetyczną z zerową emisją netto. Paliwo LNG (a wkrótce BioLNG) jest jednym ze sposobów na osiągniecie tego celu.
Korzyści płynące z LNG dla branży transportu drogowego
Czystsze spalanie
Shell LNG przyczynia się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych przez samochody ciężarowe nawet o 22% w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym. Pojazdy zasilane LNG mogą być też tankowane zeroemisyjnym BioLNG.1
Wydajność silnika
Paliwo LNG to sprawdzona i godna zaufania technologia, a pojazdy ją wykorzystujące zapewniają podobne osiągi i moc silnika jak pojazdy ciężarowe zasilane olejem napędowym.
Redukcja hałasu
Stosowanie skroplonego gazu ziemnego pomaga zredukować hałas generowany przez silnik nawet o 50%. Przyczynia się to do poprawy samopoczucia kierowców i umożliwia korzystanie z pojazdów w strefach o ograniczonym hałasie.2
Bezpieczeństwo
Przy prawidłowym użytkowaniu paliwo LNG nie stwarza niebezpieczeństwa. Stopień ryzyka nie jest większy niż w przypadku paliw, które są regularnie wykorzystywane w transporcie.
Korzyści dla kierowcy
Wykorzystując błękitne paliwo, kierowcy biorą aktywny udział w procesie dekarbonizacji. Mogą również zyskać nowe umiejętności związane z praktykami bezpiecznego tankowania LNG.
Ochrona środowiska
Pojazdy zasilane LNG przyczniają się do redukcji śladu węglowego, dzięki czemu firmy transportowe mogą obsługiwać nawet najbardziej wymagających pod względem ekologii klientów.
Karta Shell LNG
Aby korzystać sieci stacji Shell LNG niezbędne jest wyrobienie karty Shell LNG. Shell LNG Card uprawnia do korzystania zarówno z europejskiej sieci stacji własnych, jak i z punktów partnerskich. Obecnie jest to łącznie ponad 150 lokalizacji w całej Europie.

Sieć stacji LNG w Polsce
Sieć Shell LNG to obecnie 7 stacji. Pierwszą tego typu inwestycją była otwarta we wrześniu 2020 roku stacja w Bielanach Wrocławskich. Potem przyszła pora na lokalizacje w Świecku (lipiec 2021), Piotrkowie Trybunalskim i Iłowej (luty 2022), Jędrzychowicach (kwiecień 2022) oraz Wrześni (grudzień 2022). Planowanych jest łącznie 11 punktów Shell LNG w Polsce. Inwestując w dystrybucję skroplonego gazu ziemnego, Shell kontynuuje swoje plany rozwoju w zakresie paliw alternatywnych.
Lista stacji
Lista stacji
- Świecko
- przy drodze krajowej 29, przy granicy z Niemcami.
- Iłowa
- koło węzła A18 w stronę przejścia granicznego z Niemcami. - Jędrzychowice
- przy drodze krajowej 94, w pobliżu autostrady A4. - Bielany Wrocławskie
- w rejonie tras A4 i S8. - Września
- przy drodze krajowej 92, w pobliżu autostrady A2. - Piotrków Trybunalski
- przy trasie S8 w kierunku Warszawy. - Gliwice
- w pobliżu węzła autostrad A1 i A4
Rozbudowa sieci LNG
Liczba stacji z ofertą LNG ciągle rośnie, obecnie istnieją już w Polsce, Niemczech, Francji, Włoszech, Niderlandach, Belgii, Hiszpanii oraz Turcji. Skorzystaj z interaktywnej mapy poniżej, aby znaleźć najbliższą stację Shell LNG.
Paliwo przyszłości
LNG (Liquefied Natural Gas) to nowoczesne paliwo wykorzystywane w transporcie drogowym. W Shell wierzymy, że skroplony gaz ziemny będzie odgrywać coraz większą rolę pośród dostępnych źródeł energii dla transportu lądowego, zaraz obok biopaliw, wodoru czy energii elektrycznej.
Dlaczego warto wybrać LNG dla transportu ciężarowego?
Transkrypcja
Transkrypcja
Tytuł: Dlaczego wybrać LNG dla transportu ciężarowego?
Czas trwania: 2:22
Transkrypcja
Mój tata prowadził ciężarówki, tak jak i mój dziadek. Można by powiedzieć, że diesel mam we krwi. Za kółkiem spędziłem już ładnych parę milinów kilometrów.
Teraz prowadzę własną firmę transportową. Jestem pewien, że ludzie zawsze będą potrzebowali transportu towarów, tylko czy moje dzieci lub wnuki będą wciąż w stanie cieszyć się tym, tak jak ja?
Pięknymi widokami, naturą, światem, który nas otacza. Coś musi się zmienić.
Mówią, że LNG jest najlepszym paliwem alternatywnym na najbliższą przyszłość dla transportu długodystansowego. Jego spalanie jest czystsze niż w przypadku starego diesla. Więc moja ciężarówka na LNG może ograniczyć emisję gazów cieplarnianych. Tak, mogę pomóc już dziś.
Oczywiście każdy kierowca ma swoją ulubioną markę czy model. Ale bez obaw, wiodący producenci sprzedają już wersje LNG swoich pojazdów. Tak, by wszyscy byli szczęśliwi. Mają bardzo podobną moc, osiągi i zasięg do ciężarówek z silnikiem diesla. Mają też pewne nieoczekiwane zalety.
Na przykład, silnik na LNG jest cichszy co docenią praktycznie wszyscy, zwłaszcza w miastach.
Z początku miałem swoje wątpliwości jak każdy. Fajnie to wszystko brzmi, ale pokażcie mi stację paliw, gdzie sprzedają to cudo. No to mi pokazali.
Takich stacji jest więcej niż sądziłem Shell ma już LNG na stacjach wzdłuż głównych tras
i to w całej Europie. A takich stacji jest coraz więcej. Tankowanie wygląda inaczej, ale nie jest to jakiś kosmos. Jest proste, szybkie i bezpieczne.
Mam też kartę Shell Card, dzięki której mogę łatwo kontrolować swoje wydatki na paliwo w całej Europie. Wiem, co teraz musisz myśleć. Ile to wszystko kosztuje? Czy nie taniej pozostać przy dieslu? Okazuje się, że niekoniecznie.
Ciężarówka LNG może być dziś droższa w zakupie, ale będzie tańsza w utrzymaniu. Więc w dłuższym okresie możesz oszczędzić.
To był dobry wybór. Jeżdżę teraz na LNG.
Bezpieczeństwo podczas tankowania:
Skroplony gaz ziemny ma temperaturę niższą niż -162 ºC, dlatego tankowanie go wymaga przestrzegania procedur bezpieczeństwa. Jakikolwiek kontakt skóry z paliwem może prowadzić do odmrożeń i poważnych oparzeń. Jeśli zawory tankowania LNG na stacji i w ciężarówce nie są odpowiednio czyszczone przed i po tankowaniu, może dojść do uszkodzenia pojazdów oraz infrastruktury tankowania.
Samo tankowanie LNG zajmuje podobną ilość czasu jak w przypadku oleju napędowego, jednak niezbędne jest, aby kierowcy zostali odpowiednio przeszkoleni i stosowali środki ochrony osobistej. Jeśli istnieją wątpliwości, czy kierowcy mają odpowiednie kwalifikacje w zakresie tankowania LNG, pracodawca może być narażony na odpowiedzialność karną.

1 Redukcje emisji gazów cieplarnianych, na wszystkich etapach łańcucha paliwowego (ang. „well-to-wheel”), opierają się na aktualnych normach ISO 9001 dotyczących analiz i wartości emisji EPA i GREET. Termin „emisja gazów cieplarnianych” obejmuje CO₂, metan i N₂O.
2 Ciężarówka zasilana LNG wytwarza hałas na poziomie 72 dB(A), podobnie jak samochód osobowy. Przeciętna ciężarówka na olej napędowy wytwarza hałas na poziomie 82 dB(A). Każde zmniejszenie hałasu o 3 dB(A) zmniejsza intensywność dźwięku o połowę (ponieważ dźwięk jest naukowo mierzony w skali logarytmicznej).