W tym roku organizatorzy zwrócili szczególną uwagę na zaangażowanie marek w rozwój zeroemisyjnej mobilności i transportu. Tym samym Shell Polska, który jest aktywnym uczestnikiem transformacji energetycznej został dostrzeżony przez organizatorów jako jeden z liderów rynku. W ostatnim czasie firma wprowadziła pierwszą na polskim rynku kartę hybrydową Shell Card EV dla klientów B2B, która pozwala bezgotówkowo tankować pojazdy tradycyjne, ale i przede wszystkim ładować samochody elektryczne. Klienci biznesowi mają do dyspozycji aplikację Shell Recharge, w której mogą sprawdzić listę najbliższych punktów ładowania, informacje o taryfach, dostępności i prędkości punktów czy podgląd przewidywanego czasu ładowania i kosztu.

Co więcej Shell jako pierwszy w Polsce uruchomił na swoich stacjach szybkie ładowarki IONITY, które są w pełni zasilane zieloną energią. Innowacyjne rozwiązanie zapewnia moc ładowania do 350kW, czyli siedmiokrotnie więcej niż oferują dotychczasowe ładowarki. Łącznie w Polsce funkcjonuje obecnie 12 szybkich ładowarek Shell-IONITY na 6 stacjach. Docelowo będzie ich co najmniej 10, a ponadto Shell planuje rozwijać w Polsce też własne ładowarki Shell Recharge o mocy ok. 150kW. W Europie firma dysponuje już 60 tysiącami punktów ładowania.

Klienci biznesowi posiadający karty flotowe Shell jak i indywidualni z kartą i aplikacją Shell Recharge mają w 35 krajach Europy do dyspozycji ponad 275 tys. punktów ładowania ramach i celem firmy Shell jest zwiększenie liczby dostępnych punktów do 500 tys. do 2025 roku.

– To wyróżnienie utwierdza nas w przekonaniu, że dążenie Shell do osiągnięcia zeroemisyjności oraz wspieranie energochłonnych branż w ograniczaniu emisji jest możliwe, a przede wszystkim potrzebne. Chcemy cały czas zaskakiwać naszych klientów i wprowadzać oraz udoskonalać rozwiązania, aby podążać za ich nowymi potrzebami – mówi Łukasz Klamka, Head of Fleet Solutions w Shell Polska.

„Lider Elektromobilności 2021” to najważniejszy tytuł przyznawany firmom kreującym polski rynek e-mobility. Co roku „Liderów” konkursu wybiera się na podstawie zgłoszeń w postaci szczegółowych ankiet. Zwycięskie marki wyłania się z grona prywatnych i państwowych instytucji i przedsiębiorstw m.in. operatorów flot samochodowych, dostawców pojazdów elektrycznych, infrastruktury ładowania, podzespołów czy też usług związanych z branżą elektromobilności.