LNG Station

Wrocławska stacja jest jednym z 39 punktów Shell LNG budowanych w ramach utworzenia korytarza LNG dla ciężarówek napędzanych błękitnym paliwem, biegnącego z Hiszpanii do Polski. Docelowo w ramach tej inicjatywy Shell planuje otworzyć w Polsce 8 stacji w tym w niedalekiej przyszłości w Świecku i Poznaniu.

Stacja może pomieścić 31,5 tony gazu, co pozwala na zatankowanie 120–150 ciężarówek dziennie. Oferuje również szeroką gamę produktów i usług pozapaliwowych, a także niezbędną infrastrukturę dla kierowców, w tym parking dla ciężarówek i prysznice.

Korzyści płynące z paliw LNG

Pojazdy napędzane LNG mogą być również zasilane biometanem, który pod względem chemicznym i fizycznym jest identyczny z metanem występującym w gazie ziemnym, a jest produkowany z odpadów organicznych. Biometan może być stosowany bezpośrednio w ciężarówkach napędzanych LNG, zapewniając korzyści flotom działającym w modelu hub-and-spoke (dosłownie „piasta-szprychy”, system połączeń z punktem centralnym, w którym ruch odbywa się wzdłuż linii biegnących jak szprychy) i posiadającym infrastrukturę do tankowania w pobliżu miejsc wytwarzania biometanu.

Inną korzyścią, o której warto wspomnieć, jest fakt, że silniki napędzane paliwem LNG emitują niemal 50% mniej hałasu w porównaniu z dużymi silnikami diesla, dzięki czemu mogą przyczynić się do poprawy samopoczucia kierowców i umożliwić wykorzystanie floty w strefach o niskim dopuszczalnym poziomie hałasu. Dzięki niższemu poziomowi hałasu ciężarówki napędzane LNG doskonale nadają się do zaopatrywania sklepów poza godzinami szczytu na obszarach mieszkalnych, tj. wczesnym rankiem lub późnym wieczorem.

Ambicją Shell jest, aby do 2050 roku lub wcześniej stać się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto, odpowiadając tym samym na oczekiwania klientów i społeczeństwa. W tym celu inwestuje m.in. w paliwa niskoemisyjne, do których zalicza się gaz ziemny.