Letnia akcja organizowana jest przez Autopay, EV Klub Polska, Shell Recharge i GreenWay Polska. W zeszłorocznej edycji organizatorzy wydarzenia zarejestrowali 2333 podróży autami elektrycznymi, które otrzymały zwrot kosztów. Łącznie pokonano ponad 256 tys. km. Dzięki pokonaniu takiego dystansu samochodami elektrycznymi (zamiast spalinowymi) udało się zredukować emisję dwutlenku węgla do atmosfery o niemal 33 ton. Najpopularniejszym odcinkiem była autostrada A1 a spośród aut - najwięcej przejazdów należało do marki Tesla Model 3.

– Aby elektromobilność stała się rzeczywistością, musimy łączyć działania systemowe z inicjatywami takimi jak ta. Chcemy pokazywać użytkownikom, że posiadanie pojazdu elektrycznego niesie za sobą liczne korzyści. Jako Shell również pomagamy naszym klientom w przechodzeniu na elektromobilność. Dla firm, które są w trakcie elektryfikacji flot, mamy unikalną hybrydową kartę flotową, która pozwala zarządzać mieszaną lub już w pełni elektryczną flotą, a dzięki integracji z technologią videotolling mogą oszczędzić swój czas i komfortowo podróżować na autostradach – mówi Łukasz Klamka, dyrektor ds. rozwiązań flotowych w Shell Polska.

- Rynek samochodów elektrycznych cały czas jest w fazie rozwoju i wymaga systematycznego wsparcia, dlatego jako EV Klub Polska angażujemy się w inicjatywy popularyzujące elektromobilność. Duża popularność poprzednich dwóch edycji utwierdza nas w przekonaniu, że w Polsce jest potrzeba tworzenia takich akcji. W tym roku usprawniliśmy i zautomatyzowaliśmy m.in. fazę zgłoszenia się do akcji poprzez naszą nową aplikację mobilną - mówi Łukasz Lewandowski, Prezes EV Klub Polska, organizator akcji „Autostrada do elektromobilności”.

Aktualnie Shell dysponuje 28 ładowarkami IONITY na swoich stacjach. W 2022 r. na stacjach Shell pojawiło się 10 superszybkich ładowarek o mocy 350kW, a w 2023 – 8. Oprócz tego koncern ma wybranych już ponad 100 lokalizacji w Polsce, w których planuje zainstalować ładowarki o mocy ponad 150 kW, w wybranych lokalizacjach będą to ładowarki o mocy 350 kW. Ponadto, w ramach sieci roamingowej, klienci biznesowi mają dostęp do 2700 punktów ładowania w Polsce oraz ponad 500 000 punków ładowania w Europie. Za każde ładowanie samochodu na publicznej sieci mogą oni zapłacić kartą Shell Card z chipem RFID.

Shell wprowadza też w życie własny program „Accelerate to zero”, dzięki któremu nie tylko pomaga klientom nakreślić dostosowany do ich potrzeb plan działania na drodze do dekarbonizacji, ale również służy ekspercką pomocą na każdym etapie wdrażania zaproponowanych rozwiązań. Obejmują one elektromobilność, ale poza tym zwiększenie efektywności floty dzięki telematyce oraz kompensację emisji dwutlenku węgla.

1 Akcja trwa do 31 sierpnia br., jednak może zostać przedłużona